TS Laevad OÜ: kõigi uute parvlaevade mootorid tulevad uued

Kristjan Kosk

kristjan.kosk@le.ee

Uued parvlaevad (leiger)

Parvlaev Leiger.

TS Laevad OÜ juhatuse esimees Kaido Padar vastas keskerakondlase Jaanus Karilaiu tänasele küsimusele, kas valmivad parvlaevad saavad uued peamootorid.

Padar kinnitab, et kõikidele uutele parvlaevadele tulevad kõik uued peamasinad. Padari sõnul on uutel parvlaevadel mitte ainult peamasinad uued, vaid ka kõik muud detailid.

„Oleks mõeldamatu, et uutele laevadele pannakse vanad peamasinad või mõned muud detailid. Laevad läbivad vastava kontrolli, igat sammu jälgivad nii tellija, klassiühingu kui ehitusjärelvalve inimesed,” selgitas Padar.

„Enne kui tõstetakse uued mootorid laevale, läbivad nad pingikatsetused (tehasekatsetused) tootja juures, kus klassiühing DNV seda kontrollib ja annab oma sertifikaadi. Kontroll toimub ka pärast laevale paigaldamist ning merekatsetusi.

TS Laevad teatel on kõigi nelja laeva kõik masinad tänaseks tootja juures katsetatud. Need on uued, vastavad projektile, klassiühingu reeglitele, erinevatele regulatsioonidele ja direktiividele.
Esimese parvlaeva „Leiger“ merekatsetused on tänaseks lõppenud. Enne laeva vastuvõtmist koostatakse vastav dokumentatsioon. Neid dokumente ei ole võimalik võltsida. (Kokkuleppel on igal riigikogu liikmel võimalik tulla nende dokumentidega tutvuma.)

 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Volli,+saarlane
7 aastat tagasi

“Uus” on antud kontekstis kahetähenduslik sõna ja kui küsimus on “aias”, siis Padar räägib “aia august”. Tegu võib olla tuttuute=KASUTAMATA mootoritega aga ka päris “originaalpahendis” asi võib olla moraalselt vananenud. Seda asja on mitmes teises väljaandes kajastatud selle teise “vana” poole pealt: “Erinevalt varasematest lubadustest saab uutes Tallinna Sadama parvlaevades kasutada üksnes kallist diislikütust, sest masinate tehnilise iseärasuse tõttu ei ole võimalik neid palju odavama veeldatud gaasi (LNG) kasutamiseks ümber seadistada. … “Segastel põhjustel ehitati uutele parvlaevadele hermeetilised ruumid LNG-mahutitele, mis võtavad päris palju ruumi ära, kuid peale osteti MTU-diiselmasinad, mida ei ole võimalik LNG kasutamiseks ümber seadistada,” ütles mereakadeemia… Loe rohkem »

Arvos
7 aastat tagasi

Uued ehk kasutamata aga kas ka 70-ndatest nagu elroni diiselmootorid?

Karilaid: mis toimub parvlaevade mootoritega? | Lääne Elu
7 aastat tagasi

[…] Vt ka: "TS Laevad OÜ: kõigi uute parvlaevade mootorid tulevad uued" […]