Üle kivide, kändude ja auklike tänavate tundub Haapsalu linnavalitsus ja linna liikluskomisjon jõudvat üksmeelele, millistes piirides peaks Haapsalu linnas kehtestama autodele kiiruspiirangu 30 km tunnis.
Uus skeem, mis liikluskomisjoni viimasel istungil välja töötati, lööb tegelikult lausa kaks kärbest ühe hoobiga – ühelt poolt tõmmatakse kiirust maha tänavail, kus tavakiirusel sõitmine võib liiklusoht tekitada. Seni ei olnud autojuhtidel ju mingit kohustust pidurit vajutada algkooli juures ja Läänemaa haigla esisel, kuigi mõlemas kohas on väiksem sõidukiirus täiesti põhjendatud. Muidugi on neid, kes ka ilma kohustava liiklusmärgita neis paikades lisaettevaatuse sisse lülitavad. Karta on, et leidub neidki hoolimatuid, kes seda ka käsu peale tegema ei hakka. Nendega peab aga tegelema juba politsei. Teisalt kaob siit-sealt segadust tekitav märgirägastik, mida keegi jälgida ei jõua.
Liikluskomisjoni käsutuses on statistika Haapsalu linnas viimastel aastatel juhtunud ja registreeritud liiklusõnnetustest, mis linna kaardile kantuna moodustavad teatud punktides täpikeste kogumeid. Nagu aga liikluskomisjonis nenditi, ei tähenda see statistika, et kõigis neis õnnetustes on süüdi just sõidukijuhid. Õnnetuse põhjustaja võis olla ka jalgrattur või jalakäija. Paraku kiputakse alati arvama, et autojuhid on need põhipahad, kes liikluses endast nõrgemaid kuidagi märgata ei taha. Muidugi kahandab väiksem sõidukiirus võimalust, et õnnetus juhtuks, kuid liiklus on siiski kahesuunaline tänav. Väiksem lubatud sõidukiirus ei tähenda, et jalakäija ja rattur võivad külma rahuga astuda – sõita sõiduteele seal, kus ise tahavad, kapuuts silmini peas ja muusika kõrvaklappides tümpsumas. Liiklusseadus on täitmiseks kõigile.