
Vaatamata sellele, mida te viimase kahe nädala jooksul lätlaste saamatusest Rail Balticu rajamisel lugenud olete, on siiski tõsi, et kolme Balti riiki ühendav raudtee on rohkem valmis kui kunagi varem – ning tegelikult oleks Eestist nüüd väga rumal otsustada, et meie üksi edasi ehitada ei kavatse.
Kes on käinud viimase aasta jooksul Riias keskturu kandis, see teab, et vana raudteejaama kõrvale on kerkinud uue jaama uhke hoone. Tõsi, esialgu ei ole selle juurde ehitatud mingeid teid, mida pidi rongid võiksid liikuda. Viimaste uudiste valguses näib, et nii jääb pikaks ajaks.
Miks? Lühidalt ja ebaviisakalt öeldes on Eesti, Läti ja Leedu ühise ettevõtmise koordineerimine taas näidanud, et kui erinevad kolm Balti riiki on ning kui tugevalt kohalik poliitiline ja ärikultuur võivad lihtsana tunduvaid valikuid vales suunas viia.
Pikem ja korrektsem, aga siiski mitteametlik selgitus on, et Lätil oleks reaaln