Mailis Reps: Haapsalu raudtee võiks tulla riigi võlakirjade müügist saadud rahaga

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Mailis Reps. Foto: Arvo Tarmula

Mailis Reps (arvo tarmula) (6)Mailis Reps. Foto. Arvo Tarmula

Keskerakonna presidendikandidaadi Mailis Repsi sõnul tuleks lõpetada välisriikide võlakirjade ostmine, Eesti riik peaks emiteerima enda võlakirjad ja saadud rahast osa võiks kasutada Haapsalu raudtee taastamiseks.

Möödunud neljapäeval kohtus Keskerakonna presidendikandidaat Mailis Reps Haapsalus linnapea Urmas Suklese ja aselinnapea Liina Põlluga. Kohtumisel olid ka Repsi saatnud erakonnakaaslane Enn Eesmaa ja Keskerakonna aseesimees Jaanus Karilaid.

Kohe vestluse alguses tõi Karilaid lauale teema, mis juba aastaid, aga eriti just valimiste eel teravalt päevakorrale tuuakse – Haapsalu raudtee.

„Me oleme ainuke maakond Eestis, mis on jäänud logistilisse kotti ja tuleks sellest välja tõmmata. Raudtee on Läänemaal üks väheseid kõiki ühendavaid teemasid,” rääkis Karilaid ja küsis Repsilt, kas ta suudaks anda vajaliku poliitilise toe, et Haapsalu raudtee järgmises koalitsioonilepingus sees oleks.

Reps märkis, et kogu regionaalpoliitikat tuleb hakata vaatama laiemalt, kui on seda seni suudetud teha, sh Keskerakonnas.

„Mis puudutab Haapsalu raudteed, siis küsimus pole vaid raudtees,” ütles Reps.

Alustuseks tuleb tema sõnul leida julgus tõstatada küsimus, kas Eesti Pank ikka peab ostma välisriikide võlakirju.

„Eesti Pank ostab Euroopa Liidu kokkulepete alusel 120 miljoni euro väärtuses Kreeka, Itaalia ja muid võlakirju. Aga need võiks vabalt olla Eesti riigi võlakirjad, millest saadavad summad peaksid minema suurtesse infrastruktuuriobjektidesse. Üks nendest võiks olla Haapsalu raudtee,” ütles Reps ja lisas, et kui parvlaevaühendus Hiiumaaga oleks tihedam kui praegu, ei oleks ka Haapsalu ja Läänemaa enam logistiliselt mitte lõpp-punkt, vaid vahepeatus.

„Kõigepealt tuleb koalitsioonis välja rääkida kokkulepe, et lõpetaks Euroopa võlakirjade ostmise ja räägiks enda võlakirjadest. Siis lepiks kokku, kuhu need summad läheks. Ma usun, et see oleks täiesti reaalne, kuid sellisel juhul peab jutt käima väga konkreetsetest summadest, muidu juhtub suure tõenäosusega see, et asi jookseb liiva,” ütles Reps.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
naljatilk
7 aastat tagasi

kui tore kui meie marinotška võidaks! tal oleks “rahuinglikesega” nii tore koos, mõtteid vahetada, ikkagi naezed ja armsad teemad– omavahel.

.
7 aastat tagasi

Reps ise ka ei usu,et ta presidendiks sobiks. Ja tõesti liiga noor sellise ametikoha jaoks,üks laps juba peaministri kohal klouni mängib.

jaa jaa jaa
7 aastat tagasi

nüüd kui jälle on vaja raffasilmis särada näeme ja kuuleme igat appikarjet körbes milline tähelepanek repsilt haapsalu rdt. metsa tn oleks kahh täitsa teema mis arvad teeb ära ?

...
7 aastat tagasi

Me saame naisväelise presidendi,kes on võimeline riiki juhtima ja kõik läheb hästi.Varsti näeme,kes see on.

Mnjah:)
7 aastat tagasi

Üks loll kaagutab ees, teised järgi. Mõni võiks aru saada, et raudtee ei ole juba ammu kaubavedudeks vaid eelkõige inimmassi transportimiseks. Kui Haapsalust sõidaks rong ca 30 minutiga Tallinnasse siis elaksid kordades suurem arv inimesi Haapsalus ja käiksid tööl Suur-Tallinnas ja tooksid oma maksuraha Läänemaale. Samuti kasvaks kordades turism, mis tõstaks kuurortlinna tulusid ja atraktiivsust. Doteeritud bussiliinid ei suuda kunagi pakkuda kiiret ja ohutut transporditeenust iga ilmaga. Seega tekitab raudtee kaudseid tulusid kordades rohkem kui on otsesed kulud kuid meie nn poliitiline eliit ja ametkond ei suuda mõista ega aru saada omaenese tarkuses asju, mis mujal Euroopas täiega toimivad. P.S.… Loe rohkem »

to mnjah.
7 aastat tagasi
Reply to  Mnjah:)

Maga kaineks – kes sellise luxuse kinni maksaks ? Sellist rahvamassi ( a100 000 inimest ) ei tule haapsalusse iial ( või on oht et nii palju pugelasi tuuakse sisse ?)

Mnjah:)
7 aastat tagasi
Reply to  to mnjah.

Kui omaenese tarkuses olla kindel siis kukubki välja lollisti. Elektrirongi investeeringu eluiga on kordades suurem kui bussidel ning inimeste arv ühel veol veel suurem. Tasuvuseks ei ole vaja sinu poolt nimetatud arvu vaid see jaguneb otseste tulude ja kaudsete tulude vahel. Kui mõistust oleks ja aru saaksid siis riigil on odavam inimesi tööle transportida kui maksta töötu toetust või sotsiaaltoetust ning ei pea maksma ääremaadele peale. Suure pildi mitte nägemine ei tähenda, et peaks rumalat juttu ajama:) Ju siis mujal Euroopas on lollakad, kui (elektri)raudteetransporti arendavad kui perspektiivset jätkusuutlikku transpordiliiki.

naljatilk
7 aastat tagasi
Reply to  Mnjah:)

Mis me räägime… Põlva pole isegi linnastaatuses praegu… aga “porgand” lendab päevas 2-3 korda. Endiselt. (ära on jäänud kuulus Moskva-rong, mis kunagi seal kah , peatuse tegi). Ja väga mugav, turvaline ja mõnus on. Lõppjaam- Tartu. Mis te arvate, et Põlva -ei olegi … ääremaa või? Vabandust– sassi ajasin jah. Põlva on ääremaa aga Haapsalu ja Läänemaa on ikkagi– Aken Euroopasse!

Gen
7 aastat tagasi

Lisaks- tegelikult pole asi vajaduses,vaid rahas. Sest poliitikud ei tee iial midagi ilma rahata. Aamen. Ja meie maksame oma maksudest.

Gen
7 aastat tagasi

Olen siin sündinud ja kogu elu elanud. 60 aastat. Ja mul on vedanud- Haapsalu on väga ilus. Käisin ka viimast rongi ära saatamas- kurb oli.Väga kurb. Aga elu- ja olukord on muutunud. Nüüd,kus meie maksudest doteeritud bussid iga tund Tallinna väljuvad pooltühjalt, on lollus oma maksudest pooltyhje ronge kinni maksma hakata. Sest põhitulu peaks andma kaubavedu,mida pole ega tule. Lisaks poolitaks plaanitav kiirong taraga pool Läänemaad,sest enam üle raudtee ei pääse. Aga hääletage ikka Suure poolt,sest ainult tema oskab suurel mõelda.

....
7 aastat tagasi
Reply to  Gen

Doteeritakse busse! Bussipiletid on pensionäridelegi väga kalliks aetud! SEBE ei müügi enam sooduspileteid! Miks neid nuumatakse??? GO-buss on ka ülemõistuse kallis! Miks peakski igal tunnil buss Tallinnasse sõitma, et pooltühjalt! Rong oli alati rahvarohke ja turvaline!

to ....
7 aastat tagasi
Reply to  ....

Linnadevahelisi bussiliine ei doteerita !

?
7 aastat tagasi

Ja mida valimissõelal olevad suurema vanusega persoonid siis head korda on saatnud?,meitele pole ju kunagi hea—kas noor või vana,kukk või kana….Reps vähemalt tahaks midagi paremaks teha.

!
7 aastat tagasi

Sorry,aga tõsiselt kahtlen ,et see 41 aastane naine võiks olla meie riigi president. Mõistus tuleb aastate ja elukogemustega.

....
7 aastat tagasi
Reply to  !

Minumeelest ka. Presidendi valimine on kujunenud tasuta tsirkuseks! Piinlik on lugeda kandidaatide lubadusi, nagu riigikogu valimistelgi! Raha lõhn ajab hulluks! Tulemused vaid nullilähedased!

IRWQ
7 aastat tagasi

Sellise idee võlakirjade ostmine on ju selge raha tuulde loopimine – tagasi ei tuleks ju midagi , vastupidi : raudtee nõuaks ju igaaastast lisadotatsiooni .
Vabaturule ka pole mõtet neid võlakirju paisata – puudub selliste i.iootide komplekt kes neid ostaks

Arvos
7 aastat tagasi
Reply to  IRWQ

Ka pensionite maksmisest ei tule tagasi midagi. Kas peaks selle lõpetama?