Swedbanki kaupmeeste küsitlusest selgub, et seni vaid üksikutes kaubandusvaldkondades tugevalt arenenud e-kauplemine on tänavu tõusnud peaaegu iseenesestmõistetavaks lahenduseks kõigis kaubandussektoreis.
Konkurentsis püsimiseks tuleb e-kauplustel kõvasti pingutada kiirete tarneaegade ja kauba kohaletoimetamise mugavuse nimel. Sama trendi näitas ka uuringufirma GfK hiljutine uuring.
Swedbanki kaubanduse sektori juht Maris Peda sõnul näitab panga korraldatud küsitlus, et e-kaubandusega tegeleb ligi kolmandik Eesti kaupmeestest.
„Kaupmeeste endi hinnangul kasvab järgneval kolmel aastal e-kaubanduse osakaal kaubanduses nii Eesti kui välismaistest e-poodidest tehtud ostude põhjal koguni 21 protsendini,“ märkis Peda.
„Kuigi esmapilgul võib e-kaubandus tunduda suhteliselt lihtsa ja riskivaba ärina, siis tegelikkuses peavad tõsised e-kauplejad arvestama piisava valiku hoidmiseks nii laoseisu finantseerimise kui ka laopidamise kuludega," ütles Peda.
"Kui laia ja soodsa kaubavaliku ning lühikese tarneaja tingimused on täidetud ning veebikaupluse lehekülge on tellimiseks mugav kasutada, ei tohiks edukat e-äri enam miski takistada ning klientide lojaalsus on praktiliselt garanteeritud,“ selgitas Peda.
Swedbanki kaubandusettevõtete küsitluses osales ligi 150 erineva suurusega jaekaubandusettevõtet.