Maakonnasisestel bussiliinidel saab tuleva aasta 1. juulist sõita tasuta, piletit ei pea lunastama ka Lihula ega Haapsalu liinil sõitjad.
Kuigi Lõuna-Läänemaa hakkab kuuluma Pärnu maakonna koosseisu, jääb eri maakondades kulgev Haapsalu ja Lihula vaheline bussiliin maakonnasiseseks liiniks, ütles Lääne maavanem Neeme Suur. See tähendab, et kui 1. juulist saab Lääne maakonna sisestel bussiliinidel tasuta sõita, ei pea ka Lihulast Haapsallu sõites piletit ostma.
Ühistranspordikorraldus nii Läänemaal kui ka Lääneranna vallas on siiski muutumas. Kui Läänemaa bussiliiklust hakkab korraldama Harjumaa ühistranspordikeskus, siis Kasari jõest lõuna pool hakkab seda tegema Pärnu keskus.
„Me ei tea, kas see [tasuta bussisõit maakonnaliinidel] on kindel. Ootame kirjalikku juhendit või otsust,” ütles Lääne maavalitsuse arendusosakonna juhataja Merle Mäesalu.
Maanteeamet on praegu seisukohal, et maakonnaliinidel saab 1. juulist 2018 sõita tasuta. „Jah, praegu on laual, et tasuta maakondlikud bussiliinid tulevad,” ütles maanteeameti ühistranspordiosakonna juhtivekspert Aini Proos Lääne Elule. Ühistranspordikorralduses tema sõnul põhimõttelisi erinevusi maakonniti ei ole.
Kui maakonnasisesed liinid hakkavad toimima tasuta, siis saab ikka sõita piletit lunastamata Pärnumaale kuuluvast Lihulast Läänemaa keskusse Haapsallu. „Kui liin on praegu Lääne maavalitsuse korraldatava avaliku liiniveo hulgas, siis jah,” selgitas Proos. „Bussides tuleb valideerida oma sõidukaart, et saaksime teada, kui palju inimsei sõidab. See on vajalik bussiliinide paremaks korraldamiseks.”
Riik maksab tasuta bussisõidu korraldamiseks lisatoetust. Tulevaks aastaks prognoositakse Läänemaa (sh Lihula ja Hanila vald) bussiliikluseks 1,73 miljonit liinikilomeetrit, mida doteeritakse 1,38 miljoni euroga. Pärnu maakonnas sõidavad bussid 4,46 miljonit liinikilomeetrit, mida toetatakse 5,35 miljoni euroga. „Kui osa Läänemaa mahust [Lihula ja Hanila vald] läheb Pärnumaa teenindada, siis vastavalt ka kantakse summad üle,” nentis Proos. „Kui Läänemaa maakonnaliinide teenindamiseks sõlmitakse uued lepingud, siis võivad need näitajad seal muutuda.”
Kuigi ka Vormsi parvlaevaliin on maakonnasisene ühistranspordiühendus, siis Rohuküla ja Sviby vahet tasuta siiski sõita ei saa.
Tasuta bussisõit
Järgmise aasta juulist käivitab riik tasuta bussisõidu kogu Eestis senistel riigi doteeritud liinidel.
- juulist käivituv tasuta bussisõit maakonnaliinidel toob kaasa ka valideerimiskohustuse.
Tasuta sõidu õigus laieneb kõigile sõitjatele sõltumata sissekirjutusest, kodakondsusest vms.
Tasuta sõidu õigus ei laiene kommertsliinidele, samuti jäävad tasuliseks riigisisesed rongi-, parvlaeva- ja laevaühendused.
Vaja avada uus liin haapsalu – ikla : täituvus garanteeritud
Väga nutikas muuta liinid tasuta liiniks ja bussid liinidelt kõrvaldada, pole nagu eriti kuulnud jah, et jalgsi liiklemise eest keegi kunagi on raha nõudnud
Kuidas 01.juulist Põhja-Läänemaalt Haapsallu liikumine toimuma hakkab, kui seda vajab näiteks üksik puudega pensionär
Uskumatu, alates 01.07.2018 on Eesti Vabariigis uuesti keskerakondlik sotsialismus kapialistliku ühikonnakorralduses, nagu puder ja kapsad. Kes siis samas suunas kulgeval kommertsliinidel sõitma hakkab. Ega riigikassa pole põhjatu, et kõike sotsialistlikke ideid suudab kinnimaksta, keegi peab ju riigikassat ka täitma.
Kas Virtsust Haapsallu enam siis busssid ei sõidagi või on tasuta ainult Lihulast algavad Haapsalu liinid? Siiani on ikka Virtsu-Haapsalu liin ka olemas ja sellel Lihulas ja enne seda peatused.
Aga kes siiani sõidu kinni maksis ?
Et siis tallinlane saab Haapsalus tasuta sõita, kuid haapsallane Tallinnas ei saa?
Loll küsimus muidugi, aga kes selle “tasuta” sõidu kinni maksab?
Riik. Kardetavasti siis tõmmatakse liine nii palju koomale, kui see vähegi võimalik on. Saad tasuta sõita, aga liine pole.
eks luigelaul oma vanaema mündilaekast
Makse maksame me kõik ning kuna peamiselt sõidab bussiga mitte nii rikas elanikkond, siis peaks antud meede vähendama sotsiaalset ebavõrdsust. Seega igati tervitatav ettevõtmine.