Politsei: Suverehvide kasutamisega ei tasu rutata

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Naastrehvide vahetamisega ei tasu kiirustada. Foto: Urmas Lauri
Naastrehvide vahetamisega ei tasu kiirustada. Foto: Urmas Lauri

Seadus lubab kasutuselevõttu juba 1. märtsist, kuid ilm ei pruugi

Kalendrisse vaadates kestab meil veel astronoomiline talv. Samas pole lund ja külma enam nädalaid olnud. Aga juba sellel nädalal saabub autojuhi jaoks üks n-ö pööripäevadest – võimalik rehvivahetus. Talverehve on kohustuslik kasutada kuni veebruarikuu viimase päevani ja alates selle nädala laupäevast, 1. märtsist võiks autole alla panna juba suverehvid. Turvalisuse vaatevinklist aga ma seda heaks mõtteks ei pea. Paksu lund või käredat külma ei ole küll olnud, kuid öösel ja hommikuti on mõned kraadid alla nulli, päeval sama palju plussi poolel. Selline ilm muudab teeolud muutlikuks ning teedel esineb jätkuvalt libedust. Libeduse oht suureneb eriti just sademete korral.

Eestimaa ilm on ju ettearvamatu ja kunagi ei või teada äkki tuleb veel talvgi korraks tagasi. Nii et talverehvidega võiks ikkagi sõita nii kaua, kui ööpäevas valitsevad püsivad plusskraadid. Meeldetuletuseks veel, et naastrehve võib kasutada terve märtsikuu jooksul, erandjuhtudel isegi aprillikuu lõpuni. Naastamata talverehvi võib kasutada aasta läbi.

Rehvide kasutamise üldnõuded

Rehvil ei tohi olla sisemisi ega välimisi koordi läbivaid vigastusi või turvise eraldumist koordist. Rehvi turvisemustri jääksügavus peab sõiduautol olema vähemalt 1,6 mm, mootorrattal ja mopeedil vähemalt 1,0 mm. Rehvi mõõtmed peavad vastama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud näitajatele ja sõidukil kasutatava velje mõõtmetele. Need andmed leiab kõige lihtsamalt sõiduki kasutusjuhendist. Sõiduki mis tahes teljel ei ole lubatud kasutada erineva turvisemustri tüübiga rehve. Lihtsamalt öeldes ei tohi korraga kasutada suverehve (maanteemustriga), talverehve (talvemustriga) või maastikumustriga rehve. Samas võib ühe ja sama mustritüübi mustrijoonis olla erinev, näiteks suverehvide kasutamisel ei pea olema kõik sama mustrijoonisega.

Tuleb silmas pidada, et talverehvi ja suverehvi valmistamisel kasutatakse erinevaid kummisegusid. Suverehv muutub külmaga jäigaks ja lumi koguneb mustrijoonisesse. Talverehv läheb soojaga liialt pehmeks. Mõlemal juhul pikeneb oluliselt pidurdusteekond ja õnnetuste vältimine on seega raskendatud.

Valede või kulunud rehvidega sõitmisel peab arvestama sellega, et sattudes politsei huviorbiiti võib järgneda kuni 200€ trahv ja sõiduki suunamine erakorralisele ülevaatusele. Tuletame meelde, et politsei jaoks ei ole kellegi karistamine esmatähtis, sest politsei teeb liiklusjärelevalvet turvalise liikluse tagamiseks.

Oluline on meelde tuletada sedagi, et ebaõigete rehvide kasutamine halbade ilmastikuoludega võib traagiliselt lõppeda nii teile endale kui ka kaasliiklejatele. Ühel hetkel kokkuhoid, teisel hetkel korvamatu kahju terveks eluks. Autole saab panna külge uue plekitüki, inimese tervis ei pruugi taastuda kunagi. Kui vajate abi või nõu, pöörduge julgesti politsei poole.

Sander Peremees
Lääne prefektuuri liiklusjärelevalvetalituse juht

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
1 Kommentaar
Inline Feedbacks
View all comments
Säga
10 aastat tagasi

Ei no mida jutt. Homme lasen suverehvid peale panna ja proovigu mulle üks m.en.t midagi öelda. Lihtsalt kahju on oma naelkummidest.