Haapsalu raudteeplaneeringu üle käivad vaidlused pole lahendust saanud

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

Raudteemuuseumi veeremi toomine Haapsallu. Tarmula36

Haapsalu raudteejaam. ARVO TARMULA

Haapsalu raudtee planeering on tänaseni vastuvõtmata, sest Lääne maavalitsus pole saanud kokkuleppele Palivere ja Allikmaa küla elanikega.

Rahandusministeerium kuulas ma algul ära osapoolte seisukohad ja kujundab oma arvamuse juuni alguseks.

„Rahandusministeerium järelevalvajana ei anna vastuväidete ärakuulamisel otseselt soovitusi ning ei ütle, milline lahendus on õige ja vale (juhul kui just ei ole tegu õigusaktidega vastuolus oleva  lahendusega), vaid meie ülesanne on leida ärakuulamise käigus rahuldav lahendus. Kui ärakuulamisel  lahendust ei leita ning pooled on kardinaalselt erinevatel seisukohtadel, siis avaldame omapoolse arvamuse,” kommenteeris rahandusministeeriumi planeeringute osakonna nõunik Kiur Põld.

„Juhul, kui kokkulepet ei saavutata või vastuväite esitaja ei loobu vastuväitest, siis eeldatavasti valmib arvamus juuni alguses. Arvamus esitatakse mõlemale osapoolele. Arvamuse sisu saab teada siis, kui on see osapooltele esitatud,” märkis Põld.

Põld lisas, et loodetavasti saab Lääne maavalitsus raudteeplaneeringu heaks kiita augustis.

Palivere elanikele ei meeldi see, et rongid peaksid alevikust läbi sõitma 160 km/h. Allikmaa küla maaomanikele ei sobi aga see, et raudteetrassi on kavas õgvendada. Viimast tehakse samuti eesmärgiga, et rongid saaksid sõita 160 km/h.

 

 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
11 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Ikkagi vajalik
6 aastat tagasi

Kui vaadata eelmisel kuul Riigikogus vastuvõetud Kliimamuutustega kohanemise arengukava aastani 2050, siis eesmärgiks on ühistranspordi, sh raudteeliikluse suurendamine ja autoliikluse vähendamine. Samuti asulakeskuste koondumine raudtee-ja bussijaamade ümbrusse

ansip
6 aastat tagasi

lubas ka pensionid kahekordistada enne valimisi

Kiidame
6 aastat tagasi

Praegust Lääne-Nigula juhti, inimesed on teisejärgulised, valimised on varsti, eks näi kas ikka kummardama Lõhmus!

uushullem
6 aastat tagasi
Reply to  Kiidame

Ikka! Vähemalt seni, kuni pole paremat välja pakutud. Praegu seda juhtunud igatahes ei ole.

Imelik
6 aastat tagasi

Lugesin ka neid vastuväiteid aga sisu neis ei leidnud. Soovib keegi selgitada?

Irwq
6 aastat tagasi

Raudtee haapsallu -absurdsus kuubis ! Vaid i.ioot loodab sealt mingit arenguhüpet -tulemus ette teada :pärast valmimist võetakse see 10 aasta pärast uuesti ülesse ja loetakse miljoneid mis on arutult raisatud . Sama raha tuleks hoopis teedevõrku suunata

Imelik
6 aastat tagasi
Reply to  Irwq

Ma ei tea , et keegi oleks teinud ettepaneku teed üles künda?
Maanteetransport ei ole raudteele konkurent (kvalitatiivne erinevus). Üks täiendab teist.

Analüütik
6 aastat tagasi

eelmisele: oled kindlasti bussijuhtide seltskonnast, sellepärast oled raudtee vastane, ega muidu ei tohiks tavainimesel ju mitte midagi raudtee vastu olla!

Irwe
6 aastat tagasi

Ei saa aru l.llist ideest üldse selline raudtee ehitada . Kulu suur , tulu olematu . Vaid maksuraha raiskamine !

jopp
6 aastat tagasi

tee endale enne planeeringu ja projekti vahe selgeks.

Arvos
6 aastat tagasi

Kuhu need rongid sõidavad 160 km/h? Selle lühikese jupi peale on 120 küll ja küll. Näidake üks lõik Eestis kus rongid sõidavad 160-ga. Oleks vahemaa Tallinnast Riiga, siis loomulikult aga mõnekümne kilomeetri peale oleks võit olematu. Mõttetu pläma asemel võiks parem hakata kohe rööpaid olemasolevale trassile maha panema.