Liikluskomisjon otsib lahendusi liiklusohutuse tõstmiseks Eestimaa teedel. Seetõttu on kaalumisel nii Eesti oludesse sobimatu koostisega talverehvide keelustamine, rehvimustri jääksügavuse nõuete karmistamine kui ka rehvidele maksimaalse lubatud vanuse kehtestamine, kirjutab ERR.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu ütles, et kõige kiiremini teostub ilmselt idee keelustada Eesti oludesse sobimatud talverehvid.
Talverehvid jagunevad kaheks: ühed, mis sobivad Kesk-Euroopa kuni 0-kraadisesse talve ja teised, mis sobivad ka Põhjamaade talve, kus on nii külmakraade kui ka jäised teeolud. Viimased on talverehvil märgistatud kas lumehelbe või lumise mäetipu kujutisega.
Ehkki ka teistel talverehvidel on märge M+S (Mud + Snow ehk muda ja lumi), mis justkui viitab nende talvekõlblikkusele, muutuvad need jäistes ja külmades oludes siiski jäigaks ega haardu enam teekattega, ka nende lamellid ei täida külmas enam oma funktsiooni.
„Need küll taluvad ka jahedamaid temperatuure, aga pole mõeldud jääoludesse,” täpsustas Salmu.