Kirja saatmine läheb kallimaks

Omniva postkastid. Foto: arhiiv
Omniva postkastid. Foto: arhiiv

Väliskaubandus- ja infotehnoloogiaminister Kaimar Karu saatis täna kooskõlastusringile määruse universaalse postiteenuse hinnamuudatuseks, mille eesmärk on kindlustada Eesti Posti esmatasandi töötajate palgatõus ning tagada postiteenuste jätkusuutlikkus ja kvaliteet.

Viimati muutusid postiteenuse hinnad 1. jaanuaril 2016. aastal. „Üle nelja aasta ei ole universaalse postiteenuse hindu korrigeeritud ja konkurentsiameti ettepanekutega kooskõlla viidud. Samas on selle aja jooksul pidevalt suurenenud postiteenuse osutamisega seotud sisendkulud, näiteks palga- ja kütusekulud, mis moodustavad ca 80% Eesti Posti püsikuludest,” selgitas Karu.

Keskmiselt saadab Eesti elanik ühe kirja või postkaardi aastas. Praegu maksab järgmiseks tööpäevaks kohalejõudev kiri 65 senti. Tulevikus saab valida kahe võimaluse vahel: kas kiirem ja kõrgema hinnaga teenus või soodsam teenus, kus lihtkiri edastatakse kolmandaks tööpäevaks. Kiirema saadetise hinnaks hakkab olema 1,50 eurot ning kolmandaks tööpäevaks saabuval kirjal 90 senti vastavalt konkurentsiameti ettepanekule.

„Ka rahvusvaheline kogemus on kinnitanud, et siseriiklike kirjade ja postkaartide puhul rahuldab enamikke saatjaid see, kui kohaletoimetamine toimub mõne päeva jooksul – eriti siis, kui see tähendab ka soodsamat hinda,” ütles Karu.

Karu märkis, et esimese ülesandena tuleb lahendada kirjakandjate ja teiste esmatasandi postitöötajate palgaküsimus. „Tegemist on inimestega, kelle töökohustused ei võimalda neil ka tänasel päeval koju jääda. Minu sügav tänu teile! Hetkel on esmatasandi töötajate palk tugevalt alla sektori mediaanpalga. Peame ära hoidma olukorra, kus ühel hetkel puuduvad töötajad, kes inimestele saadetisi koju viiks. Universaalse postiteenuse hinna Konkurentsiameti ettepanekuga vastavusse viimine aitab astuda esimese sammu esmatasandi töötajate töötingimuste parandamise suunas.”

Karu sõnul on vaja ellu viia veel mitmeid muutusi, mida hakatakse tegema samm-sammult. „Peame kaotama ebavõrdsuse Hiina ja Eesti e-kauplejate vahel, likvideerima Hiinast saabuvate kaupade edastamise kahjumlikkuse ning tagama ajalehtede ja posti kvaliteetse kojukande igas Eesti piirkonnas,” ütles Karu.

„Veelgi enam: pikalt muutmata hind on põhjustanud olukorra, kus postiteenuse rahvusvaheliste reeglite tingimustes maksab Eesti maksumaksja peale teistest riikidest, eelkõige Hiinast tulevatele saadetistele, kuna teised riigid on vahepealsete aastate jooksul oma hindu muutnud ning Eestis on see kahetsusväärsetel põhjustel tegemata jäänud,” lisas Karu.

AS Eesti Post omab tegevusluba nii universaalse postiteenuse osutamiseks kui ka siseriiklike ja rahvusvaheliste kirisaadetiste ja postipakkide edastamiseks. Postiseaduse järgi määrab universaalse postiteenuse hinna valdkonna eest vastutav minister määrusega, mis põhineb Konkurentsiameti kalkulatsioonidel ja ettepanekutel, võttes arvesse hindade taskukohasust postiteenuse kasutajatele.

6 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Milleks
2 aastat tagasi

üldse siis kirja saata? Olemas on ju telefon, videokõned jne. Ei kavatse kallimalt ühtegi kirja saata.

Kodaniks
2 aastat tagasi

Kui väljaspoolt Euroopat tulevate pakkide eest hakatakse tasu võtma, siis jääb nii mõnigi pakk tellimatta.
Paljud tellivad Usast kosmeetikat, kreeme, mis Eestis 2…3 korda kallimad (Iherb).
Neid Hiina pudipadi pakke võiks küll piirata.

saatja
2 aastat tagasi

Kunagi oli nii, et kiri oli kiri ja panderoll oli panderoll. Nüüd on iga kiri (kaal -250 grammi) juba panderolli hinnaga. Kes saadab kirja mille kaal on 250 grammi? Aga hind on just selle kaalu järgi. Sellise kaaluga kirja suudab valmis kirjutada vaid grafomaan. Kaks a4 paberilehte ja ümbrik kaaluvad ca 15 grammi.

Reklaam
2 aastat tagasi

Ja jah, eraldi reklaamivedaja peab ju masinaga linnas reklaami vedama! Hoiab kütust kokku ikka küll

Mõte
2 aastat tagasi
Reply to  Reklaam

Miks seda pahna üldse postkastidesse topitakse?

toredus tobedus
2 aastat tagasi
Reply to  Reklaam

Osteti hirmkallid masinad reklaamide kokkukiletamiseks. Või õigemini mingi totakas teip lihtsalt küljes. Ajuvaba investeering.
Nüüdse plaani järgi peab hakkama tööjõudu ka juurde võtma. Vaja ära sorteerida, kas viia kiri kohale täna, või siis teha seda ülehomme. Sorteeritud saame, aga PEAB jätma ootele kuniks kuupäev kohaleviimiseks on õige. On see hea plaan? Naljakas igatahes.