7

Riigifirma valmistub ostma Riisipere–Turba raudteetammi

Andrus Karnau

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

Priit Rohumaa. Foto: Ilmar Saabas

Priit Rohumaa

Priit Rohumaa. ILMAR SAABAS / EKSPRESS MEEDIA / SCANPIX

Eesti Raudtee ostab erafirmalt pisut enam kui kuuekilomeetrise Riisipere–Turba raudteetammilõigu, enamaks pole firmal valitsuse volitusi.

Reedel kohtusid vastloodud Lääne Raudtee ja Eesti Raudtee juhtkond, et alustada kõnelusi Riisipere–Turba lõigu taastamise üle. Eesti Raudtee nõukogu esimees Priit Rohumaa ütles, et kohtumine oli asjalik, kuulati ülevaadet töödest, mida Lääne Raudtee on teinud. „Keskendusime Riisipere–Turba lõigule, saime palju infot,” ütles Rohumaa. „Meie huvi on Lääne Raudtee tehtud eeltööde vastu – eelprojekt, geodeesia.”

Rohumaa ütles, et Eesti Raudtee omanik on otsustanud, et Lääne Raudteelt tuleb osta tamm. Rohumaa märkis, et Eesti Raudtee ostab tammi kuni Turbani, mitte kuni Haapsaluni. Hind oleneb läbirääkimistest, märkis Rohumaa. Hinnamääramiseks palgatakse sõltumatu ekspert.

Turba lõigu taastamise hind oleneb teetammi seisukorrast, aga ka sellest, millise kiirusega on kavas rongid lõigul käima panna.

„Unistuste ajakava järgi peaks rongiliiklus taastuma Riisipere–Turba lõigul tuleval aastal. Teoreetiliselt on see võimalik,” märkis Rohumaa.

Rohumaa lisas, et ettevõtjad arutlesid ka selle üle, kas kunagi taastatakse Haapsalu raudtee, sest sellest olenevad Turba lõigu taastamisel tehtavad tööd. „Praegu lähtume sellest, et taastatakse vaid Turba lõik, kuid topeltkulude tegemise vältimiseks oleks vaja teada, kas Haapsalu raudtee taastatakse või mitte,” ütles Rohumaa.

Valitsus otsustas eraldada 8 miljonit eurot, et tuleval aastal taastada umbes kuuekilomeetrine Riisipere–Turba raudteelõik. Selle lõigu raudteetamm on praegu Lääne Raudtee omanduses, kuid selle alune maa peaks kuuluma riigile. Lääne Raudtee omanikud on Koit Uus ja Veiko Tišler.

Kohtumisel osalesid ka Lääne maavanem Neeme Suur (SDE) ja riigikogu liige Jaanus Karilaid (Keskerakond).

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Suur Irwe
Suur Irwe

Ei ole raha maha loopimine, ikka kellegi tasku.

irwe
irwe

Maksumaksja raha maha loopimine – ei midagi enamat !

põhiosa
põhiosa

paneb tasku uusi vahendusfirma, loogiline oleks , et mehed teevad sehvti ja kingivad selle tammi 1 euroga riigile, aga vist tahavad nad oma vara hauda kaasa võtta, niiet sellist õilsat tegu ei toimu

harri
harri

Tammi alune maa kuulub ju riigile. E. ostetakse siis riigimaa peal olev ehitusmaterjal. Praegune ehitusmaterjali omanik võik siis ka avalikustada, kui palju sai relsside müügist tulu – Riisipere-Haapsalu vahelisel teel olevad relsid maksid kindlasti kena kopika.

naar
naar

Lääne Raudtee vanus on 2 aastat ja 1 kuud.
Raudtee ilma raudteeta.
Kui dotatsioon tuleks mitte maksumaksjalt,vaid keskonnasaaste trahvidelt jms.,siis kui pikk on selle tasuvuse bilans?

Jaamaülem
Jaamaülem

tingimusel, et tagastatakse ka relsid ja liiprid

Killustik
Killustik

Tammi maksumus oleks siis 17266 eurot ja 00 senti.

wpDiscuz