Koolivaheaeg on lähenemas ja ilmselt nii mõnedki pered teinud selleks ajaks reisiplaane. Ootamatu üllatus võib aga tabada siis, kui viimasel hetkel avastatakse, et puudub kas kehtiv isikutunnistus (ID-kaart) või reisidokument (pass).
Tegelikkuses võib olukord olla selline, et olete küll aegsasti taotlenud uue dokumendi, kuid mingil põhjusel ei ole dokumendile kodakondsus- ja migratsioonibüroo teenindusse järele läinud. Kehtetu ID-kaart seab teile takistused ka digitaalses asjaajamises, sest puudub võimalus erinevaid toiminguid teha.
Isikutunnistus ehk ID-kaart on Eesti kodaniku kohustuslik isikut tõendav dokument. ID-kaarti saab lisaks tavapärasele isiku tõendamisele kasutada ka enda isiku tuvastamiseks elektroonilises keskkonnas ning digitaalallkirja andmiseks. Euroopa Liidu piires saab Eesti ID-kaarti kasutada ka reisidokumendina.
Lääne prefektuuri kodakondsus- ja migratsioonibüroo juhataja Ive Luuri sõnul on teenindustesse kuhjunud hulgaliselt valminud dokumente, millele ei ole järele tuldud. “Kui te ei ole dokumenti taotledes andnud oma e-posti aadressi, siis ei jõua teavitus dokumendi valmimise kohta teieni, kuid politsei kodulehelt saate vaadata oma taotluse staatust,” ütles Luur.
Luur lisab, et kui koolivaheajaks on planeeritud reis väljapoole Euroopa Liitu ja vajalik on pass, siis seda jõuab veel taotleda, sest kiirkorras passi saab taotleda kõigis teenindustes. Kui täiskasvanule või lapsele, kellele kiirkorras passi taotleda soovitakse, ei ole varem isikut tõendavat dokumenti välja antud, siis saab kiirkorras passi taotleda ainult Tallinnas asuvates teenindustes.
Erandina saab lapsele taotleda kiirkorras passi kõigis teenindustes, kui laps on sündinud Eestis pärast 2011. aasta novembrit ja sündimise ajal on üks tema vanematest Eesti kodanik või laps on kodakondsuse omandanud naturalisatsiooni korras.
Kiirkorras taotletud pass väljastatakse kahe tööpäeva jooksul (arvestus algab taotluse esitamisele järgnevast tööpäevast) ainult Tallinnas asuvates teenindustes taotlejale isiklikult, lapse dokument väljastatakse seaduslikule esindajale. Vähemalt 15-aastasele lapsele väljastatakse pass isiklikult.
Dokumentidega seonduvates küsimustes saab vajadusel lisainfot või nõustamist meie kliendiinfo telefonil 612 3000 tööpäeviti kell 8–18.