Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :
Eile kella 17.23 ajal toimus liiklusõnnetus Lääne maakonnas Ridala vallas Uuemõisa alevikus, kus jalgratast juhtinud 17-aastane noormees ületas sõites reguleerimata ülekäigurada ning põrkas kokku sõiduautoga Audi A3, mida juhtis 24-aastane naine. Kiirabi toimetas jalgratturi Läänemaa haiglasse.
Reklaam
maantee on kõigile liiklemiseks. Ja nende retuusides baikerite kiirused (keskm. ca 35 km/h) on ligilähedased aeglasematele mootorsõidukitele. Kergliiklusteele ei tohikski neid lasta, peavadki sõitma maanteel.
ainukesed kes on mind pidanud napilt allaajama on politseisõidukid…napid..paarkümmend sentimeetrit..peale seda sõideti peatumata rahumeeli edasi…´Tartu linn Vanemuiselt pöördel Küüni tn.vana kaubamaja poole—aastal 2004?
maksa üksteist süüdistada.Kõik on surelikud nii autojuhid kui jalakäijad. Enneaugu ei tasu ise kippuda ega ka teisi tähelepanematusest või hoolimatusest teispoolsusesse saata.
Katrin ongi üks, kellele on meelde jäänud ainult lause esimene pool LE-st. Loe ikka lõpuni.
Veel üks näh, kes loetust aru ei saa!
Soodasid kohtab kõigi liiklejate hulgas – olgu nad siis autoga, rattaga või jalgsi. Ja näiteid selle kohta võiks ainuüksi Haapsalu piires tuua hulgi. Alles hiljuti üks naisautojuht kihutas reguleeritud ülekäigurajale, kui seal olid jalakäijad. Või siis noored ratturid, kellele on kiiver küll hoolikalt pähe litsutud, aga ohutusest pole vist sõnagi räägitud… või siis on miski seal kiivri all hauduma läinud, sest lausa keset sõiduteed vingerdades ja lollitades kihutavad lapsed (koos vanematega, muide) on päris õudne vaatepilt. Vanematel on suva ja lastel veelgi enam. Ja ega palju paremad pole ka jalakäijad, kes töllerdavad sageli sõiduteel, pea laiali otsas, ehkki sealsamas kõrval on korralik kõnnitee. Või astuvad suvalise koha peal ja äkki teele, mitte midagi enda ümber vaatamata või nägemata. Seoses ülekäiguradadega paneks aga autojuhtidele südamele: järgige ka ise liikluseeskirja. Pole mõtet jääda ülekäiguraja ees seisma, kui rattur on sadulas, sest see ei tee kellelegi teenet – teiselt poolt tulija seda nagunii ei tee ja ratturil on üliohtlik ülekäigurajale veereda, ta teeb seda siiski vaid siis, kui liiklusvoog mõlemast suunast on vaibunud.
need retuusides baikerid arvavad vapsee et nad on autod . laiutavad tee peal . jalgrattaga peaks keelatud olema auto teel sõitmine . enne ajagu mõni jalakäija rattaga pikali kui ise auto rattaste all lõppetaks … või ei `?
jalgrattur võib rattal ületada ülekäigurada kui ta liigub jalakäija kiirusel
aga kui auto on lähemas peab andma teed või tulema jalgrattalt maha ja ületama tee jalakäijana
no nüüd käib üldistamine… isegi eelistan ülekäiguada ületada sõites, kuid eelnevalt kontrollin, kas autosid tuleb või ei ja kui tuleb, peatun ja panen jala maha. Kui mulle antakse teed, et võin üle minna, siis sõidan edasi… andke andeks, aga ei viitsi jalga tõsta igal korral. Muidugi palju on neid, kes ülbelt kimavad üle sõidutee. Kahjuks.
On ka muide selliseid autojuhte, kes enne sebrat aeglustavad, kui keegi ootab tee ületamist, ja kohe ka vajutavad gaasi uuesti põhja. Olen tallinnas selliseid näinud.
Kui nii teed , siis vajutan gaasi ja ajan su alla – saad viga , trahvi ja plekid veel mu auto remondi kah kinni !
Mul ratast pole õnneks. Siis pole ka ohtu autoalla jääda 🙂
Liikluseeskiri ütleb, et rattur võib ülekäigurada ületada sõites, kuid tal ei ole eesõigust autode ees. Paraku on meie ratturitele kohale jõudnud ainult lause esimene pool.
See on autojuhi kohustus ülekäigurajal kellegile otsa mitte sõita ja ka haapsalu autojuhid võiks liikluseeskirju täitma hakata, alates juba sellega, et ringi pealt lahkudes suunatuld näidata.
Liikluseeskirjad ei kehti aastast 2011.
Ring pealt lahkudes suuna näitamisega on aga see probleem, et auto parem esisuunatuli paistab ette-paremale aga ei paista ette-vasakule, kus on ringile mineku ootaja ja seet¨ttu tekibi arusaam nagu ei näidataks ringilt lahkudes suunda.
ka jalgratturid peaksid oma kohustusi teadma ja mitte lendama ülekäigurada ülatades
Tee omale selgeks, et jalgratas pole “keegi”. Ning vii end kurssi kehtiva seadusandlusega enne kui kaagutama hakkad.
Enamus jalgrattureid ei vaata üldse,kas autot tulebki,vaid panevad tuimalt üle kohe. Pole ime,miks õnnetusi nendega juhtub siis
Olen palju märganud et jalgratturid ei tule jalgratta pealt maha ülekäigurada ületades ja ega nad väga ei vali ka kust nad üle sõidavad 🙁 sõidavad nii nagu heaks arvavad
nii juhtub, kui jalgratturid ei suvatse ratta pealt maha astuda ja kihutavad ülekäigurajale.