Avakülg » Pealugu, Uudised » Riik tahab osta Koit Uusilt raudteetammi

Riik tahab osta Koit Uusilt raudteetammi (35)

koit uus

Koit Uus. MERILIN KAUSTEL-LEHEMETS

Postimees kirjutas, et majandusminister Kadri Simson kulutab osa kahekast miljonist eurost, mis oli mõeldud Riisipere-Turba raudteelõigu taastamiseks, hoopis raudteetammi ostmiseks ettevõttelt Lääne Raudtee, mis kuulub ärimeestele Koit Uusile ja Veiko Tišlerile.

Ehkki Aarne Taal on endiselt raudteetammi ja osaliselt ka selle all oleva maa omanik, kuulub kontroll vara üle hoopis tunamullu raudtee taastamiseks loodud erafirmale Lääne Raudtee. Meil on 15-aastane leping, millega Taal andis meile kõik õigused raudteega opereerimiseks, kaasa arvatud selle müümiseks," ütles Uus Postimehele.

Riik eraldas äsja kaheksa miljonit eurot selleks, et veel tuleval aastal taastada Riisipere ja Turba aleviku vaheline rongiühendus. Selle summa sees on majandus- ja taristuministri Kadri Simsoni sõnul ka raudteetammi riigile tagasi ostmine.

Ministri kinnitusel oleks mõistlik taastada raudteeühendus Haapsaluga kahes etapis – esimene on 6,3-kilomeetrine Riisipere-Turba lõik, ent Haapsaluni jääb sealt veel 46,6 kilomeetrit.

„Rahastamisotsus peaks tulema pärast 2019. aasta riigikogu valimisi," lausus Simson.

Simsoni sõnul on oluline, et maavalitsused vormistaks raudteetammialuse reformimata maa kõigepealt riigi omandisse.

Pärast seda annaks maavalitsused selle üle ministeeriumile," selgitas minister. Siis seatakse hoonestusõigus Eesti Raudtee kasuks, aga eelduseks on see, et riigiettevõte peaks läbirääkimisi raudteetammi eraomanikuga selle omandamiseks. Mul ei ole ka erilisi kõhklusi, et sellised läbirääkimised saavad teoks, sest omanik on andnud korduvalt teada soovist võõrandada raudtee muldkeha riigile või Eesti Raudteele."

Kõige mõistlikum on ikkagi see, et Riisipere-Haapsalu raudtee ei ole mingi eraldiseisev jupp, vaid osa Eesti Raudtee taristust," lisas Simson. Leian, et raudteed ei ole mõistlik teha eraomandis olevale rajatisele."

35 “Riik tahab osta Koit Uusilt raudteetammi”

  1. Aga miks te ei arva, et Koit seda ei müüks?
    Müüb kindlasti näiteks 100 miljardi euro eest või paigutab haapsalusse 500 koluvere kolli ja 200 araablast.

    • ja mis kollid

      need Koluverest on?Ka sinust vöib kunagi selline Koll saada!!!Inetu on halvustada inimesi,kes on vajadustega ja vajavad abi.

  2. Seda raudteed Haapsallu pole üldse mõistlik teha . Aga ega see keskkriminaalerakonda ju ei huvita

    • Sina ja sinu vildakad arvamused. Keda need peaks huvitama?

      • See huvitab tervet eesti rahvast – haapsallasi on vaid 10 000 – raudtee ehitamine võrdub i.iootsus kuubis tulemiga . Tehke haapsalu linna peal korjandus ja ehitage eraraudtee – ei mingit keeldu ega nurinat ( ah ei hakka toimima ja ei tule kasumisse – rahva raha aga las põleb )

  3. No nii! Kuidas iga asja taga Läänemaal on Koit Uus !? Kuidas tema jälle on kõik endale saanud

  4. M O T T!

  5. Seda mäletan,et Taal oli hädas ja keegi muu ega riik ei tahtnud raudteed,järelikult sai siis paarile ärimehele veel jaotatud.

    • Ta on algusest peale hädas olnud, kuigi erastamise lepingus võttis kohustuse investeerida miljoneid, käivitada rongiliikluse ja taastada Läänemaa tööstuse.

  6. Hea äri, osta riigilt raudtee sümboolse hinnaga ära, seejärel müüa maha kõik mis võimalik, raudteetammi hooldada riigi rahadega tervisetee sildi all ja nüüd kallilt tagasi riigile müüa.

  7. Sukles jõudis täna juba enne kaheksat tööle, ennäe imet.

  8. mis siis Suklesega lahti, mingi ärevus või

  9. Kogu trassi erastamise hind oli 319,55 eur, ehk 5000 eeki… lisaks investeerimiskohustus, mis seisnes ilmselt relsside vanarauda müümises.

  10. Toomase maagilised trussikud

    Kui Uusi Koit on tõesti patrioot nagu ta väidab siis saab riik selle lõigu 500 euroga kätte. Kui ei siis kogu see raudtee taastamise palagan on mingi ärigrupi bisnessprojekt ja tegelikuse ja reaalse vajadusega seal mingit pistmist ei ole. Eks saame näha mis saama hakkab. Isiklikult arvan, et seda raudteed on rohkem vaja 3-4 ärimehel kui antud piirkonna elanikel.

  11. osta sümboolse hinnaga riigi vara,mille muuseas kunagi rahvas ehitas ja siis sama vara müüd miljonite eest tagasi.Mis riigis see veel võimalik on ja kas see oligi erastamise eesmärk ?

  12. vangi tuleks panna

    korruptsioon !!

  13. Rahvaraha raiskajad.

  14. Riik ei taha midagi. Uus tahab, et riik tahaks.

  15. see kõik on suur porno,kopilka eest sai kätte ja nüüd tahab suurt kasumit ja eesti lollide riik maksab
    riigil pappi loopida siia sinna aga oma rahvale tõstab maksusi
    LASTEAED

  16. On näha olnud,et Taal sõidab ikka vahel terviseteel mopeediga,tehes kontrollreide.

  17. EVR vol 2

  18. Kas lõpuks hakatakse Haapsalus ka aru saama,kellele ja milleks on raudtee taastamine tähtis: Taal, Uus, Tisler

  19. Haapsalu rahvas teab seda koguaeg…

  20. ega inimesed lollid pole.Kõik teavad ju need asju,eriti Haapsalu rahvas.Küsimus ongi selles,et need räpased skeemid on seadusega lubatud.Ehk kõik juriidiliselt korrektne.Seadusi tuleks muuta ja lõpetada see seadusega lubatud rahva vara endale krabamine.

  21. Korruptsiooni ja skeemitamiae eest tuleb taastada surmanuhtlus.
    Avalikud hukkamised ausse

  22. raudtee on ajalugu

    Sellise jama ostmisest rääkimine on juba kriminaalne! Müüdi 1 sendiga ja nüüd samad müüjad hakkavad rahva raha eest seda ostma?

  23. Ma ei saa aru, miks peaks riik üleüldse ostma raudteetammi, see ju eraomanike oma, las viivad minema . Ning riik paigaldab uue tammi, sest vana peal ju nii ehk naa ei saa uute rongidega sõita, see on täielikult amortiseerunud.

  24. Uus koit taas töuseb helõ
    Kut raudree raha tulõ
    Tuu raha autust jöle
    Koit uus kut pörgus pöle .

Leave a Reply to Vandaal

Viimased uudised

css.php

© 2017 Lääne Elu. All Rights Reserved.