Maanteeameti statistika järgi kasvas bussisõitude arv kuises võrdluses aastaga 47 protsenti, kuid see näitaja on suures plaanis eksitav, sest tasuta ühistranspordi esimene kuu tõi kaasa ajutise suure sõitude languse.
Seetõttu ongi mullust juulikuud selle aasta omaga võrreldes lihtne näidata, et kasv oli hiigelsuur.
Endine majandusminister Kadri Simson (Keskerakond) väidab, et 47protsendise kasvu põhjuseks on tasuta ühistransport.
„Tasuta ühistransport tõi kaasa juba oma esimesel aastal sõitjate arvu kasvu, kuid kasvutrend on jätkuv. Selle aasta juulis tõusis sõitjate arv võrreldes eelmise aasta juuliga, kui käivitus tasuta ühistransport, kõigis maakondades,” kirjutas Simson sotslaameedias.
Tegelikult on mulje 47protsendisest kasvust petlik – kasvu põhjuseks on hoopis erakordne sõitude arvu vähenemine mullu juulis. Mäletatavasti hakkas siis kehtima uus sõiduplaan ja liiklust hakkas korraldama Harjumaa ühistranspordikeskus. See tõi kaasa suure segaduse ja sõiduplaani korda tegemiseks kulus mitu kuud.
Kui mullu juulis tehti Läänemaal 30 000 sõitu, siis tänavu juulis ligi 44 500 sõitu. Samas mullu juunis tehti Läänemaal 43 600 sõitu, tänavu juunis aga 44 400 sõitu. Ehk kasv oli tegelikult ainult kaks protsenti.
Maanteeameti töötaja Kirke Williamson ütles, et sõitude arv taastus aasta viimases kvartalis, kui koolid olid jälle tööle hakanud. „Juulis 2018 hakkas Läänemaal kehtima uus liinivõrk, bussidele pandi ka uued piletimüügisüsteemid. Kindlasti ei sujunud algus kergesti, võibolla jäeti alguses sõidud valideerimata,” ütles Williamson.
Eestis tervikuna kasvas riigi poolt doteeritavate kohalike ja linnade vaheliste liinide bussireiside arv aastaga 23 protsenti 1,3 miljonilt 1,7 miljonile.
Pr Simson ei kasuta statistikat õigesti ja võrrelda tuleb viimast pikemat perioodi nt kolm või viis aastat, et ühistranspordi kasutamisest õiget pilti saada. Täpsem on võrdlusandmed liinide viisi kuna Lõuna-Läänemaal L&L OÜ poolt teenindatud liinid viidi üle PÜK hallata ja Haapsalu ja Põhja-Läänemaa liinid Põhja-Harjumaa ÜTK hallata, millega kaasnes palju segadust.
Joodikud saavad nüüd tasuta odava viina järele sõita.
See on PETUNUMBER. Eelmine juuli kahanes eelnevalt drastiliselt ja seda võrrelda nüüd tänavuse juuliga on kuritegu. Pettus.
Esiteks: tasuta asju EI OLE!
Teiseks: nii mõnigi bussijuht peaks peatusest väljudes hoolega peeglisse vaatama ja mitte ülbitsema!
Pärnus teatavasti pandi rong seisma ja asendati bussidega. Hakatuseks tõusis kisa taevani, praegune statistika aga näitab, et sõitjaid on oluliselt rohkem.
Muidugi on sõitjaid oluliselt rohkem, kui rong ära võeti.
Millegagi peab ju kohale jõudma.
Nii Kadri seda statistikat kujundab.
Busse võeti ju vähemaks, kes enam viitsib neid oodata paari koleme tunnitagant väljub kusagile.
Ka praegu jäetakse hulk sõite valideerimata, eriti juhul, kui sisenetakse keskmisest uksest. Tasulise sõidu ajal oli aga “jänest” pea võimatu sõita. Seega on reisijate arv Läänemaal kasvanud siiski rohkem kui 2%.
See tasuta sõitmine tähendab sageli lihtsalt seda, et sõita ei saa. Tobeduse tipp, linnaliin sõidab kahetunnise vahega! Väikelinnas Haapsalus. Loomulikult ei saa ma kaks tundi bussi oodata ja lähen jalgsi. Millega siin kiidelda on?
Hõre graafik on laupäev ja pühapäev aga tööpäev on linnaliini graafik tihe 24 bussi väljub holmilt – kutsekooli juurde