Parvlaev St. Ola. Foto: Arvo Tarmula
Hiiu maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Aivi Telvik teatas, et Saaremaa laevakompanii poolt laekus info parvlaeva Hiiumaa äraviimisest Rohuküla–Heltermaa liinilt 9. augustil pärast lõunat. 10. augusti hommikul jätkasid teenindamist 1970. aastail ehitatud St. Ola ja Regula, Hiiumaa sellel liinil enam ei väljunud.
Telvikul on kahju, et Hiiu maavalitsuse senine hea koostööpartner Saaremaa laevakompanii neid planeeritud muudatusest varem ei teavitanud. „Senini olime kõigist muudatustest varakult kuulnud ja oma sõna sekka öelda saanud,” teatas Telvik.
Tänaseks 8 päeva Rohuküla–Heltermaa liini teenindanud St. Ola ja Regula ei ole suutnud rahuldada hiidlaste ootusi. Vanad parvlaevad mahutavad oluliselt vähem sõidukuid, lisaks ei suuda nad püsida ettenähtud graafikus. „Selleks, et autotekile võimalikult palju autosid mahutada, läheb aega,” lisas Telvik. Tänu sellele on tekkinud pikad ootejärjekorrad Rohuküla ja Heltermaa sadamatesse. „Kolmapäeval jäi pärast laeva väljumist hulk autosid sadamasse järgmist ootama, samas kolmapäev ei ole veel tippaeg,” sõnas Telvik. Reedel olid pikad järjekorrad Rohukülas, pühapäeval Heltermaal, kinnitas Telvik.
Alates järgmise aasta sügisest korraldab mandri ja saarte vahelist laevaliiklust Tallinna Sadam, kus toob liinile uued laevad. „Järgmise aasta sügiseni peame vastu pidama, siis läheb paremaks,” lubas Telvik.
Täname teid minister Palo. Täname teid südamest, et tänu Teie jonnile ja “ärategemise” vajadusele veavad meid jälle praamid mille riik tegelikult tellis, mitte aga need ilusad ja suured laevad mille omakasupüüdlik Leedo sõitma pani. Me täname Teid veelkord südamest, et te võimaldate meil jälle seista järjekordades ja vabastete saared nendest tüütutest turistidest kes meile oma raha tuua tahtsid. Me täname Teid, et Te olete saarte elanikud vabastanud raha lummusest ja viinud tagasi naturaalmajanduse aega.
Me loodame, et Teil läheb edaspidi elus sama hästi kui meil
Lollandu…
St.Ola (rahvasuus Sant ja Tola) ja Regula on väga pehmelt öeldes väga amortiseerunud. Nii moraalselt kui füüsiliselt. Pole lifte invarahvale, ainult järsud trepid. Kõik on kulunud, räpane. Mootorid panevad laevakere rappuma ja vappuma, isegi vaikse merega kostab pidevalt mingeid kolkse ja mürtse jne. Vanaraud on vanaraud. Aga röövlikompaniil ei tule isegi niisugune väike viisakus pähe, et piletihinda vähendada, võrreldes sellega, mis uutel praamidel võeti.
Ilmatargad ennustavad külma talve, küll jäätrass avitab.
Kes sellise lepingu riigi poolt alllirjastas? Lepingul on ju 2 osavalt! Siin peaks Hiiu maavalitsus vastutuse võtma, mitte lohutama, et jäänud on nats üle aasta…
maavalitsus on praamilepete sõlmimise juurde kutsutud istuma saali viimasesse ritta. Maavalitsuse käest küsitakse: onju teile etteantud sõidugraafik meeldib. Leping sõlmiti Savika ja Leedo vahel.
Siis tuleks sellest ka sama kõvasti rääkida, kui seda, et Leedo on paha ja viis laevad ära. Ja viimane aeg on maavalitsusel omale munad kasvatada…
Tsirkus:…. kui tahan, kõik kolm karu minema viin……
Et endine operaator näitab nüüd riigile , keda see n.ö. omalt käelt toitis ! See V.L. oli ju täiega puuk riigi küljes , kellele muudkui anti ja anti igasuguseid dotatsioone . Nüüd ongi see puuk nii rasvaseks ja paksuks muutunud , et keegi ei saa temast enam jagu ! Head laevad viis sinna , kus makstakse ehk paremini , aga …..Loodan , et suur tükk ajab suu lõhki ! Riik võiks selle Kuivastu ja mandri vahelise SILLA ikkagi valmis teha . Aga laevad saaksid siis teistele liinidele panna ,Hiiumaa -mandri ning Hiiumaa ja Saaremaa vahele ! Mõelge ja tehke ära… Loe rohkem »
Leedo, Sul on õigus, lase püksid maha!!!