Kuus näpunäidet oma auto töökorras hoidmiseks


COVID-19 viirusega võitlemise tõttu on paljud mitte-kriitilised autoparandus tööd edasi lükatud (näiteks keretööd). Lisaks sellele istub sinu auto tõenäoliselt garaažis kuna liikumine on paljudes kohtades piiratud. Sellistel aegadel on hea autohooldus praktika olulisem kui kunagi varem. Pidage meeles, et kaskokindlustus ei kata auto pikaajalisest mitte kasutamisest tekkinud rikkeid.  All toome välja mõned näpunäited oma auto töökorras hoidmiseks.

1 Ära jäta käsipidurit peale

Käsipidur lukustab piduriklotsid kindlalt paika. Kui käsipidur on pikemalt peal võivad piduriklotsid kinnituda piduritrumli külge. See viib omakorda suurenenud hõõrdumisele ning esipidurite kulumisele. Seega, kui on oodata, et sõiduk ei leia kasutust pikemat aega, ära jäta käsipidurit peale. Kasuta auto paigalhoidmiseks tõkiskingasid või muud lahendust. Kui autol on manuaalne käigukast võid masina jätta seisma nõnda, et autol on sees kas esimene käik või tagurpidi käik, aga seda kindlasti mitte siis, kui masin on kallakul!

2 Võimenda akut

Aku kaotab järk-järgult oma laetust, kui lasta sellel liiga kaua niisama seista. Seda põhjustab tihti tõsiasi, et mitmed kõrgtehnoloogilised arvutikomponendid on tänapäeva autodes pidevalt sees. Siin kohal aitab lihtsalt auto käivitamine iga 3-4 päeva tagant, et vältida aku tühjenemist. Kui võimalik, vii auto lühikesele 5-10 minutisele sõidule, et akut turgutada ning et mootoris olevat õli ja jahutust natuke ringlema panna.

Elektriautode puhul tuleks samuti olla tähelepanelik. Kuigi mootori kuluvus on elektriautodes pisut väiksem kui sisepõlemismootoritega autodes on ikkagi võimalik kulutada elektriauto akut, kui auto tükk aega ei sõida. Tee kindlaks, et auto on õige laengu režiimi peal ning püüa hoida auto aku laetavust 40% kuni 80% vahel.

3 Hoia ära rehvide muljumist

Kui auto seisab nädalate kaupa ühe koha peal on oht, et rehvidele ilmuvad “lamedad” kohad sinna, kus rehv puutub kokku pinnasega. Ei vaja selgitamist, et see ei ole kindlasti rehvide elueale sugugi hea ning võib viia selleni, et sinu rehvid vajavad kiiremat hooldust, kui tavaliselt. Minnes peale pikka pausi taoliste rehvidega sõitma võib tekkida raskusi sõiduki juhtimisel või ohtlik olukord rehvi purunemise näol. Et vältida kõnesid kaskokindlustusse kuna jäid tee pervele lõhkenud rehviga seisma siis soovitame auto mitte kasutamise ajal seda aeg-ajalt edasi-tagasi veeretada, et hajutada rehvidele avaldatud survet erinevate punktide vahel.

4 Hoolitse vedelike eest

Poolikult täidetud kütusepaakidesse võib koguneda niiskus. Kui on teada, et auto jääb pikaks ajaks seisma on mõistlik täita paak lõpuni täis. Sõltuvalt kliimast on samuti oht, et mootoriõli võib muutuda kõlbmatuks, kui masin on liiga kaua seisnud. Seega kui oled valmis uuesti teele asuma, peale pikka pausi, tee kindlasti autole eelnev tehnoülevaatus ning veendu, et mootoriõli ei ole muutunud kõlbmatuks.

5 Kaitse auto sisemust

Enne masina lukustamist veendu, et auto ei jääks seisma päikesevalguse kätte. Pikaajaline päikesekahjustus võib mõjutada auto värvi ning mõjutab halvasti ka plastikust ja kummist elemente. Võimalusel hoia masin garaažis. Kui seda võimalust ei ole, pargi auto õue aga viska kate peale. Võid ka auto ära poleerida, siis pead hiljem ainult tolmu maha pühkima, kui on aeg teele asuda.

Kokkuvõtteks

Auto hingeelu eest tuleb hoolt kanda ka siis, kui auto ei ole kasutuses. Kindlasti on oluline, et neid näpunäiteid jälgides hoiad kokku raha erinevate hooldustööde pealt, mida sedasi vältida saab. Kui auto on töökorras on intsidentide võimalus kõvasti väiksem ning liikluskindlustusjuhtum seda vähem tõenäolisem. Pea meeles ka auto hooldamise kõige olulisemat põhjust: auto peab olema ohutu nii sinu kui ka kaasliiklejate jaoks, kui sa masina lõpuks peale pikka pausi teele viid! 

 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
2 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Taadu
2 aastat tagasi

Välisajakirjandusest tõlgitud artikkel

Nimi
2 aastat tagasi

“Võimenda akut”??? Peaks igaks juhuks üle kontrollima, kui võimsaks mu Nokia, peale öist võimendamist, on muutunud. Kui liiga võimendatud sai, siis tuleb lühikesi 5-10 minutilisi kõnesi teha, et asi taas kontrolli alla saada. Igaks juhuks kerisin oma telefoni akuvõimendi juhtme kokku ja panin kaugemale ära.