Minister Michal küsis Riisipere-Turba raudteelõigu taastamise kohta lisaandmeid

Lehte Ilves

lehte.ilves@gmail.com

Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

Haapsalu ettevõtja Koit Uus Kristen Michali juures

Haapsalu ettevõtja Koit Uus majandusminister Kristen Michali kabinetiuksel. Priit Simson/Delfi

Kolmapäeval tutvustasid ettevõtja Koit Uus, poliitik Lauri Luik ja Haapsalu raudtee taastamise tasuvusuuringu koostaja Rein Riisalu majandusministrile Kristen Michalile oma kava taastada erakapitali toel Riisipere-Turba raudteelõik.

„Normaalselt läks,” ütles Koit Uus kohtumise kohta.

„Esmane esitlus tundus huvitav, ent ootame täpsemat analüüsi ja ettepanekuid,” kommenteeris kohtumist majandusministeeriumi avalike suhete nõunik Mihkel Loide. Tema sõnul ei ole ministeeriumil midagi selle vastu, kui keegi soovib ehitada raudtee oma rahaga Riisiperest Turbani. „Täpsemalt aga vajab kalkuleerimist, mida soovitakse riigilt, millised otsesed ja kaudsed kulud tulevad selles projektis maksumaksjale,” lisas Loide.

Lauri Luige sõnul lepiti kokku, et majandusminsiteerium saab detailse materjali läänlaste kava kohta ja kui ministeerium on jõudnud need läbi vaadata, suheldakse edasi.

„Minu arvates on Riisipere-Turba lõigu taastamine pilootprojektina mõistlik samm,” ütles Luik. „See täidab Nissi valla suure eesmärgi ja annab meile hea kogemuse, mille toel edasi liikuda."

Ettevõtjad Koit Uus ja Veiko Tishler on asutanud aktsiaseltsi Lääne Raudtee ja tahavad erarahaga taastada Riisipere-Turba 6,5 km pikkuse raudteelõigu. Uusi hinnangul võiks see maksma minna umbes 6 miljonit eurot. Selle lõigu jõuaks valmis ehitada tulevaks sügiseks või hiljemalt jõuluks. See on aga võimalik üksnes siis, kui riik on valmis praegust Riisipere elektrirongiliini Turbani pikendama ja sellel lõigul opereerima.

Kui pilootprojekt toimib, saab edasi minna pikaajalisema lahendusega ehk raudtee pikendamisega Turbast Haapsallu.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
13 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Tulge maa peale
9 aastat tagasi

Ärge nüüd uusi vanamehest küll mingit kaitse inglit siin maalige. Ta on ju ise selle sama poliitika sponsor olnud, mis olud selli seks kujundanud on. Temaga on alati nii olnud et annad näpu ja pärast koorib seiste nahka, hullem kui juut.

Mart
9 aastat tagasi

Nõus. Ilmselgelt on siin näha raha lõhna. Kui öeldakse,et pangad on raha täis,siis on selge,et sealt võetakse u.0,5% intressiga see 6 mln,millest ehitusse läheb heal juhul 4. Ministri käest aga käidi dotatsiooni küsimas-pakun,et u.3-5 mln.aastas ja vähemalt 10 aastane leping.
Meie oleme siin aga õnnelikud,et saame selle neile koos kõva kasumiga kinni maksta.

Felix U
9 aastat tagasi

Luik tunneb raha lõhna? Uusi ja TiŠleri käest ta seda kyll ei saa. Riigirahale saab ilmselt kyyned taha kyll.

Juss
9 aastat tagasi

Kes järgmised 6,5 km ette võtaks? Nii saaks iga soovija omale nimelise lõigu ja see oleks ju uhkem kui nimeline pink kusagil pargis.

olaf
9 aastat tagasi

Lõpuks siis on “Hall kardinal teada”. Nagu näha Taali enam seltskonnas ei ole.

HMM
9 aastat tagasi

väga tore algatus!

kl
9 aastat tagasi

Ja DELFI reporter ootas neid kõik see aeg seal uksetaga et uus saaks kohe neile Miihaeli vägitegudest nutma tulla.

Rõõm kuulda
9 aastat tagasi

Tublid mehed. Jõudu!

nipi tiri
9 aastat tagasi

No vot siis – roovi juuti bveel koorida. Aga küsiti selliseid andmeid mille kohta tuleb teha järjekordne uuring. Aga selle jaoks uusil pappi pole.

et
9 aastat tagasi

palju kiles tuleb

inglike
9 aastat tagasi

inimestele oleks suureks abiks, kui see lõik taastatakse. Saaks paremini tööle ja kooli

veel parem
9 aastat tagasi
Reply to  inglike

Veel parem kui selle brüsseli lõigu saaks ka kohe valmis tehtud. Saaks otse Brüsselis tööl käia ja koolis. Vat see oleks elu. Mõelge ise, brüsseli palgaga Haapsalus elada. Haapsalusse poleks vaja siis mitte ühtegi töökohta enam luua. Eesti raudtee oleks piletite müügi tulu pärast samuti sillas. lätlaste ja leedukate turistide numbrid lendaksid hoomilt lakke. Neegrid saaksid rongiga otse hispaania rannikult siia tulla.