26

Keskerakond toetab Haapsalu raudteed ja tasuta parvlaevasõitu

Urmas Lauri

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Esmaspäeval toimunud Eesti Keskerakonna juhatuse koosolekul otsustati ühehäälselt toetada Haapsalu raudtee väljaehitamist kahe aasta jooksul ning tasuta parvlaevasõidu tagamist saarlastele ja hiidlastele.

Keskerakonna juhatuse liige Jaanus Karilaid rõhutas et antud ajahetkel on selline toetus ainulaadne ja äärmiselt vajalik. “Me oleme kuulnud üle 10 aasta juttu Haapsalu raudtee vajalikkusest, viimane aeg on seda protsessi konkretiseerida ja tekitada vastutajad. Sellist suurt investeeringut on mõistlik rahastada laenuga, et tagada projekti kiire valmimine.”

“Samuti ei tohi me karistada saartel elamist, kus ei suudeta enam pakkuda näiteks sellisel tasemel tervishoiuteenust nagu Tallinnas. Saarteelanike kulutused on mandrielanikest paratamatult suuremad ja Põhjala praktikas on tavaline toetada saartel elamist otseste meetmetega. Ootame Urve Palolt kiireid arvutusi tasuta parvlaevasõidu tagamiseks saarlastele ja hiidlastelea,“ lisas Karilaid.

„Me saadame oma regionaalpoliitilised otsused teiste erakondade juhatusetele ning ootame selgeid vastused. Vaja on lõpetada ümmargune jutt hoolimisest ning astuda reaalseid samme elujõu suurendamiseks saartel ja Läänemaal. Selleks on vaja ühist töö- ja ajaplaani,“ rääkis Karilaid.

Karilaidi sõnul peab kiirelt ära lõppema abitu pealtvaatamine elanike Tallinna koondumisele ja maakondade tühjenemine. “Oluline pole see, kes hakkab korraldama Haapsalu raudteed ja parvlaevaliiklust, vaid teenuse kvaliteet ja selle sotsiaalmajanduslik positiivne mõju.”

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Vilja
Vilja

Taaskord on näha, et Egdar tuleb appi. Olgu see siis laevaga või rongiga. Varsti saab meist üksühine Eesti Wabariik otsealluvusega Pealinn Tallinn. Nii vahva.

lugege
lugege
ülle
ülle

Tore uudis, loodame et raudtee tuleb peagi, juba ammu oleks vaja olnud

HRT
HRT

Ja kui toote võrdluseks Tartu ja Haapsalu elanike ning üliõpilaste arvu, siis arvestage, et Tartu rongid on tihti püstitäis!

HRT
HRT
Head raudteevastased asjatundmatud! Haapsalu (Rohuküla) rongidesse on küllalt rahvast. Kui te ei ole selles veendunud ja lihtsalt ütlete, et sõitjaid ei ole, siis palun selgitage, miks on sõitjaid Viljandi, Narva ja Tartu rongides? Asi pole ainult linnade suuruses, vaid oluline peale töölesõitjate on ka õpilased ja üliõpilased, puhkajad ja matkajad. Kas keegi neist vastastest on ka isiklikult rongiga sõitnud? Läinud rattaga rongile ja matkale? Kasutanud festivalide erironge? Ma ei saa olla kindel ühegi partei lubaduses, kuid kui lubatakse konkreetselt, et see ja see on vaja erandkorras konkreetselt käsile võtta, siis ma usaldan seda parteid igatahes rohkem kui seda, kes võimul… Loe rohkem »
abc
abc

Ei kulla mehike niipidi need asjad ei käi, et jalutad nt oma äriplaaniga panka, nõuad pankurilt milli või arvutust miks äriplaan ei toimi. Aga põhulõuale järglaseks sobiv, demagoogia abc on omandamisel.

siil
siil

Ei no TASUV ei ole ta kohe kindlasti. Reisirong ei saagi olla tasuv, liiatigi veel olematu reisijate hulgaga. Kaubavedu siin ju pole ollagi, mis võiks vähegi tasuvusele viidata.

kodanik
kodanik

milline raudteelõik on Eestis tasuv? Tallinn-Valga või Tallinn – Põlva 🙂

Jaanus Karilaid
Jaanus Karilaid

tore, et minu häälte arvutamisele on nii palju entusiaste:) tegelikult on vaja vähemalt 10 meedet, mis maakondi hääbumisest säästaks. Need on alles esimesed praktilised võimalikud sammud. Raudtee kiirendatud ehitamine on poliitilise tahte küsimus. Ka nn Leedo miljoniäri vajab kohitsemist, riik ei saa olla lüpsilehm, vaid ikka regulaator ja hea peremees teenuse korraldamisel.

Karilaiule
Karilaiule

Kui see praamihange on nii tulus nagu sa väidad, siis miks neid konkurente sellele hankele ei ole? Võta teadmiseks, et Haapsalu linn on juba tööjõulisest rahvast tühjaks jooksnud ja need kes siia jäänud on peavad kindlustama selle, et linn veel maakonnakeskuse ja linna mõõtu välja annab. Ei ole siin piisavalt seda tööjõudu, kes hakkaks kasvõi rongitäie jagu igapäevaselt rongiga Tallinnasse tööle käima. Karilaid süüvi Läänemaa ja saarte muredesse, siis ehk sinu poliitbüroo oskab rohkem tegusaid suuniseid ka sulle anda. Tule ükskord Haapsallu elama.

J.
J.

sest palo, partsi ja atoneni tarkus ei suutnud viimase 7 aastaga Tallinna Sadamat selleks ettevalmistada. tulus on see kompaniile, kersti kaljulaid väitis, et see on rahvusvahelune pretsedent, kui pime on see dotatsiooni jagamine ühele grupile. Karilaiu manamisega riigikassat korda ei saa.

appi !!
appi !!

ei-ei, ära tule, mine Saaremaale

appile
appile

Sulle muidugi ei meeldi,Suklese ainuvalitsemise all ju probleeme ei ole, vähemalt tark inimene eitab neid, seega kõik teised kes natukene siinse koorekihi omavoli ohjata üritavad, need loomulikult siia ei sobiks. Pealegi muidugi,kui riigikokku sobivad vaid need, kes kuu enne valimisi suu lahti teevad, siis ei ole ka järgmistel aastatel midagi positiivset riigis toimumas.

märtsini
märtsini

Oh, valimised, valimised……..mida kõike meile nüüd lubatakse?????!!!!! Ole ainult mees/naine ja usu kõike!

Jürka
Jürka

Miks on Vormsi saare elanikud saarlastest ja hiidlastest kehvemad, et neile tasuta praamsisõitu ei küsita? Sellest tulenebki keskerakonna üleskutse populistlikkus, sest vormsilastelt ei tule keskile sellises mahus toetushääli kui saarlastelt ja hiidlastelt. MOTT!

Mart
Mart

Karilaiu pidevast tõmblemisest ei meenu kahjuks ühtegi saavutust. Kogu tegevus on suunatud koalitsiooni mõnede persoonide kritiseerimisele ja katteta lubaduste jagamisele. Loodetavasti pole ei saarlased ja läänlased lollid ning jagavad asja lahti.

mnjah
mnjah

Keda tark mees siis rahvale soovitab…..kohe nii ootan neid inimesi,kes läänemaale tohutu kasu on toonud?!

nb
nb

mis siis parendab?

to nb
to nb

Tere Karilaid, võta hoogu maha…

wpDiscuz