Juba seitsmendat aastat kogunesid Haapsalu raudteejaama inimesed, kes on veendunud, et Haapsalu raudtee tuleb taastada ja kellest paljud on ise unistuse täitumiseks kulutanud lugematu arvu tunde, linnavalitsuse, maavalitsuse, ministeeriumide ja ametite uksi ning ka raha.
Rongiootajate sõpruskond koguneb Haapsalu raudteejaama rongi ootama seitsmendat korda. Kogunemine ja „ootamine” on alati 22. septembril, sest sel päeval 1995. aastal jõudis Haapsallu viimane reisirong. Täna oli kohalviibijaid paarikümne ringis.
Lääne Raudtee juhatuse liige Rein Riisalu tegi neile pea tund aega kestnud rohkete detailidega pikitud ja emotsionaalse ettekande raudtee taastamise protsessi ajaloost.
“Ma loodan, et Haapsalu raudtee tulevik on uhkem, suurem ja võimsam, kui see kunagi varem olnud on,” ütles Riisalu.
Riisalu kiitis Aarne Taali, maavanem Neeme Suurt, reformierakondlast Lauri Luikeja keskerakondlast Jaanus Karilaidi ning kõiki teisi, kes aastate jooksul on erilise järjekindlusega ajanud Haapsalu raudtee taastamise asja, mis nüüd on päädinud sellega, et valitsus eraldas 8 miljonit eurot rongiliikluse taastamiseks Riisiperest Turbani.
“See on väga suur samm viimase 22 aasta jooksul selles suunas, et raudtee tuleb Haapsallu tagasi,” ütles Riisalu.
“Minu eile saadud info ütleb, et 2019. aasta lõpuks on Turbani rongiliiklus olemas. Aga rong Turbani Haapsalut ei päästa. Loodame, et pärast riigikogu valimisi 2019. aastal on riigikogus inimesed, kes ütlevad, et teeme selle asja ära!” rääkis Riisalu.
Õhtu jätkus ühise filmivaatamisega, milleks oli Eesti mängufilm „Vehkleja”.
Fotod: Arvo Tarmula
vaatasin kah et jube(rahvamass )on kohal kes kõik sõita tahavad ,üks kõige mõttetum asi mida tahta.
facebook tahame haapsalu raudteed tagasi ,on igati toeks et haapsalu saaks omale raudtee ,aga ikka oma LIVE ÜLEKANNETEGA,KLIKKIKE JA VAADAKE
Ega unistada pole keelatud. Aga teheke oma aktsiaselts ja taastage ning majandage. Ning piletihind olgu kulupòhine – 3/4 maksumaksjaist ei pea kinni maksma neljandiku sòidukulusid oma maksudest. Eriti kui iga tund vàljuvad pooltùhjad bussid Tallinna ja tagasi. Kuna kaubavedu pole ja ei tule, jààme rongile igavesti miljoneid peale maksma. Pealegi poolitab rong sellegi vàhese Làànemaast,mis veel jàrgi. 🐉
Ka praamiliiklus toimib dotatsiooni ehk maksumaksja toel. Kui kulupõhist praamipiletit ei suudaks keegi osta, siis kas jätame saarte elanikud lõksu?
Need pole võrreldavad asjad paraku. Haapsalus pole keegi praegu lõksus, bussid sõidavad väga tihedalt, kusjuures ka pooltühjad bussid. Hirmsasti on veel ühte transpordivahendit vaja, hirmkallist. Millest me räägime?
No raudteeihalejate arv ju piltidelt näha – “meeletu”!Niipalju on ka seda raharaiskamist vaja – tehke sama raha eest hoopis maanteel parendusi
Keskmine raudtee soovijate vanus on ka pildilt näha. Tahetakse veel paar korda sõita nostalgia mõttes ja rohkem ei huvita paraku kedagi..
…pluss veel mõned sõidud ka lastelastega ja kõik.