Rootsi ettevõte Eastern Light AB kavatseb läbi Balti riikide rannikumere vedada Stockholmi Rostockiga ühendava kiudoptilise magistraalkaabli, mis on senistest ühendustes laiem ja ka kiirem. Eestisse plaanitud kolmest jaamast hakkab üks asuma Dirhamis.
Rootsi pealinna läbi Soome, Balti riikide ja Poola Saksamaaga ühendava kaabli maapealsete jaamade ehitus on plaanitud algama kevadsuvel ning kaabli enda paigaldus merepõhja sügisel. Aasta lõpuks loodab Eastern Light kogu süsteemi ehituse lõpetada, kirjutab Postimees.
Aiavooliku-jämeduse kaabli sees on vähemalt kaks korda nii palju kiupaare kui üheski praegu Läänemeres oleval riikidevahelises kaablis. Saksa firma NSW toodetavas kaablis on 48 kiupaari, ehk 96 kiudu. Kogu kaabli läbilaskevõime on kuni 384 terabitti sekundis. Kaabli paigaldajaks ja maajaamade tarnijaks on rootslased valinud omamaised Baltic Offshore'i ja Mavabi.
Umbes sajakilomeetriste vahemaade järel paigaldatakse maapealsed jaamad signaali võimendamiseks ja klientide ühendamiseks. Eestisse on plaanitud kolm jaama, mis hakkavad asuma Rohuneemel Tallinna lähedal, looderannikul Dirhamis ja Pärnu lahe suudmes Haapsis.
„Meie kaabel saab olema Eestil kõige otsem ühendus Kesk-Euroopaga,“ ütles Eastern Lighti tegevjuht Svante Jurnell.