Avakülg » Majandus, Pealugu, Uudised » Kadri Simson: eesmärk on rajada Haapsalu raudtee esimene etapp

Kadri Simson: eesmärk on rajada Haapsalu raudtee esimene etapp (31)

Haapsalu raudteejaam

Haapsalu raudteejaam. Arvo Tarmula foto

Valitsus tutvus tänasel väljasõiduistungil Eesti avaliku raudteetaristu hetkeolukorraga ja leppis kokku raudtee arengusuundades. Täpsemad lahendused pakub majandus- kommunikatsiooniministeerium välja oktoobriks koostatavas tegevuskavas.

Valitsus leppis kokku, et üldiselt jätkatakse Eesti avaliku raudteetaristu arendamist baasstsenaariumi põhiselt, st et säilitatakse vähemalt praegune kvaliteet ja tehakse investeeringuid nii, et raudteede läbilaskevõime säiliks. Säilitatakse tänane ohutustase ja luuakse eeldused selle paranemiseks tulevikus kevadel kokku lepitud suuremahuliste taristuinvesteeringute programmi rahastuse abil.

Valitsus otsustas Lelle-Pärnu raudteelõigul avalike vedude tellimise lõpetamise alates 2019. aastast, mil raudteelõigu tehniline ressurss ammendub. Lelle-Pärnu raudteelõigu tehniline seisukord ei võimalda selle kasutamist reisirongiliikluseks alates 2019. aastast, sest kiiruste hoidmine üle 60 km/h eeldaks investeeringuid mahus 17 miljonit eurot, mis ei oleks Rail Balticu valmimist arvestades mõistlik otsus.

Reisijatevedu Lelle ja Pärnu vahel korraldatakse 2019. aastaks ümber bussiliinidega, samas säilib rongiühendus Lellest Tallinna ja Viljandi suunal. Toimima jääb Lelle raudteejaam.

„Juba praegu on Pärnumaal väga hästi toimivad maakonnasisesed bussiliinid, nii saab näiteks Tootsi raudteejaamast kaheksa korda päevas bussiga Pärnusse, rongiga aga vaid kaks korda. Lelle-Pärnu liini sulgemine 2019. aastal peab tooma kaasa ümberkorraldused kohalikus ühistranspordi korralduses, kuid olen veendunud, et allesjäänud ajaga on seda võimalik ellu viia,” ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Kadri Simson.

Simson lisas, et Rail Balticu valmides saab Pärnu endale väga hea raudteeühenduse Tallinna ja Riiaga, seepärast soovisid ka kohalike omavalitsuste esindajad Lelle-Pärnu raudteelõigu remondiks kuluva raha suunata hoopis lennujaama taastamisse.

„Kevadel otsustas valitsus võtta laenu ja suunata täiendavalt 135 miljonit eurot olulisematesse taristuinvesteeringutesse, sh 40 miljonit eurot raudteedesse. Eesmärgiks on tõsta Tallinn-Tartu raudtee ja Tallinn-Narva raudtee kiirus 135 kilomeetrile tunnis ja rajada Haapsalu raudtee esimene etapp ehk Riisipere-Turba raudtee,” ütles Simson.

Ministeerium esitab raudtee tegevuskava valitsusele 2017. aasta oktoobris. Peale Tallinn-Tartu ja Tallinn-Narva suuna investeeringute on plaanis ka Riisipere-Turba lõik võimalusega edasi ehitada Haapsaluni ja Tallinn-Viljandi trassi kiirendamine, sest Rapla-Türi lõiku ootab ees põhjalik rekonstrueerimine kahes etapis aastatel 2022 ja 2024, kokku mahus 18,5 miljonit eurot. See võimaldaks Tallinn-Viljandi liinil panna käiku kiirrongi sõiduajaga 1:30. Prageustel liinidel on sõiduaeg tunni võrra pikem.

 

31 “Kadri Simson: eesmärk on rajada Haapsalu raudtee esimene etapp”

  1. Eh,neid pealkirju!….Plaanis on Riisipere – Turba raudteelõigu rajamine võimalusega Haapsaluni.See ju peaaegu nagu lotovõit,narr,kes usub.Kunagi ta ,jah,tuleb,aga see on nii kauge tulevik,et ei puuduta meid kuidagi.

  2. võrreldes aga eelmise valitsusega 1000 sammu edasi!

  3. Minu hääl valimistel keskerakonnale.

  4. hea mees,kes lubabki!

  5. Turba rahvas las kiidab,meiteni on pikk maa.
    Kui see Viljandi rong nii aeglaselt sõidab,et 2,5 tundi pealinna,siis sama,mis bussiga.

  6. olete, meie silmad Haapsaluni raudteed küll ei näe. See on juba niiii habemega jutt….

  7. Pärnu tee pannakse kinni ja tehakse hoopis Haapsallu…nujahhh..
    Valimised ju tulemas…

  8. pärnakad said 20 milli mõttetu lennujaama taastamiseks.
    küsiks 40 milli kiltsi lennujaamale? kiltsi on pea 2x suurem kui pärnu oma.
    ja veel 17 milli noarootsi sillale.
    x milli tagalahe süvendamiseks koos kruiisilaevade kaiga.
    häid mõtteid on palju, jätkuks vaid õllekest…

  9. Olen näinud ja näen veel Haapsalu raudteed.

  10. Muidugi — vaata pilte,usu lubadusi ja näe u n e s.Mina olen ka näinud.

  11. Et 45000 inimese linna raudteed pole vaja , aga 10000 elanikuga linna teeme raudtee- võimalik vaid kesiklas !

  12. Mis vahet,mis erakond,kui raha ei ole.

  13. Mitut raudteed sul on Pärnu vaja?

  14. Teeme raudtee Kuule…
    Hääletage minu poolt…

  15. Rail Balticu valmides…

    See mõttetu utoopiline BAM ei valmi kunagi.

  16. On ikka valitsuses mõistust ja loogikat – lõpetame kasutuses oleva raudtee kasutamise ning hakkame uut ehitama koht kus pole seda üle 10 aasta olnud ning pole tedagi kui paljud hakkaksid taas raudteed kasutama

  17. Me jõuame ikka seda raudteed ära oota,kui mõnel tuleb jälle üks mõte,et võtab
    selle raudtee jälle üles ja teeb rahaks?🚂🚄🚝🚥🚧

  18. Pisut arusaamatu, miks tegelikult valitsus selle Lelle-Pärnu suunaga üldse tegeleb. Seal on ju omanikuks eraettevõte, kellel on Elroniga ilmselt sõlmitud leping, mis ilmselt ka kohustab millekski. Elron maksab sellele eraomanikule ca 7 mln eurot aastas, selle eest peab ju midagi ka saama. Miks peaks riik sellega üldse tegelema? Tegemist on ju musternäidisega “eraettevõtlusest”, kus pakutakse teenust, mida siis ostetakse. Saan aru, et samasuguse “eraettevõtlusega” tahetakse tegeleda ka Riisipere-Rohuküla raudteel, siis võiks see pigem küll olemata olla.
    Kuidagi huvitav skeem sellel eraomaniku teel – omab ja võtab teenustasu eraettevõte(kuhu hinna sisse on arvutatud ju ka amortisatsioon ehk võimalus, et kunagi tuleb tee uueks teha), kuid investeerima peab ikka maksumaksja.
    Aga eks see on ka põhjus, miks ettevõtja jaotamata kasum ulatub juba pea 80 mln euroni. Selle eest peaks ju midagi juba saama.

  19. Meil juba vedurid ja vagunid laudteejaamas ootavad…

  20. Milleks Haapsalusse raudtee? Paluks väga kelleltki selle vajaduse arvulisi näitajaid!

    • Mul sama küsimus, olen oma tutvusringkonnas suhelnud inimestega, kes igapäevaselt Tallinnas tööl käivad ja nad küll ei arva, et nad tulevikus hakkaksid rongiga käima.
      Isiklikult arvan, et Haapsalu raudteesse investeerimine ei ole mõistlik, ilmselt on olulisemaid valdkondi kuhu investeerida.

  21. Kas õnnestub raudteetamm riigile müüa,ja kui ei õnnestu,siis miljonid enda poole jooksma panna?Seda ootavad Uus ja Taal.

  22. Selge otsus ju Majandusministeeriumist,must valgel kirjas…et Haapsalu laudtee rahastust ei saa

  23. Usuksin seda värki siis kui ehitust alustataks Haapsalu poolt, esialgu Paliverre näiteks!

  24. Ei taha mahtuda rahvas ja autod korraga,tehke parvalus mere äärde ja mere peale ilusti,sinna kanti kus Olari Taali uus maja asub,või siis veel kaugemale…..

  25. ei tule midagi noarootsi silda,meri tuleb täita ja linna laiendada mere arvelt,tammid ka ehitada

  26. 2 etaap raundtee ehitus tuled turba-haapsalu 2019 aastalt!!!

Leave a Reply to Joodik

Viimased uudised

css.php

© 2017 Lääne Elu. All Rights Reserved.