Bussifirma protestib Haapsalu–Tartu bussiliini vastu

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Tartu-Haapsalu buss. Foto: Markus Sein

Tartu-Haapsalu buss Taisto (markus sein)
Tartu bussijaamast väljuv Haapsalu buss. Foto: Markus Sein

Bussifirma Taisto Liinid soovib loobuda Adavere ja Põltsamaa bussipeatuses peatumisest, sest Lääne maavalitsuse käima pandud Haapsalu–Tartu buss korjab neil sealt sõitjad eest ära.

Möödunud sügisel lõpetas OÜ Eesti Buss ainsa Haapsalu ja Tartu vahel sõitnud kaugbussiliini nr 153 teenindamise, sest see ei tasunud ära. Maanteeameti korraldatud konkurss uue vedaja leidmiseks luhtus ja Lääne maavalitsus avas ise bussiliini. Vedaja konkursi võitis Go Bus, mis saab nüüd riigilt 32 s/km dotatsiooni. Liinil tehti ka peatused Adaveres ja Põltsamaal.

Konkurendi Taisto Liinide hinnangul teevad Haapsalu–Tartu bussi uued peatused neile kahju.

Taisto Liinid OÜ veokorraldaja Jan Landrat saatis Lääne maavalitsusele ja maanteeametile kirja, milles ütleb, et Haapsalu–Tartu buss sattus otse Taisto bussiliini nr 112 Tallinn–Tartu–Otepää–Kääriku–Sangaste–Antsla bussi ette. Haapsalu–Tartu buss sõidab Adaverest 14 ja Põltsamaalt 10 minutit varem välja kui Taisto Antsla buss.

Taisto Liinide veokorraldaja hinnangul tõstatub küsimus, kas avalikku raha kasutatakse otstarbekalt, kui Põltsamaa ja Tartu vahelisel lõigul pakuti varem teenust kommertskorras ehk selleks ei kulunud maksumaksja raha.

Taisto osutas suurele hinnavahele avalikul ja kommertsliinil. Haapsalu–Tartu bussil maksab pilet Põltsamaalt Tartusse 2 eurot 80 senti, bussifirmad, kes töötavad riikliku toetuseta, küsivad 4–5 eurot.

Lääne maavalitsuse planeeringuosakonna juhataja Merle Mäesalu ütles, et ükski liin ei peaks teiselt sõitjaid eest ära korjama. „Kui nii on, siis tuleb see olukord lahendada,” ütles ta.

Mäesalu sõnul on maavalitsus Haapsalu–Tartu liiniga väga rahul. „See on üks meie kasumlikumaid liine. Liini täitumus on hea,” ütles ta.

Täismahus artiklit saab lugeda Lääne Elu 8. novembri paberlehest.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Arvos
7 aastat tagasi

TURUMAJANDUS

Arvos
7 aastat tagasi

Kulla landrat, see on

naljatilk
7 aastat tagasi

no mis on? keda kotib taisto hädavigin? on jah vaja, et umbes 50km bussisõdujupp- maksaks kindlasi 5euri? normaalne, või mis? bussiga sõidavad ju jah, errriti riKKKad, või mis?! on ikka rikastumise koht kyll, teenusepakkujale! nüüd oleks kirss tordile, kui läänlased järekodselt, saba jalge vahele tõmmaksid ja vabandama hakkaksid— oih jah, ei meil pole midagi vaja, sest meil naguniii— siin karupepus— miskit pole, pole bussiliikumist kah tarvis, kel on – sõidab oma limusiiniga, kui pole… järelikult– passi siin kohapeal- või koli minema. noh soome, talinasse või— mujale VÄLISMAALE.

tn
7 aastat tagasi

Milles see mittemõtlemine seisneb või kuidas näes selles olukorras välja reisijate peale mõtlemine?

HRT
7 aastat tagasi
Reply to  tn

Täpselt!
Bussifirmad on sarnaselt keeranud üksteisele käru korduvalt ja igal pool. Meelega! Muidugi võib proovida nihutada emba-kumba bussiliini või mõlemat. Bussifirmad ei saa aru, et kui liiklus on hõre, siis reisijaid juurde ei tule. Kui aga nt kl 8 ja 10 vahele tuleb uus buss, isegi kui ta väljub nt 40 min enne hilisemat, siis see võib tuua uusi reisijaid. ja kui tulevad uued reisijad, siis need reisijad võivad tagasi sõiduks valida ka mingi bussi, näiteks …. Taisto oma!? Kas tõesti bussibossid ei näe, et reisijate juurdetulemine on oluline!?

juss
7 aastat tagasi

Ja reisijate peale ei mõtle keegi! Nagu tavaliselt!