6

Sadam võib kaist ilma jääda

Riina Tobias

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Veeteede ameti sõnul on Grand Holm Marina kai paigaldatud ebaseaduslikult ja selle võib asendustäitmise korras lasta eemaldada. Foto: Arvo Tarmula

Haapsalu Grand Holm Marina sadam võib ujuvkaist ilma jääda, sest veeteede ameti hinnangul ohustab see mereliiklust.

Veeteede ameti sadamate järelevalve osakonna juhataja Erik Noore sõnul on AS Evore, mille nõukogu esimees on Viktor Siilats, paigaldanud kai ebaseaduslikult ainsale sügavamale veealale piirkonnas.

„Ujuvkai on paigaldatud veeteede ameti kooskõlastuseta meresõiduohutuse seadusest tulenevat nõuet rikkudes, seega ebaseaduslikult. See on tuvastatud jõustunud kohtuotsusega,” kinnitas Erik Noor.

Noor lisas, et veeteede amet võib ebaseaduslikult paigaldatud rajatise vajadusel asendustäitmise korras ise lasta eemaldada või ümber paigutada.

„Enne kai paigaldamist oli tagatud ja tähistatud sirge 20 meetri laiune ja kahe meetri sügavune läbipääsuala Tagalahe kaguossa,” sõnas Noor.

Praegu peavad veesõidukid Noore sõnul liikuma ümber kai, kus kahe meetri sügavune on ainult käänuline läbipääsutee, mis selle kitsamas kohas on vaid 2,5 meetri laiune.

„Selline olukord on vaieldamatult ohtlikum kui varasem,” märkis Noor. Veeteede ameti ettekirjutust ASile Evore ise kai teisaldada või tagada mingil muul moel kahe nõuetele vastav läbipääsuala ei kavatse sadamaomanik Viktor Siilats täita, sest peab ettekirjutust alusetuks. „See on vale, et Haapsalu Tagalahel valitseb oht inimeste elule ja tervisele,” ütles Siilats. Grand Holm Marina ujuvkai asub otse merealuste sissesõidutee kõrval, sellest möödudes pääsevad veesõidukid ka naabersadamasse Veskiviiki. Siilatsi sõnul võiks Grand Holm Marina sadamat võrrelda korraliku asfaltplatsiga, Veskiviigi sadamale juurdepääsu aga kruusateega.

„See pole ehk mugav, aga ei saa väita, et mööda kruusateed sõita on eluohtlik,” ütles ta.

Et veeteede ameti väidet ümber lükata, sõitis Siilats läinud nädalal ise merealusel kohale, et läbipääsuteed katsetada.

„Saab päris suure laevaga läbi, 19meetrisega. Vaevalt et mõni veel suurem alus siia satub,” ütles ta. Naabersadama Veskiviigi omanik Aivar Reivik nentis, et Siilatsi katse ei tõesta midagi. „Võtku suur purjekas,” sõnas ta.

Reivik lisas, et suurte jahtidega, millel on sügavale ulatuv kiil, ei pääse sisse ega välja.

Siilatsi sõnul ongi aastaid kestnud kaisaaga seotud pigem naabersadama omanikuga.
„Järsud asjaolud ilmnesid mullu sügisel, kui Veskiviigi omanik asus nõudma kai eemaldamist,” sõnas Siilats.

Siilatsi sõnul päädisid erimeelsused sügistalvel veeteede ameti ettekirjutusega, ja talle teadaolevalt kavatseb veeteede amet lähiajal Grand Holm Marina ujuvkai teisaldada.

Et lähenemas on Muhu väina regatt, sekkus tülisse Haapsalu linn, kes taotleb veeteede ametilt kai kõrvaldamise edasilükkamist juuli lõpuni.

Juulis peaks Grand Holm Marina vastu võtma Muhu väina regati jahte, teisaldamine aga jätaks sadama ilma mitmekümnest kaikohast.

„Minu poole pöördus regati peakorraldaja, kes ei saa plaane teha, kui 20–30 kaikohta võetakse ära,” selgitas Haapsalu linnapea Urmas Sukles.

Sukles ütles end olevat saanud küll veeteede ameti suusõnalise nõusoleku, et kaid lähiajal ei teisaldata, kuid mai viimasel päeval välja läinud taotlusele pole vastust tulnud.

„Meie argumendid on, et regatt tuleb; jahid on viis aastat sõitnud, nii et ühtegi õnnetust pole juhtunud; juurdepääsuteed on mullu suvel ka süvendatud,” põhjendas Sukles.

Ka on Haapsalu linnavalitsus esitanud Keskkonnainvesteeringute Keskusele taotluse, mille rahastamisel oleks võimalik Tagalahe süvendamine ulatuses, mis vastaks nõuetele.

Erik Noor ütles, et linnavalitsuse kiri on teadmiseks võetud ja saab vastuse.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
lollikari
lollikari

Kurat, kui keegi ehitaks oma maja keset teed ja sõidaks siis autoga ümber maja, et näe, saab sõita küll, siis tõenäoliselt võimud võtaks midagi ette. Miks Siilatsiga ei võeta? Täitsa haige inimene. Sukles, Siilatsi suur semu, ravi sõber terveks.

sadam
sadam

Indrekk – Siilatsi kai juures võis varem madal olla, aga nüüd on seal süvendatud. Seal on 2,5m, olenevalt veetasemest ka rohkem. Nii et sügavus ei ole seal enam mingiks takistuseks või ohuks.

veelelanik
veelelanik

Kogu veeteedeamet,eesotsas Maidega ja Noorega on kelgunöörit Siilatsi taoliste käes,see kai jutt on nii vana,ei tee nemad midadi seaduse päraselt.

indrekk
indrekk

siilats suudab meresõiduki juures ainult üht mõõdet näha ja see on pikkus (võimalik et antud võime laieneb tal ka muudele elu valdkondadele).. mõistmata et merenduses on pikkusega võrdse tähtsusega ka süvis..
ja väita et tema kaitagant läbivatel alustel pole probleeme on sulaselge valetamine.. võin omast kogemusest öelda et olen viimaste aastate jooksult sealt korduvalt pidanud suure vaeva ja toore mootori jõuga pidanud ennast mudast läbi vedama.. ja mõni teine jaht on ainult mootorpaadi sabas mastitopist tõmmates sadamast välja pääsenud.. suured vänud her siilatsile et olete meie elu põnevaks teinud.

GGx.
GGx.

Eelmisega nõus. Ja see ujuvkai on pandud vanale laevateele,et takistada paatide pääsu Siilatsi sadamaga konkureerivasse Veskiviigi sadamasse. Mis oli aastakümneid enne Grand Holmi sadamat. Mereröövlite kombed pole kahjuks veel kadunud…..

Linnuhuviline Kass
Linnuhuviline Kass

noh asjaosalised nüüd vutt-vutt kilekotiga kuldmündiga linnu juurde. Paras kotitäis oleks ilmselt ainus mõistlik lahendus. Linnapea meil ka ju sama kotimeeste pundi mees.

wpDiscuz