Millised on 2023. aasta suurimad üllatused kategoorias „ideeauto“?

reklaamitoimetaja

reklaam@le.ee

Kõige sagedamini, igapäevaselt auto valikule mõeldes, meenuvad erinevad praktilised aspektid, mille mõjul eelistame just konkreetset mudelit. Näiteks, disain on oluline element, kuid igapäevase sõiduki puhul on see harva peamine eelis.

On inimesi, kelle jaoks auto ei ole ainult liikumisvahend, vaid ka väljendustarvik ning isiksuse või elustiili esituselement. Sellesse kategooriasse kuuluvad meile rohkem tuttavad luksusautod ja ka ideeautod, mis pole nii levinud sõidukite kategooria.

Mis on ideeauto?

Enamasti peetakse selle mõiste all silmas autot, mis on mingi kindla mudeli prototüüp või mõeldud näitustele, et demonstreerida uusimaid stiilipakkumisi ja tehnoloogilisi lahendusi, kuid tänapäeval ideeautod üha sagedamini satuvad ka tänavatele. Inimesed kasutavad neid unikaalsuse märgina, väljendades oma soovi eristuda üldisest massist.

Näituste põhieesmärk on uurida ja hinnata inimeste reaktsioone ja suhtumist ekstravagantsetesse kujundustesse. Nii püüavad tootjad mõista antud toote potentsiaali saada masstootmisliiniks ja äriarenduse haruks.

Ideeauto idee isa on General Motorsi disainer Harley Earl, kes korraldas 20. sajandi viiekümnendatel Motorama show´i, millega ta reisis läbi kogu Ameerika, pakkudes inimestele tutvust masinatööstuse uudistega.

Millised on 2023. aasta üllatavamad ideeautod?

Iga aasta toob üllatusi, kuid tänapäeval liigub tehnoloogia nii kiires tempos, et kõigel on pea võimatu silma peal hoida. Sel põhjusel areneb ka autotööstus enneolematu kiirusega, üllatades oma kliente kõigis autokategooriates – sport, pere, linnamaastur jne.

Citroën Oli

Bränd ise nimetab seda „ratastel laboriks“. Citroëni üks põhieesmärke on luua ideeauto, mis oleks kättesaadav laiemale avalikkusele. Eesmärk on leevendada ka perede liikumisprobleeme, võimaldades neil kinni pidada väärtustest, mis mõjutavad keskkonnakaitset ja ressursside tõhusat kasutamist.

Auto loomisel on rõhk pandud mudeli kergusele, lihtsusele ja rahaliselt kättesaadavale lahendusele, kasutades säästva tootmise põhimõtteid ning valides vastutustundlikult taaskasutatavaid materjale.  Projekteerimise käigus mõeldakse tegelikele vajadustele maanteel, täiustades sõidufunktsioone, kuid loobudes ekraanidest ja mittevajalikest seadmetest.

Mudel on loodud pikaealisuse tagamiseks, võimaldades seda mitmekesise lisavarustuse ja osade abil kohandada erinevateks elusituatsioonideks. Auto kasutuskulud on madalad ja selle disain erineb kindlasti teistest tänaval liikuvatest autodest.

Suzuki eVX

Aasta alguses kuulutas see mudel ennast välja Indias toimunud autonäitusel. Seekord keskendub Suzuki 4×4 linnamaasturite mudelite identiteedi märgistamisele, mis on populaarsuse buum just meie ajastul.

Kuigi paljusid detaile varjab endiselt saladusloor, on selle tootmine planeeritud 2025. aastasse. Aku mahutavus on planeeritud vähemalt 550 km läbimiseks. Suzuki eVX on disainitud olema veidi laiem ja pikem kui tavalised turul olevad suurused.

Selle disain on kavandatud ebaiseloomulikult harjumuspärasele retro- või kummalisele välimusele – seekord on oodata kompaktset välimust kombineerituna massiivsusega, mis loob karmi järelmaitse. Fassaad on hoitud äratuntavana, üleulatused lühikesed ja rattakoopad „musklised“.

BMW i Vision Dee

Seda autot eristab asjaolu, et see suudab oma välimust muuta mõne sekundiga. Selle korpus on kaetud Kindle’i e-raamatute lugerile sarnaste paneelidega. Saadaval on 32 värvitooni. See on kompaktne kolme mootoriga sportauto, mis debüteerib uue hääleabisüsteemiga, mis toimib juhi kaaslasena.

BMW kavandab HUD tehnoloogilisi lahendusi – tavapärane juhtpaneel kantakse üle esiklaasile, projitseerides sinna kogu vajaliku info. Juht saab valida ühe viiest teabe kuvamise tasemest – alustades reisi põhiandmetest inforiba näol ja lõpetades täisekraaniga virtuaalmaailma assistendina.

Kuna tehnika- ja autotootjate ülesandeks on tulevikus veelgi tihedam koostöö, on üllatuste meri pidurdamatu, sest eesmärk on sõidu ajal edendada järjest suuremat juhi autonoomiat. Lisaks arvukatele digilahendustele on kavas ka soojendusega turvavööd, virtuaalreaalsuse prillidest saab masinjuhtimismehhanism ning auto väliskujunduses plaanitakse läbi teha järjest suuremaid transformatsioone.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments