Insenerifirma Sweco esindaja Henri Toom rääkis, et Riisipere-Haapsalu võiks jätta vanale raudteetrassile.
"Meie ettepanek oli jätta raudtee ajaloolisele trassile," ütlesToom.
Sweco koostas Lääne maavalitsuse tellimusel eskiisprojekti, mis analüüsis kiiruse tõstmist tulevasel raudteel 160 km/h. Sweco pakkus välja kaks varianti. Esimene (variant A) neist õgvendas kurve praegusel trassil. Teine (variant B) pakkus läbimurret läbi Palivere raba, samuti raudtee viimist läbi Taebla asula.
Viimasel juhul oleks liikunud Taebla raudtee peatus ligi kilomeetri praegusest asukohtas Tallinna maateele ja Taebla asula praegusele keskusele lähemale.
Uus trass (variant A) on praeguest raudteetammist 200 meetrit lühem. Seda põhjusel, et õgvendatatakse kurve.
Variant B on praegusest raudteetrassist 600 meetrit lühem, kuid sõiudaeg on kõigest 20 sekundit lühem.
Sweco tutvustas reedel Lääne maavalitsuses eskiisprojketi, mis hindas kiiruse tõstmist Riisipere-Haapsalu raudteel.