3

ETKst saab Coop: miks ja kuidas?

Alar Birk

alar.birk@le.ee

Raimond Lunev, Coop Haapsalu juhatuse esimees

Arvo Miilmets, Coop Lihula juhatuse esimees

 

Ligi sajand tegutsenud ETK kannab nüüd nime Coop Eesti. Tegemist on pikalt kaalutletud jõulise sammuga tulevikku.

Coop on rahvusvaheline tarbijaühistute võrgustik, mille liige on ETK olnud 2005. aastast. Nüüd, pärast kümmet aastat koostööd ühtlustame ka oma ärilise kaubamärgi, muutudes nõnda sisemiselt ühtsemaks ning paremini mõistetavaks meie rahvusvahelistele koostööpartneritele. Tarbijate ühistud, mis hakkavad kandma Coopi märki, jäävad juriidiliselt tegutsema oma seniste nimede, põhikirjade ning rekvisiitidega. Oleme endiselt Eesti kapitalil tegutsevad ning eestimaalasi ja meie külalisi teenindavad ettevõtted.

Coop on lühend sõnast cooperative, mille eestikeelne vaste on sõna „kooperatiiv”. Seega hääldame ka oma uue kaubamärgi nime k-ga ehk „koop”.

Ajalooliste erisuste tõttu olid ETK ühistud oma logode ja visuaalse identiteediga väga erinevad. Nüüd on kõigil ühistutel sarnase kujundusega logod ning ühine katusbränd, mille all tuuakse esile kohalik nimi. Nii saab Haapsalu Tarbijate Ühistust Coop Haapsalu ning Lihula Tarbijate Ühistust Coop Lihula.

Coopina soovime olla rohkem rahvusvahelises koostöös. See teeb meid tugevamaks läbirääkimistel rahvusvaheliste suurkorporatsioonidega, samuti kohalike suurtootjate ja riikitoojatega, mis omakorda annab võimaluse pakkuda tarbijatele senisega võrreldes mitmekesisemat kaubavalikut.

Suhtleme edaspidi rohkem globaalselt, ent kaupleme endiselt lokaalselt. Kui selle tulemusena hakkavad näiteks mõne rahvusvahelise suurettevõtte tooted maksma kohalikus A ja O kaupluses vähem, võidavad koostööst kõik.

Coop Eesti kuulub Euro Coopi, mis ühendab 4500 ühistut, 450 000 töötajat, 36 000 müügipunkti ja üle 30 miljoni kliendi. Euro Coop tegutseb 20 riigis, olles Euroopa suurim ühistute võrgustik, millesse liitunute möödunudaastane koondkäive oli 76 miljardit eurot. Seda on ligi 9 korda rohkem, kui on 2015. aasta Eesti riigieelarve kogumaht.

Haapsalu Tarbijate Ühistul on olnud pikaajalised ning tugevad traditsioonid. Just meie töötasime välja A ja O kaupluseketi mudeli ning avasime esimese sellenimelise poe 1998. aastal. Haapsalu Kaubamajas aga oleme tuntud kaubamärkide ja ketipoodide lisandumise kõrval hoidnud värskete saiakeste küpsetamise tava otse Konsumi müügisaalis. Hiljuti avasime seal näiteks head vastuvõttu leidnud tervisetoodete osakonna „Eluterve terve elu”.

Lihulas ja Virtsus tegutsevad Konsumid ning Hanilas, Kullamaal, Koongas ja Vigalas tegutsevad A&O-d on umbes kaheksale tuhandele inimesele kõige olulisemad ostukohad. Muutudes nüüd rahvusvahelise koostöövõrgustiku üheks lüliks, ei astu me igapäevases töös oma klientide soovidest mitte sammugi kaugemale.

Nii Coop Lihula kui ka Coop Haapsalu klientomanikud ehk ühistute liikmed toimetavad endiselt kõige eestimaisemate ning kokkuhoidvamate kaupluste arengu nimel.

 

Coop_RGB

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
ühistu
ühistu

Kui kaup kohe ära ostetakse , siis see on väga hea ja sellist kaupa tellitakse kohe juurde ja rohkem , kui enne .
Kui aga kaup seisab ja tuleb ostjate puudusel maha kanda , siis sellist kaupa rohkem ei tellita.

Aili
Aili

Tere.Minul on üks imelik küsimus ja nimelt,kuhu kadus haapsalu kaubamajast EESTI LEIVATÖÖSTUSE PAGARI SEPIK rukki ja .tatrajahu ningkaerakliidega viilutatud,350g.küsisime leivatööstusest tel nr57877373 sealt öeldi ,et nemad saadaks heameelega meile seda sepikut aga enam ei tellita seda.Milles on asi ja kes on selles süüdi!See sepik oli kõigeparem mis praegu oli aga enam ei ole seda.Kas on põhjus selles, see sepik ei seisnud kaua ,sest osteti kohe ära.Ehk saab keegi aidata.

Nu Coop, pogodi!
Nu Coop, pogodi!

Hanilas pole poodigi või äkki tuleb COOP sinna 🙂

Kõmsil on, vist…

wpDiscuz