12

Juhtkiri: suur asi väikese raha eest

Urmas Lauri

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Lääne Elu: kus suitsu, seal tuldNoarootsi ühendustee hinnaks on pakutud 15 miljonit eurot. Kallis? Kui arvestada, et valitsus otsustas eraldada 8 miljonit eurot, taastamaks tuleval aastal umbes kuuekilomeetrine Riisipere–Turba raudteelõik, on sild üle Tagalahe siiski suhteliselt odav.

On õhkõrn võimalus, et kunagi jõuab raudtee taas Haapsalusse või isegi Rohuküla sadamasse välja, ning siis oleks Noarootsiga ühendusest suurt kasu ka raudteele, sest võimalike rongisõitjate hulk oleks ju suurem.

Noarootsi tammi ehitus on viimase saja aasta jooksul mitu korda päevakorral olnud, kuid alati on see ettevõtmine suurte muutuste tuules taas riiulile tolmama puhutud. Nii juhtus see enne teist maailmasõda ning samamoodi soikus plaan koos Nõukogude Liidu kokkuvarisemisega.

Nüüd on riik paarkümmend aastat kosunud ning seekord võiks selle koos teiste suurte taristuobjektidega – Rail Balticuga ja Haapsalu raudteega – ikkagi valmis ehitada. Noarootsi ühendustee võiks olla Haapsalu raudtee kõrval suurem projekt, mida Läänemaal teha.

Püsiühendus on nii Noarootsi valla üldplaneeringus kui ka Ridala valla, seega tulevase hiid-Haapsalu üldplaneeringus ja Lääne maakonna üldplaneeringus, samuti maakonna arengukavas 2020+.

Paraku toimub praegugi suuri muudatusi ning on oht, et plaan läheb taas luhta. Maavalitsus, kes on praegu ühendustee eestvedaja, pakib kohvrid uuest aastast. Selles, kas omavalitsusliit pabereid taas sahtlisse ei lükka, pole veel selgust.

Ühendustee uuring on kaante vahele saanud ning lähinädalail tuuakse see avalikkuse ette. Seejärel tuleb selgeks saada, millised on ühendustee tehnilised lahendused, ning alustada keskkonnamõjude hindamist. See kõik on raha ja aega nõudev töö ning pole selge, kas ühinenud omavalitsused – Haapsalu linn ja Lääne-Nigula vald – on nõus sellesse panustama.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
ode
ode

see oleks Haapsalu linnale võimalus laienemiseks ja tekkiks ka Haapsalu mis asub lõunakaldal. selle silla plussid oleks suured sest siis võiks kunagi vaadata ka üle Seasaare Vormsi poole. rahana on see kulu väga väike , riik doteerib kümnete miljonitega raudteeliiklust ja sellest rahast saab osa ainult osa Eestist, Läänemaa peaks saama sellest oma osa.

trackback
Analüüs kinnitas Noarootsi silla võimalikkust | Lääne Elu

[…] "Juhtkiri: suur asi väikese raha eest" […]

Irwe
Irwe

Mida seal Haapsalu kandis tarbitakse -üks hull idee ajab teist taga . Narkopolitsei tuleks saata sinna asja kontrollima

trackback
Maavalitsus tutvustab Noarootsi silla tehnilise teostatavuse analüüsi | Lääne Elu

[…] Vt ka: "Täismahus: Noarootsi ühendustee rajamine maksaks 15 miljonit eurot" "Juhtkiri: suur asi väikese raha eest" […]

kodanikule
kodanikule

täitsa õige jutt…

Jussi
Jussi

Palju seal Noarootsis üldse rahvast
on? Ja Haapsalus? + raudteed ümbritsevad. Nii et esmalt tuleb
valmis ehitada Haapsalu raudtee.

Irwe
Irwe

Odavam on rahvas sealt ära kolida

2. kodanik
2. kodanik

Küsimus pole selles, palju on elanikke, vaid kui palju on kasutajaid. Ja kui palju annab see ühendustee näiteks juurde päästevõimekusele? On suur vahe, kas kiirabi sõidab 4 kilomeetrit või 40 kilomeetrit. Valmis võiks ehitada nii raudtee, kui ka Noarootsi ühenduse, sest ega raha pole maailmast otsa saanud, kui kasvõi LE uudiseidki lugeda.

Tont
Tont

Ehitada võib,mida iganes. Küsimus on rohkem selles,kes maksab ning peale ehituse on ka püsikulud. Ja peale hakkavad maksma meie lapsed igavesti.Ning mitte vähe.Aga kindlasti rõõmustaks silla üle kalamehed.

selgeltnägija
selgeltnägija

on kaater ja on hõljuk, vaja veel monorelssi lisaks

kirjad
kirjad

sõgedate külast

Ideede Generaator :D
Ideede Generaator :D

see on siis küll suur külatäis sõgedaid?
aga tegelikult on hädavajalik rajada lihulasse metroo!

wpDiscuz