13

Galerii: Haapsalu ootab rongi nagu Valget Laeva

Urmas Lauri

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Haapsalu raudteejaamas oli neljapäeva mälestamisõhtu – 22. septembril 1995 tuli Tallinnast Läänemaale viimane reisirong.

„Kui me 2009. aastal esitasime juba kolmanda taotluse Haapsalu raudtee taastamise tasuvuse uurimiseks, siis saime lõpuks positiivse vastuse,” rääkis maavanem Neeme Suur üleeile Haapsalu raudteejaamas toimunud üritusel „21 aastat Haapsalu rongist”.

Maavanema jutust selgus, et majandusministeerium on igati nõus tunnistama asja jumekust, kuid poliitilist otsust ei ole siiani tehtud.

2012. aastal algatas maavalitsus raudteetrassi teemaplaneeringu ja sisuliselt ollakse nüüd jõutud selleni, et lepingutele võiks alla kirjutada. „Ministeerium on kõhklev kogu asja kulude suhtes.”

Arutluse all on 50 km lõik Riisiperest Haapsaluni, milles perspektiivis nähakse elektriraudteed ja mis tegelikult peaks ulatuma Rohukülani välja.

Aita Mölder on juba 21 aastat püüdnud Haapsalu rongile auru sisse puhuda. Eelmistel aastatel on rahvast kogunenud rohkem, kui neid tuli neljapäeval. Sõjajärgsel ajal vaibus niiviisi ka usk Valge Laeva saabumisse.

„Olin täna 21 aastat tagasi oma koduaias ja kuulsin, kui rong viimast korda vilistas. Tundsin kohe, et oi-oi, nii lõhutaksegi äärealade infrastruktuuri,” meenutas Mölder.

„Ja kui on rongide möödumistund, ei ole mul rahu, ei ole mul und…” laulis kunagi Heli Lääts. Ilus laul oli, aga uue raudtee puhul peaks seda esitama topeltkiirusel. Kui see Haapsalu raudtee ühel päeval tõesti tuleb, siis kindlasti hüüatab nii mõnigi pettunult: „Kas me sellist rongi tahtsimegi!?”

Fotod: Arvo Tarmula
21 aastat raudteest (2)

21 aastat raudteest (3)

21 aastat raudteest (4)

21 aastat raudteest (9)

21 aastat raudteest (10)

21 aastat raudteest (11)

21 aastat raudteest (12)

21 aastat raudteest (15)

21 aastat raudteest (17)

21 aastat raudteest (19)

21 aastat raudteest (21)

21 aastat raudteest (31)

21 aastat raudteest (37)

21 aastat raudteest (39)

21 aastat raudteest (40)

21 aastat raudteest (41)

21 aastat raudteest (43)

21 aastat raudteest (45)

21 aastat raudteest (50)

21 aastat raudteest (51)

21 aastat raudteest (52)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Uskmatu+Toomas
Uskmatu+Toomas

Huvitavad arvamused Haapsalu raudteed pole vaja aga Rail Baltic on hädavajalik ! Soomes,Rootsis sõidab vägagi palju inimesi iga päev rongiga suurte vahemaade taha tööle ja tagasi miks mitte meil ? Mis puutub valgesse laeva siis selle ootamise võimalus taastub kohe kui venemaa mõtleks tõsiselt meid rünnata.

kunn
kunn

Varem või hiljem tuleb ta niikuinii, sest tühja kohta loodus ei salli.
Haapsalusse hakkab seda võõrast rahvast ka sisse tulema ja infrastruktuur areneb veelgi. Kui rohkem töökohti tuleb, siis ka liikuvus suureneb.
Näiteks Soomes ei huvita kedagi, kas mõni raudteelõik on kasumlik või mitte, ta lihtsalt peab olema ja riik katab kõik kulud. Nii peab ka siin olema.
Raili ka nagu alati raudteejaamas kohal!

to k
to k

Tean küll põdras sama suuri linnu kuhu rong kohe kuidagi ei sõida – miks siis eestiski peaks . Kui paar t.la haapsalust tahavad rongiga sõita , sõitku tallinna js sõitku oma isu täis

Epp
Epp

Nii kahju, et te eelnevad niiviisi mõtlete.

to epp
to epp

Kahju tuleb siis kui see nõmedus teoks tehakse ja sellele igal aastal miljoneid peale plekitakse

ja vaata
ja vaata

eelmist pilti,selliseks muutuvad ainult suurvargad,juba ootab ,et saaks veel korra liipreid maha parseldada,no on MORDA………………………

Kübe
Kübe

Mingil arusaamatul kombel napsu ei pakutudki. Sellepärast ka rahvast vähe. Me oleksime ka loosungeid nõus hoidma.

113
113

huvitav kust küll need rahva massid sinna said…..irv.Tundub et terve linn oli kohal

Asunik
Asunik

Oh vaesed ullikesed loodavad riigilt rahastust.
Aastani 2025 läheb kogu raha Rail Baltic projekti ja Tartu mnt neljarealiseks ehitamiseks. Seejärel hakatakse kindlalt ehitama neljarealiseks Via Baltica trassi jne jne.
Millal võiks selline vaba raha tekkida, millega raudteed Haapsallu rajada?
Võib-olla siis kui “suur naaber” jälle appi tuleb.

uhuu
uhuu

Raha on vaja, et see tee rajada ja raha on lõputult vaja, et see tee ka käigus hoida. Kust see küll tuleks?

Tont
Tont

Kellelegi on ikka vaja- kasvõi ärimeestele, kes raudtee ehitamise ja haldamise riigihanke võitjaks määratakse. Ning kes iga poliitikutele investeeritu euri kümnekordselt tagasi saada tahavad. Kuna kaubavedu pole ega tule,on see surnud vasikas. Mille maksavad kinni meie ja meie lapsed oma maksudest.Juba praegu sõidavad doteeritud bussid igal tunnil pooltühjalt Tallinna.

IRWQ
IRWQ

Käputäis inimesi vaid asjast huvitumas – veenev näide ju sellest et SEDA RAUDTEED POLE KELLEGILE VAJA .

to
to

Võrdleks siis arvudes – raudtee maksab 60 miljonit – sama raha eest saaks 6000 odavamat sõiduautot( 10000 per tükk ) , igasse autosse mahub lahedalt 4 inimest – 4×6000=24000 – point on ju sellest et nii palju inimesi seal polegi , pealegi dotatsiooni summade eest saaks igal aastal veel 400 autot juurde anda – tundub ju jabur idee- raudtee ehitamine aga mitte = summad on juu võrreldavad , nii et raudtee ehitamine on mõtetu -m.o.t.t.

wpDiscuz