14

Ekspert: sellise tempoga valmib Haapsalu raudtee 2042

Andrus Karnau

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

Raudteemuuseumi veeremi toomine Haapsallu. Tarmula42

Haapsalu raudteejaam. ARVO TARMULA

Transpordiekspert Hannes Luts kirjutab Postimehes, et kuigi valitsus otsustas eraldada 8 miljonit ühe osa ehitamiseks, ei pruugi raudteeliin Haapsaluni kunagi jõuda.

„Paraku on valitsuse otsus ka kinnitus, et Haapsaluni ei pruugi raudtee kunagi jõuda. Majandusminister Kadri Simsoni väide, justkui survestaks Turba lõik järgnevaid valitsusi Haapsalu raudteega jätkama, ei kõla usutavalt. Kui poliitikud tahaks tõesti ühe raudtee rajamist kuidagi kindlustada, investeeritaks raha kogu trassi peale – näiteks projekteerimisele ja eeltöödele –, sundides nii hilisema otsustaja valiku ette, kas visata kogu seni kulutatud raha tuulde või siiski ehitada,” kirjutab Luts.

„Pealegi tuleb märkida, et praeguse rahastamistempoga jätkates saaks raudtee Haapsallu valmis aastaks 2042,” märkis Luts.

Valitsus otsustas elemisel nädalal, et tuleval aastal investeerib Eesti Raudtee raudteeliini pikendamisse Riisiperest Turbani 8 miljonit eurot.

Luts kirjutas, et investeeringu kriitikud pole ilmselt lugenud 2011. aastal tehtud Haapsalu raudtee tasuvusuuringut, mis leidis, et just nimelt Riisipere–Turba lõigu taastamine on eriti tasuv.

„Turbas asub kogu elanikkond raudteele suhteliselt lähedal ning tagab seetõttu elektrirongidele hea kliendipotentsiaali. Arvestades, et enamik reisijaid liigub Tallinna, suurendaks Turba lõik oluliselt Keila–Riisipere raudtee kasutatavust ning elektriraudtee reisijakäivet,” kirjutas Luts.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
penskar
penskar

On ikka lambapead siin kommenteerimas.Kui nendel endil otsest kasu ei tule, tähendab pole vaja.Osaliselt on neil ka õigus. Kui peatusi pole,pole ka reisijaid. Riigipuugid ,kes seda asja ajavad ei hakka ise kunagi seda raudteed kasutama sest neil on rahva kulul tasuta auto ja kütus.

irwe
irwe

Huvitav et selline trass nagu tallinn-tartu vajab doteerimist , siis haapsalu trass on järsku kasumlik ??? Kust otsast – ainuüksi trassi hoolduskulud on 1 mill aastas

soh
soh

Ühistransport ongi enamasti doteeritud ja seda igal pool maailmas. Kasu ühistranspordist on KAUDNE.
Mis te arvate, miks linnades linnaliinibusse üldse käigus hoitakse, kui piletitulu moodustab vaid 30% kogukulust? Jällegi kasu on KAUDNE.

Tont
Tont

Kulla 17.45,su arvamus on õige. Kui juba praegu sõidavad doteeritud tihedalt peatuvad Tallinn- Haapsalu bussid pooltühjalt,siis mingis 5 kohas peatuv kiirrong küll kasumit ei too. Pealegi poolitab see oma turvataradega Läänemaa. Aga ega asi ei peagi kasu tooma inimestele,vaid parteisid rahastavatele erakondadele. Aga kõige suurem kurjategija on lammas,kes valima ei viitsi minna- pärast pole mõtet nutta…

Külamees
Külamees

Keda ja millist erakonda valima peaks, et asjad otsustavalt paremusele pöörata?

uskmatu+toomas
uskmatu+toomas

Valida võid keda tahad sest need keda valid meie riigis ei otsusta.Otsused tahakse kaugel ja kõrgel ja Teile jääb õigus ainult kommentaariumis pläägutada !

no
no

kui relsid jälle vanarauda viia

Hardi
Hardi

Las venib vaid Turbani. Haapsalusse seda raudteed küll vaja ei ole.

....
....

Turbani seda raudteed ka vaja ei ole. Kui Haapsalusse ei tule siis läheb ja võtab oma kätega selle raudtee üles.

sekspart
sekspart

ikka 3042

juss
juss

ikka jauravad oma raudteega, milleks seda vaja on üldse`?

Arvos
Arvos

…ja milleks on sinu mula siia tarvis?

juss
juss

krt kas see on mula, et ma küsin, milleks seda raudteed vaja on!? Pole muud kirjutada ,kui kommenteerijaid kommenteerida, siis võiks parem kirjutamata olla üldse. Haige inimene

juss
juss

Veel üks ekspert, kes poliitikuid usub!

wpDiscuz