Parvlaev Soela. Foto: Baltic Workboats Shipyard
Parvlaev Soela merekatsetused toimuvad teisipäeval ja kolmapäeval; varasemalt takistasid nende läbiviimist jääolud. Soela peaks Hiiumaa ja Saaremaa vahelisel liinil alustama kurseerimist 1. mail.
“Soela kaikatsetused on praguseks lõpetatud. Täna ja homme [teisipäeval ja kolmapäeval] on käigukatsetused,” ütles veeteede ameti kommunikatsioonijuht Priit Põiklik BNS-ile.
Soela tuleb seda ehitaval laevatehasel Baltic Workboats lepingu järgi riigile 26. aprillil üle anda. Laeva pardale mahub kuni 200 inimest ja kuni 22 sõiduautot või kaks veoautot. Soela läheb riigile maksma 9,4 miljonit eurot.
Ehitatav parvlaev on sarnane varem veeteede ameti poolt tellitud Kihnu ja Vormsi laevadele. Võrreldes praegu Sõru-Triigi liinil kurseeriva laevaga mahutab uus laev ligikaudu sama palju sõidukeid ja reisijaid, samas seda pole vaja sadamas ümber pöörata ehk reisi aeg on selle võrra lühem. Samuti on uue laeva manööverdusvõime ja merekindlus oluliselt paremad.
Laevale on leitud ka operaator, milleks on AS Kihnu Veeteed. Liinile peaks uus laev minema alates 1. maist.
Soela läks kokku maksma 9,4 miljonit eurot. Laeva ehitust rahastati 85 protsendi ulatuses Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist ning 15 protsendi ulatuses riigieelarvest ehk Soela läks riigile maksma 1,4 miljonit eurot (mitte “
Soela läheb riigile maksma 9,4 miljonit eurot, nagu selles kirjutises kirjas).1. mail. Kevadpühal? Või hoopis töölisklassi
ühisel pühal? Kontorirotid võivad ka kampa lüüa.