Galerii: Hiiumaale enne seitset õhtul laev ei sõida

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Tugeva tuulega tekkinud raskete jääolude tõttu Rukkirahu kanalis on laevaliiklus Hiiumaa liinil peatunud, ega taastu enne kl 19.   

Parvlaevade Regula ja Leiger kaptenite sõnul on kanalis hakanud jäämassid liikuma ja need võivad  oma suure jõu tõttu suruda laevad kanali serva madalikule.

Et TS Laevade peamine eesmärk on tagada laeva, reisijate ja sõidukite turvalisus, jäid ära väljumised kl 12 Heltermaalt ja kl 14 Rohukülast ning annulleeritud on väljumised kl 15.30 Rohukülast ja kl 16 ja 17.30 Heltermaalt.

Laevad seisavad Rohuküla sadamas oodates ilmastikutingimuste muutumist. Ärajäänud reisidele ostetud piletid kehtivad 48 tundi ja neid on võimalik Praamid.ee e-keskkonnas muuta ka hilisemaks kuupäevaks. Ärajäänud reisidele müüdud piletite tagastamisel tagastustasu ei lisata.

Hiiumaa liinil sõita soovijad saavad edasiste väljumisaegade kohta infot Laevafirma veebileheküljel ja Facebookis.

Hiiumaale reisiv Regula pööras otsa ringi

Täna enne kahte pärastlõunal parvlaev Regula Heltermaa asemel hoopis Rohukülas. Laev oli sunnitus enne Heltermaa kanalisse jõudmist otsa ringi pöörama, sest tuul oli laevatee jääga ummistanud.

Osa regulal reisinud autodest võttis suuna Tallinnale, osa sõitsid tiiruga taas sadamaalale laevajärjekorda.

„Minuga pole kunagi varem sellist asja juhtunud,“ ütles Kassari naine Linda, kes oli pärast edutut merereisi Regula pardal tulnud sadamahoone kohvikusse aega parajaks tegema. Lindale tegi meelehärmi see, et vintsutuste eest ei pakuta isega tasuta söögipoolist. Varemalt olevat reisijad ikka sellistel juhtudel laevakompanii kulul süüa-juua saanud.

„Seitsmest ehk saab,“ ütles kaitöötaja Sigrid ja lisas, et siis proovitakse tõenäoliselt Leigriga minna.

„Minule meeldib olla teel. Tõesti meeldib,“ muheles tormijopesse pakitud hiidlane Mart, kes oli sadamahoonest käinud uurimas, mis seis nende laevadega siis on. „Ei öeldudki, seitsmest võib-olla, aga võib-olla ka varem.“

Kuulnud, et Regula ei pääsenud Hiiumaale ning oli enne Heltermaa kanalisse sisenemist otsa ringi pööranud kommenteeris hiidlane: „Pole häda kedagi, olen tankipraamis [nii kutsutakse laid-tüüpi parvlaevu, nt Harilaidu] ööbinud ka.“

„Ei-ei, see läheb veel hullemaks,“ ütles muhelev hiidlane laevasabas konnutavatele mandriinimestele.

Fotod: Urmas Lauri
Tuisk jättis laevad seisma 002 (12)

Tuisk jättis laevad seisma 002 (13)

Tuisk jättis laevad seisma 002 (16)

Tuisk jättis laevad seisma 002 (18)

Tuisk jättis laevad seisma 002 (19)

Tuisk jättis laevad seisma 002 (20)

Tuisk jättis laevad seisma 002 (22)

Tuisk jättis laevad seisma 002 (24)

Tuisk jättis laevad seisma 002 (25)

Tuisk jättis laevad seisma 002 (26)

Tuisk jättis laevad seisma 002 (27)

Tuisk jättis laevad seisma 002 (28)

Tuisk jättis laevad seisma 002 (31)

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
3 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
uskmatu+toomas
7 aastat tagasi

Laevafirma pole süüdi aga veeteede amet ? Rukki kanalist sõidan ma läbi oma jahiga vähemalt sada korda suve jooksul ja viimaste aastatega on märgistatud faarvaater jäänud tunduvalt kitsamaks.Vähemalt mulle nii tundub st.õigeaegne süvendamine on ilmselt maha magatud.

Volli͈,+saarlane
7 aastat tagasi

Arvos, laevafirma ei ole süüdi, et tuul puhub ja see ei oma tähtsust, kes on süüdi, et tuul puhub.

Endise vedaja lepingus Riigiga ei olnud toitlustamist sees, TS Laevade lepingus Riigiga on toitlustamise punkt sees ja olenemata “süüdlasest, et tuul puhub” toimus reisijate mitmetunnine solgutamine laevas. TS Laevadel otsest kohustust pole aga siiani on seda peetud lihtsalt heaks tavaks ilma, et seda oleks pidanud kuidagi nõudma või lepingus fikseerima.

Arvos
7 aastat tagasi

Kas laevafirma on süüdi, et tuul puhub ja tädi peaks saama seetõttu tasuta süüa???