Miks valida elektriauto?

reklaamitoimetaja

reklaam@le.ee

Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

Sõidukite heitgaasid on tänasel päeval keskkonna kahjustamise osas päris suur probleem. Heitgaasid kahjustavad ökosüsteeme, elusolendite tervist ning põhjustavad happevihmasid ja kasvuhooneefekti.

Mis heitgaas täpsemalt on ning kuidas see keskkonda kahjustab? Heitgaas on atmosfääri lenduv, kahjulikke aineid sisaldav kütuse põlemise või tootmise gaasiline jääk- või kõrvalsaadus. Elusolendid sh. inimesed hingavad heitgaase endale sisse ning tagajärjed võivad olla tervist kahjustavad.

Sõiduki heitgaasid koosnevad suuresti just autos kasutatavast kütusest. Ometi sõidukitega on meil vaja igapäevaselt liikuda. Kuidas siis valida ökonoomne sõiduvahend ja seeläbi aidata keskkonda positiivselt mõjutada?
Üks parim valik oleks kindlasti elektriauto. Elektriautod ei tekita heitgaase ning ei saasta keskkonda. Valides elektrisõiduki, valid ka väiksema ökoloogilise jalajälje.
Toome välja veel mõned põhjused miks elektriauto on suurepärane valik.

Rahakotisõbralik – elektrisõidukid aitavad säästa hoolduskuludelt. Akuga elektrisõidukitel ei ole bensiinimootorit, seega ei vaja nad õlivahetust, süüteküünlaid ega hammasrihmasid. Lisaks erinevalt bensiinimootoritest ei vaja elektrimootor rutiinset hooldust. Samuti jäävad ära pidevad tankimised, mis aitab oluliselt raha säästa. Lisaks taastab ja salvestab regeneratiivpidurdamine energiat iga kord kui aeglustate, mistõttu ei kasuta sõiduk ummikutes olles energiat.

Suurepärane juhitavus – elektriautodel on suurepärane juhitavus. Kuna enamjaolt on aku paigutatud auto keskele, alandab see sõiduki raskuskeset, pakkudes paremat kaalujaotust ja stabiilsust. Mida madalamal on auto raskuskese, seda paremini püsib auto teel. Selline kaalujaotus võimaldab omakorda ka paremat kurvide läbimist.

Vaikne sõit – väga suur erinevus bensiini- ja elektrimootoriga sõiduki vahel on salongi kostuv müra. Elektrimootoriga sõiduk võimaldab sõitu vaikuses nautida või kuulates hea kvaliteediga muusikat, ilma mootorimürata. Seeläbi väheneb müra ka liikluses.

Kiire laadimine – elektrisõidukeid on võimalik täis laadida 220V vooluvõrguga ühendatuna 6-8 jooksul.

Tasuta parkimine – kõik sõidukijuhid teavad kui kalliks võib minna Tallinna kesklinnas parkimine. Elektrisõidukiga seda muret enam ei ole! Vastavalt seadusele on kesklinna tsoonis elektriautole parkimine tasuta. 

Uue elektriauto hind võib küll alguses tunduda päris suure väljaminekuna, kuid pikemas perspektiivis vaadatuna tasub ost igati ära. Eeskätt tänu sellele, et puudub väljaminek kütusele ning sõiduki üldine hooldamine on soodne.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
14 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Kati Nõdra
1 aasta tagasi

Haa-haa.

kiku
1 aasta tagasi

EEeeee. Tegemist on küll tasutud reklaamartikliga aga ka nendes ei tohiks ju otseselt valetada. Ise sõidan hübriidiga, nii et ei ole elektrivastane aga väited, et “Elektriautod ei tekita heitgaase ning ei saasta keskkonda” on ikka väga julmalt kallutatud. Sarnased väited, et elekter tuleb stepslist ja piim poest on ju kõigile mõtlevatele inimestele arusaadavalt valed.

Ärge unustage
1 aasta tagasi

Üheks suureks puuduseks on elektri autode puhul aku kaal, mis muudab auto raskeks ja kasuteguri madalaks.

No mis sa kostad
1 aasta tagasi

Eriti tore on, kui peab talvel külma ja tuisu käes oma tühja akuga abi ootama. Ja millist abi siis? Kas keegi toob ämbriga elektrit? Pidevalt korrutatakse, et halbade ilmastikuoludega hoidke oma paagid kütust täis, et kui juhtub midagi, olete vähemalt soojas. Kaua see elektrikäkk suudab sooja anda? Ja mis edasi saab, kui aku tühi on? Põhjamaades ei sobi elektriauto mujale kui võib olla ainult linna.

Rohe-utoopia
1 aasta tagasi

”Kiire laadimine – elektrisõidukeid on võimalik täis laadida 220V vooluvõrguga ühendatuna 6-8 jooksul.” – — – ??? kas see täislaadimine toimub 6-8 päeva jooksul või tunni jooksul, ei saa aru, aga igatahes hiilgav tulevik ootab meid. Kui aku saab metsavahel õhtul tühjaks, siis sõber toob sulle koti sees elektrit ja saad sõitu jätkata……no rohemaniakid on sama hullud kui kommunistid.

Imelik
1 aasta tagasi

Väga kummaline artikkel- mõne lapse kirjutatud? Rahakotisõbralik- praktiliselt 2 kordse ostuhinna vahe juures ei ole üldse oluline palju on praegu autokasutaja kulutused kütusele (see lihttasuvus tuleb keskmiselt sinna 20a juurde). Madal raskuskese ja kaalujaotus on üliolulised sportautodel, tänaval liikleja ei ole rallisõitja (ma loodan). Vähegi asistel autodel ei kosta mootorimüra häirivalt salongi ja pigem teevad müra rehvid (see on nii ka elektriautodel). Elektriauto on vaieldamatult vaiksem aga samas on see ka tema puudus ümbritsevate liiklejate suhtes. Kunagi isegi pakuti välja et peaks seda müra kunstlikult juurde tekitama. Laadimine on tõesti tehnoloogiliselt arenenud, kuid vajab siiski elektrivõrgust piisavalt võimsust. 6-8 tundi… Loe rohkem »

lendlehe
1 aasta tagasi
Reply to  Imelik

tase

Nimi (vabatahtlik)
1 aasta tagasi

Lolliks läind, mina valin igatahes EKRE ja tema targa perekonna juhtimisel helge tuleviku! No äärmisel juhul Isamaa, Elektriautot mitte kunagi!

selle
1 aasta tagasi

rohelise rohu söömine viibki selliste lollusteni, akude tootmine on üks saastavamaid ja maavara vaenulikumaid tegemisi. efekt on vastupidine looduse kaitsmisega

Mõttetud vee keedu kannud on
1 aasta tagasi

Elan küll Läänemaal aga töötan Harjumaal, tihti on vaja ka käru vedada, tänu nendele vajadustele ei sobi mitte mingi valemiga elektri auto mulle ja mis säästmisest me siin räägime kui elektri hinnad on utoopilised!

Jah!
1 aasta tagasi

Ja seda veel ka et mis nad suuremast veeloigust läbi sõites teevad? Kas jäävad ainult seisma või lähevad hoopis põlema?

Autoomanik
1 aasta tagasi

Täielik utoopia! Juba praegu ei ole piisavalt võimsust et kõigil soovijatel lubada päikesepaneele kasutusse võtta. Kuidas on võimalik selles olukorras välja ehitada taristu et kõik need tuhanded elektriautod laaditud saaks? Kust tuleb materjal elektriautodes olevate akude tarbeks? Mis saab siis kui on elektrikatkestus? Sõidame kõik hobustega või?

KAKA
1 aasta tagasi
Reply to  Autoomanik

Jalgrattad on ka poes olemas …….