4

Kevadväsimust tekitab vitamiinipuudus

Andri Meriloo. Foto: Arvo Tarmula
Andri Meriloo. Foto Arvo Tarmula

Kevadel, kui pikk talv on seljataga, hakkab mõnda inimest kimbutama hoopis kevadväsimus.

Kevadine väsimustunne on levinud eelkõige nende maade elanike seas, kus tuleb kohaneda erinevate päevapikkuste ja muutlike ilmaoludega. Kevadväsimuse tunnuseks on lisaks väsimustundele hajameelsus, loidus, ärrituvus, apaatsus ja keskendumisraskused.

Kuigi kevadväsimust kui sellist ei diagnoosita, võib kevadise väsimustunde põhjuseks olla vitamiinipuudus, mis pärsib tavapärast tegutsemist ja energiat.

Haapsalu perearsti Andri Meriloo sõnul on kõige klassikalisem kevadväsimuse põjus põhjamaades päikesevaegus ehk D-vitamiini puudus. Meriloo sõnul jälgivad nad oma patsientidel D-vitamiini taset veres ja soovitavad vitamiini süüa mitte ainult talvel, vaid ka suvel, sest päikest meie laiuskraadil ülearu palju ei ole.

Päris päikeselisi päevi on vähe,” nentis Meriloo.

Samuti võib pikk pime aeg tekitada depressiivse seisundi, mis on teine kõige levinum kevadväsimuse põhjustaja. Tuntakse end pikalt väsinuna ja kurvameelsena. Meriloo hinnangul peaks see paranema iseenesest, kui ollakse päikesepaisteliste ilmadega piisavalt palju väljas.

Hinges on iga päevaga rohkem hea lootus, et ilusaim aeg aastast on veel ees, ütles Meriloo.

Seda, kui paljudel kevadväsimust esineb, ei osanud Meriloo öelda, sest paljud oskavad end ise aidata ning igasuguse väsimustundega ei peagi arsti juurde pööruma. Ta lisas, et kui väsimustunne ületab ikka igasuguse piiri, tuleb ikkagi arsti juurde pöörduda ja leida lahendus.

Kui on tunne, et kevadväsimus kimbutab, tasub Meriloo sõnul võtta D-vitamiini, süüa juurvilju ja puuvilju ning hoida meeled rõõmsad, sest ees ootab suvi, mida on juba üheksa kuud pikisilmi oodatud. Värsked viljad sisaldavad vitamiine ja mineraalaineid ning fütoühendeid, mille puudus on talve jooksul tekkinud.

Peale D-vitamiini ja värskete viljade söömise aitab kevadväsimuse vastu ka piisav puhkamine ja liikumine. Rohkemaks liikumiseks piisab ka lihtsalt jalutamas käimisest.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
kõndija
kõndija

Inimesed võiks ikka olla niipalju teadlikud,et Eesti oludes on vaja paljudel (kui mitte kõigil) oktoobrist-maini võtta Dvit. lisaks. Ja kindel on see, et vaja õues liikuda-pole võimalik ka kõige päikselisemal päeval, etPÄIKE läbi seinte meieni jõuaks. Päikese kodu on õues ja ka meil tuleb sinna minna.Kena kevadet

Pook
Pook

Meie poistel pole mingit vitamiinipuudust. Pigem on seda üle.
Õllest saame vajalikud B-vitamiinid. Veinist saame C vitamiini ja peedist rauda ja magneesiumi. Viin annab jõudu, soojust ja rammu. Talvel ei karda meie poisid ei külma ega tuult.

juss
juss

Päris hea on Vana Tallinn rõõsa koorega, sinna on ka pisut D vitamiini lisatud, aga kradi kallis! Tea, kas Lätist saaks odavamalt?

Sass1.
Sass1.

saaks ikka! ega Läti oma põhjanaabrile keela!
mina eelistan Vana Tallinnale klaas viina päevas, sest :
1) selles on kõik vajalikud vitamiinid, ka D ;
2) suur osa mineraalainetest ;
3) täidab kõhtu, nagu oleks suure kotleti ära söönud ;
4) + hea tuju !

P.S. Aprill! Aprill!

wpDiscuz