Haapsalu sai riigilt Posti tänava remondiks miljon eurot

Posti tänav. Foto: Malle-Liisa Raigla
Posti tänav. Foto: Malle-Liisa Raigla

Haapsalus asuv Posti tänav saab riigilt miljon eurot transiittee korrastamise toetust. Kokku said üle Eesti transiittee korrastamiseks raha 27 omavalitsust.

Haapsalu volikogu esimees Jaanus Karilaid ütles, et Posti tänava remondiks läheb suure tõenäosusega aprillis.

Lisaks transiitteede korrastamisele, jagas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium raha ka ettevõtlusega seotud teede korrastamisele. Selle alt sai Lääne-Nigula vald toetust, et korda teha Antsu ja Kõünnu-Allikmaa tee ning Lääneranna vald, et korrastada Vahesoo ja Suuresoo teed.

Kokku toetab ministeerium 96 tee ja tänava korrastamist 14,1 miljoni euro eest.  Transiittee toetust on kavas eraldada ligikaudu 10,3 ning ettevõtlusega seotud teedele 3,8 miljonit eurot.

Tavaliselt eraldab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium juhtumipõhist toetust korra aastas, riigieelarves ette nähtud mahus. Selle aasta märtsis said kohalikud omavalitsused juba 7 miljoni euro ulatuses investeeringutoetust, et korrastada 21 teed ja tänavat. Täna valitsuse poolt heakskiidu saanud toetusesse suunatav lisaraha on mõeldud majanduse turgutamiseks ja majanduskriisi ajal riigi rolli suurendamiseks turul.

„Kui otsisime võimalusi, et juba sel aastal suurendada ehitussektori töömahte, siis nägime kohe, et kohalike teede parandamine on üheks võimaluseks. Esmalt kavandasime lisarahastust 5 miljoni euro eest, kuid viimastel nädalatel võtsime ambitsioonikama suuna ning otsustasime jagada toetust omavalitsustelt laekunud kõigile kvalifitseerunud taotlustele, mis tõstis lisarahastuse 14 miljonini,“ ütles majandus- ja taristuminister Taavi Aas.

Toetuse saamiseks oli vajalik ka omavalitsuse enda panus, omafinantseeringu määr jääb sõltuvalt omavalitsuse põhitegevuse tulust elaniku kohta vahemikku 10-30 protsenti.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
31 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
vanasti
4 aastat tagasi

lõppes linn vana surnuaiaga ja edasi olid õpetaja põllud, sõideti hobustega.

vanaema
4 aastat tagasi
Reply to  vanasti

no mida seletada ,,vanasti,, praegu on nii ja elu peab edenema. Ei maksa minevikku kinni jääda

Gennadi
4 aastat tagasi

Üks lõik fra maresse, üks lainesse ja jupp viigi ääres salmonite majs eest ka läbi. Siis rahad vast läbi ja jälle midagi ära tehtud.

tri tankista
4 aastat tagasi

läheb jagamiseks

räägime asjast oma nimedesga
4 aastat tagasi

pealkiri et eole mitte see et – Haapsalu sai riigilt Posti tänava remondiks miljon eurot vaid see et riik otsustas maksu maksvate orjade raha suunata teede remonti, sest maksu maksvad orjad ei saa muidu tööle minna ja murravad jalad ära.

Ahsoo
4 aastat tagasi

Aa mis sa oled vaba mees või, lindpriI? Ära kõnni nende teede peal kus asfalt on, kui sa keeldud ühisko da panustamast!

kõnnitee
4 aastat tagasi

kõrged äärekivid peaks ära kaotama ja teed nor maalse kõrgusega ehitama, et majade keldriaknad saab avada.

tore
4 aastat tagasi

aga mis transiit on siis planeeritud kulgema mööda Posti tänavat?

Majaomanik
4 aastat tagasi

Väga hea! Ja ka taastada munakivi teekate?! Peatänav peab olema nagu prillikivi.

113
4 aastat tagasi
Reply to  Majaomanik

Eks ikka Lainesse

Agu
4 aastat tagasi
Reply to  Majaomanik

Mingit krdi munakivi pole vaja. Teil autot pole nähtavasti, te ei saa aru asjast hästi

vastus
4 aastat tagasi
Reply to  Agu

Osta korralik auto, inimene!

Jajah
4 aastat tagasi
Reply to  vastus

Mis see korralik auto siia puutub? Munakivi tee ehitatakse jällegi vähempakkumise teel arvatavasti nagu kõik siin, et saaks odavalt, kvaliteet pole nii oluline ja nii tulevadki “kogenud meistrid” kes esimest korda ehitavad midagi teed tegema, ei aita su korralik auto ka, vaid hobune võibolla

Ants
4 aastat tagasi

Kindlasti tehakse posti tänav 5 meetrit kitsamaks, et autod seal kuskil parkida ei saaks ja sõita oleks ka võimalikult ebamugav, nagu meie linnas uute projektide puhul kombeks

vastus
4 aastat tagasi
Reply to  Ants

Jalgsi liikumine tuleb tervisele kasuks! Eriti suurlinnas Haapsalu!

****
4 aastat tagasi
Reply to  vastus

Kõigil ei ole nii hea töö, et saaks mõõda linna jala käia 08:00-17:00’ni

Misasja
4 aastat tagasi
Reply to  ****

Linn on tohutult suur küll jah, et autoga peab ilmtingimata suruma kuskil keskuses. Naljatilk. Pole see linnake midagi suurenenud niiväga. Vanasti polnud üldse väga autosid, aga töökohti oli kordades rohkem. Mis te arvate, kuidas siis küll tööle saadi?

vanasti
4 aastat tagasi
Reply to  Misasja

lõppes linn surnuaiaga ja edasi laiutasid õpetaja põllud. Sõideti hobustega ja tõesti käidi jalgsi, kas pöördume tagasi sellesse aega…

Mart
4 aastat tagasi
Reply to  vanasti

Tahaks rohkem jalgrattateid, näiteks vanalinnast Uuemõisa võiks ikka sõita tagalahe kallast mööda- mingite kohalike valimiste eel oli see üks lubadus mis lubaduseks jäigi.

Agu
4 aastat tagasi
Reply to  Mart

Varsti tulevad jälle valimised, eks siis võetakse teema taas üles.

kohalik
4 aastat tagasi
Reply to  Agu

Sukles lubas valimiste eel ka lehmad linna tuua, aga lubaduseks see jäänud nüüd on. Iga rätsep jäägu ikka oma liistude juurde ja rääkigu seda, mida ta õppinud on ning loll jutt suhu tagasi.

juss
4 aastat tagasi
Reply to  kohalik

No lehmad juba ammu olemas, tõsi, on veidi vähemaks neid jäänud!

Jajah
4 aastat tagasi
Reply to  vanasti

Mis hobused, vähem autodest kirjutati!

Silver Ükssilm
4 aastat tagasi
Reply to  vanasti

Kes vana asja meelde tuletab… mina juba tean!

To Misasja
4 aastat tagasi
Reply to  Misasja

Eks ma edastan selle teadmise edasi päästetöötajatele, kiirabile, politseile, bussijuhtidele, taksojuhtidele ning kaubavedajatele. Ning kindlasti ka autoomanikele kes Posti tänaval elavad, et nad pargiksid oma sõiduvahendid linnapiiri äärde.

Jajah
4 aastat tagasi
Reply to  To Misasja

Saate aru küll millest jutt, aga ajate ikka oma. Mis päästeteenistus?!? See selge ju.

Hellat
4 aastat tagasi
Reply to  Ants

Käi siis jala

K.S
4 aastat tagasi
Reply to  Hellat

tuletõrje tulgu ka jala, ja kiirabi…

Agu
4 aastat tagasi
Reply to  K.S

Autodele on ette ähtud 3 meetrit lai riba ühes suunas. Ma ei saa aru, kõik mahuvad läbi. Pole vaja mingit Ameerika laia ja pikka jama osta väikeses linnas liikumiseks siis. Milleks bro?

Misasja
4 aastat tagasi
Reply to  Ants

Linn peaks lähitulevikus suruma mingisuguse suure maaaluse parkla ehitamisse. Neid linnakodanike tekib iga päevaga aina juurde, kellel ei kõlba 500 meetrit jala käia. Parkimise probleem suureneb nagunii, olgu tee nii lai kui tahes

Jajah
4 aastat tagasi
Reply to  Ants

5 meetrit kitsamaks tehes jääks ainult üks sõidusuund, mis on väheusutav küll, et nii tehakse. Kuid mõte on tegelikult hea. Jätta üks sõidurada erimasinate ja ühistranspordi jaoks. Ning jalakäiatele oleks allee missugune. Linna saaks palju ilu juurde.