21

Valitsus kiitis heaks ajapõhise teemaksu kehtestamsie veoautodele

Urmas Lauri

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Metsaveoauto
Metsaveoauto. Foto: erakogu

Valitsus kiitis heaks ja saadab parlamendile eelnõu, mis näeb ette ajapõhise teekasutustasu kehtestamise avalikel teedel üle 3,5 tonnise täismassiga veoautodele.

Eelnõu kohaselt sõltub teekasutustasu määr veoauto ja selle haagise täismassi ja telgede arvu summast ning veoauto heitgaasiklassist. Kuna teekasutustasu määr sõltub ka veoauto heitgaasiklassist on teekasutustasu rakendamise kaasnevaks mõjuks nihkumine vähem saastavate veoautode suunas, teatas valitsuse kommunikatsioonibüroo.

Kuigi algselt plaanis majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) teekasutustasu kehtestamist veoautodele täismassiga üle 12 tonni, ei toetanud seda kava Euroopa Komisjon. Samuti pooldasid konkurentsimoonutuste vältimiseks tasu kehtestamist juba alates 3,5-tonnisest massist mitmed huvigrupid.

Teekasutustasu puhul on 3,5-12-tonnise veoauto teekasutustasu aastaseks määraks arvestatud keskmiselt 500 eurot ning üle 12 tonnise veoauto aastaseks määraks 1000 eurot. Teekasutustasu päevane määr jääb vahemikku 9-12 eurot. Tasumäärade suurus sõltub peale täismassi ka sõiduki telgede arvust ja heitgaasiklassist. Lisaks aastasele ja päevasele tasumäärale on võimalik teekasutustasu õigus osta nädalaks, kuuks ja kvartaliks.

Maksust jõuaks riigikassasse prognoosi kohaselt ligikaudu 17 miljonit eurot aastas. Samas võib reaalne laekumine sellest MKM-i hinnangul oluliselt erineda, sest on raske prognoosida teekasutustasu laekumise määra, välismaiste veoautode arvu, päeva ja aastapiletite ostjate osakaalu ja veoautode tegelikku heitgaasiklassi.

Veoautode teekasutustasu on plaanis rakendada alates 1. jaanuarist 2018. Teekasutustasust laekuvad tulud on plaanis eraldada transporditaristu hoiuks.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
xerxes
xerxes

On nii, et kui söidad 10000 km või 300000 km aastas teemaksu sama?
Küttehinna sees olev maksu hea, see maksab, kes sõidab.

toetan
toetan

hinnad tõusevad sõltumata teemaksust nagunii…astmelist tulumaksu rahvas ei taha,see nagu solvaks rikast inimest.See et enamus on meist ikkagi vaesemad,no see selleks.
EU rahadele ei saa üks üks edukas põhjamaa lõpmatuseni loota.Seega, väga õige otsus.Selle raha eest teed korda, see oleks juba suur asi.Vaadake Poolat,kus on teemaks.Viimase peal korras teed.

to irwq
to irwq

las nüüd kesikud proovivad ka midagi ära teha.Ehk õnnestub paremine.Reffierakond suutis teha meie riigist kahekümne aastaga varaste riigi,kus võib karistamata miljoneid kantida,skeemitada ja midagi ei juhtu.Vaadage,mis toimub.Natukene sügavamale urgitseda ja pettus pettuse otsas.

Keskmine
Keskmine

Nüüd küll arusaamatu 1 aprill on alles kahe päeva pärast????????

irwq.
irwq.

Kesikute toetajad – aplodeerige : hinnatõus järgneb sellele . Kitsek.ppijad ühe käega annavad ja kahega krabavad tagasi !

kt
kt

Nõuad,et teed oleks korras!

JFK
JFK

Oled ise kõik riigi heaks teinud,et kogu aeg riigilt nõuda?

maksame, mitte ei nõua
maksame, mitte ei nõua

No praegune koht pole ju see, kus keegi nõuab riigilt! Jutt käib ju sellest, et riik nõuab. Võtab kõigi taskust, abitud maksavad.

ww
ww

Kütuseaktsiis on ammu teederemondist lahti haagitud.

mitte teeauke vaid eelarveauke lapitakse
mitte teeauke vaid eelarveauke lapitakse

ja teemaksu saab ainult teedesse paigutada? Unistada ju võib.

Eesti+Vabaks
Eesti+Vabaks

Tore! Saavad löpuks Haapsalu teed korda. Rahapuudust ju siis enam pole, maksame ju köik läbi leivapätsi ja piimapudeli kuhjaga kinni. Elagu Eesti!!!

õnneõpe
õnneõpe

Ma märkan seltsimeeste nägudel tõsist entusiasmi. Edasi…

lust
lust

…kui raskeks läheb, – toetame!!

õnneõpe
õnneõpe

Aitäh, lust, nii hea on tunda sõbra toekat kätt.

teepuuõli
teepuuõli

kas kõik tee sordid lähvad maksu alla, või ainult kindla sordi teest on jutt.

wpDiscuz