Alatud reklaaminipid, mida kasiino-kavalpead tähelepanu tõmbamiseks kasutavad

reklaamitoimetaja

reklaam@le.ee

Tähelepanu! Tegemist on hasartmängu reklaamiga. Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge reeglitega ja käituge vastutustundlikult!

Internetiajastu võidukäik muutis kõike – meelelahutus, kaubandus, reklaamimaailm, pangandus, nimekiri võiks jätkuda veel pikalt ja pikalt. Ammu on möödas ajad, mil kaupmehed ja meelelahutajad konkureerisid ainult kodukandi või riigi tasemel! Interneti ja nutiseadmete vahendusel on ka Koluverel, Kullamaal ja Liivil elavatel inimestel võimalik kohaliku Coopi ja seltsimaja külastamise asemel tellida eluks vajalikku kaupa otse ukse taha ning nautida tippklassi meelelahutust ilma jalga uksest välja tõstmata. 

Artikkel jätkub peale reklaami

Vaadates olukorda turundaja vaatenurgast, saab öelda ainult üht – kahjuks on ausate internetikauplejate ja meelelahutajate kõrvale tekkinud ka tegelasi, kes kasutavad inimeste tähelepanu tõmbamiseks ja enda teenust kasutama meelitamiseks ebaausaid võtteid. KasiinodEestis meeskond räägib lähemalt, milliste küsitava legaalsusega trikkide-nippidega oleme internetikasiinodes kokku puutunud ja kuidas veenduda nähtud reklaami olemuses: tüng või legitiimne pakkumine.

Kõige sagedasemad tujurikkujad: eksitavad protsendid

Üks hasartmängukorraldajate viise Eestis kümnetest, maailma mastaabis tuhandetest konkurentidest erineda on tervituspakkumised ehk hüved, mida kasutaja teenib kindlate tingimuste täitmise eest (kvalifitseeruvas suuruses deposiit, konto registreerimine ja isikukinnituse läbimine või vastava kampaaniakoodi kasutamine). Eesti hasartmängukorraldajad piirduvad 90% juhtudest ühes osas väljastatavate boonustega, kuid välismaisete internetikasiinode tervitusboonused on sageli jaotatud mitmeks osaks.

Siin ilmnebki murekoht. Toome teoreetilise näite tervitusboonuse ülesehitusest: 1–4 sissemakse tegemisel boonusraha kindla väärtuse täitumiseni (konkreetsed määrad ja sissemaksete arv sõltub operaatori valikust).

Ütleme näite illustreerimiseks, et protsendimäär on iga makse puhul 100% ja boonusraha maksimaalne väärtus iga osa puhul 100 €. Oleme sarnase boonuse reklaamimiseks näinud erinevaid viise:

  • 100% boonust kuni 400 €
  • neljal sissemaksel 100% boonust kuni 100 €
  • 400% boonust kuni 400 €

Esimene variant on minimalistlik lähenemine ja toob välja ainult kogupaketi väärtuse, jättes mainimata, et väärtusena toodud 400 € kehtib kogu paketi kohta. Teine variant on oluliselt parem: esitatud on osade arv ja iga osa väärtus. Kolmas variant on võimalikest kõige viletsam, sest loosung esitab väära boonusprotsendi, jättes lugejale mulje, et pakkumine on kordades heldem kui tegelikult.

Väljakuulutatud auhindade kasutustingimuste peitmine

Teine kaval nipp, mida kasiinod tähelepanu tõmbamiseks kasutavad, on lubadus jagada mänguritele ekstravagantseid auhindu, kuid pakkumise või portaali tingimusi lugedes selgub hoopis midagi muud. Sel korral toome päriselulised näited.

2024. aasta lõpus liikus ports kasiinobrände Curaçao operaatori alt Eestis litsentseeritud ja aina mainekamaks muutuva operaatori käe alla ja ühe kasiinobrändi peaauhinnaks reklaamitakse 50 000 € väärtuses reisi Bahama saartele. Programmi madalamatel tasemetel teenivad mängurid rahalisi boonusauhindu.

Siiski pole tegemist n-ö tasuta rahaga, nagu pakkumise lugemisest võiks mulje jääda. Võttes ette portaali üldtingimused, selgub, et auhinnasummale kehtivad olulised piirangud nagu raha kõrge läbimängunõue (kasiinodes väga levinud piiirang) või summa mitmes osas kontole kandmine.

Sama operaatori enda nime kandev internetikasiino reklaamib lojaalsusprogrammi auhindadena tehnikavidinaid, reise ja isegi Tesla, kuid portaali üheski nurgas ega reeglistikus pole kirjas konkreetseid tingimusi boonuse teenimiseks. Selline lähenemine on kasutaja suhtes ebaaus ning annab portaalile lahke kingijagaja asemel võimaliku tüngameistri tiitli.

Vau, mis auhind! Võta luup ja uuri tingimused põhjalikult üle

Arvestades, et eksitavad reklaamid ja peidetud tingimused muutuvad teenusepakkujate lehtedel aina sagedamaks nähtuseks, on pakkumise kõigi võimalike kitsendustega tutvumine olulisem kui kunagi varem. Kõige paremal juhul leiad täpsed juhised, piirangud ja kasutustingimused otse pakkumise juurest, kuid osa teenusepakkujaid teeb boonusest ülevaate saamise sama keeruliseks kui 1000-jupilise pusle kokkupanemise – ääretükk pakkumiste juures, nurgake KKK-s, keskosa jupid sügaval reeglistikus ja viimaste tükkide leidmiseks tuleb appi võtta klienditeenindus.

Seetõttu tasub iga reklaamipakkumise kaalumisel võtta appi kaine mõistus ja detektiivioskused, sest sageli vajab esmapilgul uskumatute pakkumiste hindamine põhjalikku ja ajamahukat analüüsi. Nähes pakkumist, mis jätab kohe kahtlase maigu suhu, on targem kasiino koduleht kinni panna ja valida meelelahutuseks mõni muu viis.

Reklaam