Haapsalu linnavalitsus kutsus ajakirjanikud neljapäeva ennelõunal reisile Peetrikesega, et tutvustada suvesündmusi ja planeeritavaid suuremaid ehitustöid. Giidi rollis oli Haapsalu linnapea Urmas Sukles isiklikult.
Kell 11 paluti kõigil kohalolijail leida endale mugav istekoht. Enne veel, kui sõit sai alata, rääkis Sukles ohutusreegleist. Näiteks oli keelatud käsi vagunist välja sirutada.
Kuna sõit algas raudteejaamast, kasutas linnapea võimalust ja alustas kohe juttu rongiliikluse taastamise teemal. Nimelt olevat tal paar päeva tagasi olnud võimalus suhelda peaminister Taavi Rõivasega, kelle suhtumine raudtee taastamisse oli üllatavalt positiivne. Suklese hinnangul leidub palju skeptikuid, kes ei usu rongide täitumusse Haapsalu–Tallinna liinil. Neil tasuks pöörata oma pilk Rapla–Tallinna liinile, kus kõik vagunid on hommikul sõitjaist pungil. Sukles avaldas arvamust, et ilmselt hakkaks asi sellesarnaselt toimima ka meil.
Raudteemuuseumi eest liikusime vanale raudteetammile. Seal oli ka meie esimene peatus, mille ajal tegi linnapea teatavaks, et vana paadisilla asemele Jaama oja suudmesse on noored veesuusahuvilised plaaninud veesuusapargi. Parki kavandati esialgu Väikesele viigile, kuid sealne projekt jäi liiga keerulise tehnilise lahenduse tõttu katki.
Mööda tuulist raudteetammi edasi liikuma asudes kinnitas Sukles, et Kalda tänavast lääne poole jäävale kõrkjatega kaetud alale on tehtud väga huvitav detailplaneering. Sukles märkis, et kahjuks kuulub maatükk riigile, mistõttu ei toimu seal tegevus kuigi kiirelt.
Seejärel kulges teekond mööda Õhtu kallast. Päeva Villa juurde jõudes mainis linnapea, et tal olevat kunagi tulnud pähe mõte, kas peaks looma sõudepaadiliini otse Paralepa randa. Kunagi käis paat sealt Paralepa rannarestorani.
Vahetult enne Suur-Liiva tänavale keeramist nägime, et vana Bergfeldti mudaravila maa-alal käib hoogne ehitus ja polikliiniku hoones on endiselt korterid müügis.
Jõudnud Väikese viigi kaldale Lahe tänaval, andis Sukles lootust, et mõne aasta pärast rajatakse kergliiklustee Laine sanatooriumi juurde ja korrastatakse kaldaäär. Vahetult enne jahisadamasse jõudmist tegi linnapea põgusalt juttu ka vanast Hako kalakombinaadist. Nimelt olevat selle territooriumi vastu tundnud huvi Rakvere ärimehed, kuid suurt optimismi Sukles selles asjas kahjuks üles ei näidanud. Linnapea oli rõõmus selle üle, et üle pika aja on Haapsalus avatud kõik kolm jahisadamat.
Pärast Veskiviigi sadama külastamist pööras Peetrike nina uuesti linnasüdame poole. Sõitsime Suklese sõnul linna kõige ilusamale tänavale – Sadama tänavale. Kitsast teed mööda jõudsime Rannarootsi muuseumi juurde, kus tegime teise pikema peatuse ja tutvusime muuseumi sadamaga. Selgus, et seal on paadisild, kuid paadiga ligi ei pääse. Muuseumi krundi kõrval oleva endise Lahe baari asemele on tehtud detailplaneering kolme uue korruselamu ehitamiseks. Millal võiks ehitus alguse saada, ei osanud Sukles öelda.
Sõit kulges edasi kuursaali juurde, mis sai tänavu uued rentnikud Tallinnast, kelle ideed on Suklese sõnul saanud kriitikat. Linnapea arvas siiski, et uued rentnikud suudavad meelitada kliente ka väljastpoolt Haapsalut.
Piiskopilinnuse juurde jõudes kuulsime, et Krahviaeda ootab järgmisel aastal ees rekonstrueerimine. Suklese sõnul sai ligi 400 000-eurone investeering keskkonnainvesteeringute keskuse heakskiidu.
Sõidu ajal puudutas linnapea kergelt ka uue suurejoonelise spaa ehitust. Ta märkis, et Haapsalu elule aitaks see kindlasti kaasa. Kuni 90 000 külastajaga aastas pakuks spaa kuni 200 uut töökohta.
Sukles oli väga rahul ka tänavavalgustuse uuendamise projektiga. Uued lambid on linnapea sõnul valgusküllased.
Lossiplatsilt sõitsime mööda Karja ja Posti tänavat. Kohvikute väliterrassil istujad ei pidanud paljuks linnaametnikele ja ajakirjanikele lehvitada.
Tallinna maantee ja Jaama tänava valgusfooriga ristmikul ootas meid nagu tellitult punane tuli. Kogu fooritsükli jooksul kiitis Sukles uuenenud liikluskorraldust ja fooride süsteemi. Linnapea sõnul kuulub Haapsalu nüüd nende endast lugupidavate linnade hulka, kellel on majesteetlik „tarkade valgusfooridega” ristmik.
Viimane sõiduetapp viis meid mööda Jaama tänavat tagasi raudteejaama. Selgus, et kavas on järgmisel aastal alustada Tamme tänava ja Tallinna maantee ristmiku rekonstrueerimist. Kaugemas tulevikus saab uue välimuse Jaama ringtee ja Jaama tänava poodide esine.
Kell pool üks jõudis Peetrike tagasi raudteejaama ja meie ringsõit Haapsalu tänavail oli läbi. Lõpetuseks kõlas kohalolijate aplaus ja ajakirjanikud ning linnaametnikud läksid oma teed.
Peetrike ootas neljapäeva ennelõunal raudteejaama ees ajakirjanikke ja linnaametnikke, et viia nad linna peale huviringile.
Huvireisi juhtis Haapsalu linnapea Urmas Sukles.
Bergfeldti asemele on kerkinud kortermaja.
Haapsalu vana raekoja pargis pannakse uut tänavavalgustust.
Fotod: Arvo Tarmula
Mitmed omavalitsused on hakanud uurima suutlikust pagulasi vastu võtta. Kas Haapsalu ei peaks tegema ka seesugust analüüsiga, mitte tegelema tilu-liluga? Kui me täna analüüsi ei tee, siis mõni aeg edasi on juba hilja.
Tegelikult peaks valima neid,kes vàhem lubavad. Sest need lubadused maksame me ise kinni. Raha taevast ei saja….
Kui mees lubab, siis mees peaks neid lubadusi ka täitma, seda enam kui nende lubaduste järgi andsid valijad talle hääled ja sai ka volikokku. Kas seal olles tekkisid kohe mälulüngad? Loen – korrastame Haapsalu tänavad, korrastame kõnniteed, leiame muusika- ja kunstikoolile uued ruumid, arendame Promenaadi kallasrada sadamate suunas, püüame tuua mõne riigiasutuse Haapsalu linna, ehitame universaalse vehklemishalli jne. jne. Lubadusi andis linnapea palju, kaks aastat on juba pukis oldud, aga vaat tulukest nende lubaduste täitmiseks tunneli lõpus ei näe….
Tundub, et Lihula mnt ja üle suure silla alad ei kuulu linna haldusesse?! Siin ju turistid ei käi … ja milleks siis see kõnnitee Käbi tánavale.
Kohati jääb mulje, et osa kommijatest ei saa aru linnapea ametikohast ja nende arusaamist mööda on tegu ühiskondlikult kasuliku tööga. Mina küll ei lähe eufooriasse linnapea endaimetlusega, seda enam, et linnarahvast kuulda võttes on võimalik linna asju oluliselt paremini ajada. Aga kus seda, praeguse linnapea väärikus ju ei luba rahva tasemele laskuda….
Könniteede parandamise organiseerimiseks on linnapeal alluvad! Ta ei pea ise minema auke lappima,keegi pole seda oodanudki,aga maksumaksja raha eest mingeid ronge ja paate osta,samas,kui linn on räämas…ma ei tea…terve talupojamöistus kuluks ära
Kõnniteede parandamise organiseerimiseks on linnapeal alluvad! – no alluvad võivad ju olla aga nende alluvate töölepaneku võime ju puududb. No ei ole ju organiseeritud linnatänavate korrashoidu linnatänavad on nii et murrf jalad. Auto baasi tankla ees sõideti kaevu luuk pealt ära ilmselt on praegugi, kellegi asi ei ole. Ime et keegi surma pole saanud. Sadama tänava kant on nagu sõda oleks üle käinud. Millisest linna juhtimisest me räähime.
Mis luugist siin kõneldakse- Paralepa metsas on üksildast äraeksinud jalutajat ootamas üks mahajäetud ujumisbassein- arvan et kunagi kindlasti keegi sinna sisse kukub.
Minu palk küll linnakassase ei laeku ja sellegi poolest olen linnavalitsusega rahul.Aga võib olla kunagi osa sissetulekuid kannangi linna hüvanguks.
Haapsalus viigi ääres on istumiseks pandud valged pingid aga prügikaste pole kõik on prügi täis loobitud.
…seega prügimajandus puudulik…
Praegu,keset òòd peale 0,5 l rummi kolaga ning 2 òlle manustamist arvan et meil on ormaalne linnapea ja yritusi on ka palju. Aga seda arvan ma ka kaine peaga.
Tont, tahaks nüüd midagi konkreetset teada,mille normaalsega meie linnapea silma paistab. Ok,oskab sinuga koos rummi sisse valada,aga mis veel? Muidugi peab linnapeale aplausi tegema,et nigela kõnemehena suutis 1h mikrofoni taga vastu pidada ja nutitelefoni selleks ajaks tasku jätta. Mõtle kui vahva,et temal on mõtteid olnud kuidas Paralepa randa paadiliiklus luua,ikka erinevad teed fra mare juurde. Näe,ehitus käib ja 190 000 euro väärtuses,korterid tulevad müüki ja polikliinikussegi on veel pakkumisel. Aga huvitav,miks meie haapsalu rahvas nendele hindadele tormi ei jookse? On veel mingeid huvitavaid planeeringud oodata,aga kas nende sulgedega jõuab selle valitsuse koosseis end ehtida on kahtlane. Ausalt milleks selline rongisõit?… Loe rohkem »
misasja sa hädaldad! Palk laekub linna kassasse!? 🙂
Aga mõte on õige.Ei saa ka mina aru mida erilist selle sõiduga välja toodi. Kuni keegi ei ole täpsustanud milles linnapead koos TEMA aselinnapeadega ülistada ,jään seisukohale et nad ei vääri oma palganumbreid ega ka ametikohti. Preemia maksmine oli küll jaburus.Aga mida opositsiooni pool ja rahvas ikka teab. Õnneks nad minult tervet palka ei saa aga osa minu palgafondist läheb küll nende ülalpidamisega. Mis siin nokkida. Samas kui nüüd keegi suudaks välja tuua mida suurepärast on linnas korda saadetud nii kultuuri-hariduse kui sotsiaalvallas siis kuulaks küll huviga. Ei ole vaja korrata neid aastast aastasse toimuvaid kultuurisündmusi ja üritusi.Need ei ole… Loe rohkem »
Te tarkpeadest kommentaatorid harige end ja tehke enne kobisema hakkamist endale selgeks,et mida saab teha linnapea,mis õigused on linnavalitsusel ja millised kohustused eraomanikel. Ei kavatse minagi LV-d ülistada aga enne niidan oma aiataguse ära kui kuskile kraaksuma lähen. Tehke ise ka rohkem kätega ja vähem suuga.
õige!
Tee ise endale selgeks,mida omavlitsus saab omanikult nöud jā mida mitte! Heakord on linnavalitsuse käsutada! Kui vanalinn on täis lagunevaid ja mahajäetud maju,könniteedel vöib jalaluu murda ja rohi on rinnuni,siis … Kui linnaviletsus selliste asjadegagi hakkama ei saa,siiis… Pole ju mötet ka vastu rinda taguda?
Kõik algab pisiasjadest, mis ka kõigile silma hakkab ja kui nendega linnapea ei saa hakkama, siis millest me ikkagi räägime…