Haapsalu maratoni joogipunkt Palivere raudteejaamas. Foto: Urmas Lauri
Sweco eskiisprojekti järgi tuleks Paliveres õgvendada umbes 1600 meetrine lõik võrreldes praeguse raudteetammiga.
Sweco inseneride arvutuste järgi nihkuks raudtee Paliveres 100 meetri võrra praegusest tammist. Sellise muudatuse jaoks tuleks võõrandada 57 000 ruutmeetrit ehk ligi 6 hektarit maad.
Sweco tutvustas reedel Lääne maavalitsuses eskiisprojketi, mis hindas kiiruse tõstmist Riisipere-Haapsalu raudteel.
Aarne Taal myss 50km teed maha, ehitas endale uhke maja ning ostis uhke maasturi. Nüüd riik ehitab talle uue raudtee=)
Kui kogu Kegel-Gapsal raudteetrassi kaardil vaadata, siis on ikka paras kitse kuserada küll – jõnks siin, konks seal. Kõige suurem konks on Haapsalu linnas, tee pöörab praktiliselt 90 kraadi. Tänapäeval enam niiviisi teid ei ehitata.
Ma kardan, see karu pole mitte ainult laskmata vaid ka alles sündimata – vara karunahka jagada.
Hea jutt küll! Olen ise Palivere elanik ja tean seda raudteed hästi! Miks peaks seal midagi võõrandama ja miks ei kõlba olemasolev raudteetamm, sest kogu Paliveret läbib absoluutselt sirge lõik ja seda mitme kilomeetri ulatuses? Hakkab jälle üks pagana hämamine, et näe, seoses tammi asukoha muutmisega tõuseb oluliselt raudtee taastamise maksumus jne! Ju ta jääb, ei tule sellest midagi, nagu öeldakse, loll on see, kes vabandust ei leia! Lihtsalt Vabariigi valitsus pole huvitatudki selle taastamisest ja nüüd otsitakse kõikvõimalikke põhjuseid, et asi taas kalevialla peita ja teadmata ajaks…!!
Sa pole ekspert okei?
Ja sina oled, tore siis!? 😀
Huvitav, mis koha peal seda täpselt õgvendada vaja on. Kas on kusagilt plaanilt näha?