1. juulist tuleb ettevõtjail kõik töötajad enne nende ametisse asumist registreerida sellekohases registris maksu- ja tolliametis.
„Registreerimisega soovib riik vähendada ümbrikupalkade maksmist ning kindlustada tööd tegevate inimeste sotsiaalsete tagatiste parem kaitse,” ütles töötamise registri projektijuht Kristi Laul.
Tema sõnul vähendatakse registriga ka ettevõtjate halduskoormust riigiga suhtlemisel, sest töötamisega seotud andmed on ühes registris, mida kasutavad mitmed asutused.
Registris tuleb registreerida kõigi füüsiliste isikute tööleasumine, kel tekib Eestis maksukohustus. Peale selle tuleb registrisse kanda äriühinguis ja FIEde juures töötavad vabatahtlikud. Ainus erand on õppepraktika, kui õpilasega töö- või võlaõiguslikku lepingut ei sõlmita.
E-maksuametis asuvasse registrisse tuleb kanda töötaja nimi ja isikukood. Samuti tööandja nimi ja registrikood, tööle asumise kuupäev, töö liik ning töölt lahkudes selle aeg ja põhjus.
Samuti on võimalik uude registrisse andmeid edastada telefoni või SMSi teel. „See teavitus on mõeldud juhuks, kui puudub ligipääs teistele kanalitele, või hooajatööde puhul, kus päeva jooksul võib ootamatult töölisi lisanduda,” ütles Laul. Sel viisil andmeid esitades tuleb nädala jooksul e-maksuametis registreerimine lõpuni viia.
Eksimuste korral on tööandjal võimalik töötamise registrisse tehtud andmeid elektroonselt ise parandada kolme kuu jooksul töötamise alustamisest või lõpetamisest. Hiljem saab andmeid parandada vaid maksu- ja tolliameti teenindusbüroos.
Kui tööandja jätab töötaja registreerimata, võib maksuamet ettevõtjat trahvida. „Trahvi ülemmäär registreerimiskohustuse täitmata jätmise eest on füüsiliste isikute puhul kuni 300 trahviühikut ning juriidiliste isikute puhul kuni 3200 eurot,” ütles Laul.