Järgmisel nädalal toimuvad taas raudteetrassi arutelud

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Rauno Reinthal (urmas lauri) Rauno Reinthal on igal raudteekoosolekul Allikmaa küla elanike huvide eest seisnud. Foto: Urmas Lauri

Haapsalu raudtee trassikoridori teemaplaneeringu avalik väljapanek lõppes 15. septembril. Tuleval kolmapäeval korraldatakse avalik arutelu Lääne-Nigula vallavalitsuses Taeblas ja neljapäeval Lääne maavalitsuses Haapsalus.

Lääne maavanem võttis juuli lõpus vastu teemaplaneeringu „Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudteetrassi koridori asukoha määramine“. Planeeringuga reserveeritakse raudtee rajamiseks ja toimimiseks vajalik maa-ala Lääne maakonnas.

Raudteeplaneeringu projektijuht Liis Moor ütles, et planeeringu avalik väljapanek kestis kuu aega ning selle aja jooksul said planeeringu korraldajad seitse kirja. „Neis on erinevaid ettepanekuid, küsimusi ja ka vastuväiteid,“ lausus Moor. „Praegu tegelemegi nendele kirjadele vastamisele.“

Moori sõnul esitati ka mõned praktilised ettepanekud. Planeerija pidas asjalikuks ettepanekut Palivere peatuskoha parkla ümberkavandamiseks. „Oli ka teisi detailseid ettepanekuid, nendega tegelemegi,“ lausus Moor.

Kui palju planeerijad tehtud ettepanekuist arvesse võtavad, see selgub avalikel aruteludel. „Teeme tõsist tööd ja peame nõu,“ lausus Moor. „Arutelude ajal räägime kõik need veelkord läbi.“

„Palivere ümbruse [Palivere aleviku ja Allikmaa küla elanike] vastuseis on endiselt olemas,“ tõdes Liis Moor.

Moor selgitas, et tuleval nädalal korraldatavatel aruteludel enam muudatusettepanekuid esitada ei saa. „Milles kokku lepime, need muudatused kantakse planeeringusse,“ nentis projektijuht.

Teemaplaneeringuga samaaegselt koostati ka keskkonnamõju strateegiline hindamine (KSH), kus on kirjeldatud raudtee rajamisega kaasnevaid olulisi mõjusid ning nende leevendamise meetmeid.

Pärast arutelusid läheb KSH aruanne keskkonnaametisse järelvalvemenetlusse. Kui amet selle heaks kiidab, siis läheb kogu dokumentatsioon rahandusministeeriumisse.

Kui ka pärast arutelusid jäävad vaidlused üles, siis on rahandusministeeriumi ülesanne leida nendele lahendus.

Keskkonnaametis võib KMH aruande menetlus kesta kuni paar kuud, rahandusministeeriumi järelevalve võib kesta paar kuud või rohkemgi. XX„Teemaplaneeringu kehtestamiseni sel aastal veel ei jõua,“ tõdes Moor.

Allikmaa õgvenduse pärast võidakse minna kohtusse

Allikmaa küla elanik Rauno Reinthal on volitanud vandeadvokaadi Peep Rajavere enda nimel planeerijatega vaidlema ning kui Reinthal vaidluse lõpptulemusega rahul pole, viiakse asi kohtusse.

Reinthal pole nõus, et planeeringulahenduses nähakse ette trassikoridori õgvendus Allikmaa külas. Õgvendus on vajalik selleks, et rongid saaksid liigelda 160 km/h.

Palivere ja Allikmaa piirkonnas tuleks Reinthali ettepanekul kiirust piirata100 km/h või näha raudtee suurema projektkiiruse korral ette, et Palivere alevikku rajatavad jalakäijate ülekäigukohad oleksid kahetasandilised ja varustatud jalgratta, ratastooli, kõnniraami või lapsevankriga liiklemiseks lifti või kaldteega.

Reinthal soovib, et teemaplaneeringuga määrataks Palivere jaam peatuskohaks kõikidele seda läbivatele reisirongidele ning et Palivere alevikus asuva Haapsalu maantee ülesõidu ohutus tagataks tõkkepuudega.

Vandeadvokaat Rajavere ütles, et see, kuidas ta Reinthali huvides edaspidi käitub, sõltub sellest, kuidas avalikud arutelud lõppevad. „Väga pikalt pole mõtet ette planeerida,“ nentis Rajavere.

Rajavere selgitas, et praegu on tal vaidlemiseks vaid Rauno Reinthali volitus. Kui aga teemaplaneeringut ka arutelude järel Palivere kandi rahva soovide kohaselt piisavalt ei muudeta, pöördub Allikmaa külarahvas üheskoos oma huve kaitsmiseks kohtusse.

Avalikud arutelud:

  • Lääne-Nigula valla osas – 28. septembril kell 17 Lääne-Nigula vallavalitsuses (Haapsalu mnt 6, Taebla alevik)
  • Ridala valla ja Haapsalu linna osas – 29. septembril kell 17 Lääne maavalitsuses (Lahe 8, Haapsalu)

Vt ka: "Lääne-Nigula volikogu jäi raudteeplaneeringuga nõusse", "Galerii: raudteearutelu Paliveres keskendus õgvendustele ja ülekäikudele", "Raudtee-ehitus võib külarahva maata jätta", "Haapsalu raudtee täbaraim koht on Palivere õgvendus"

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
4 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
to arvos
7 aastat tagasi

Raudtee maksumus oleks 60 miljonit – sama raha eest saaks osta 6000 ( hulgiostul rohkemgi ) odavat dacia sõiduautot( hind 10000- võid nende kodulehelt vaadata ) – igasse autosse mahub lahedalt 4 ( vajadusel ka 5 ) inimest – 4×6000=24000 ( 5×6000=30000) – selles piirkonnas pole nii palju elanikkegi . Dotatsioonisummade eest saaks igal aastal osta 400 autot veel lisaks – numbrid räägivad enda eest . 100000 elanikku sinna piirkonda ei tule ju eales ( kui vahemere äärest massiliselt lisa ei tuua )

Idiotland
7 aastat tagasi

Pigem on vaid kümmekond sõidufanatti (nagu “suurel”kogunemisel näha oli)

Arvos
7 aastat tagasi

Ei saa võtta tõsiselt kümnekonna inimese virinat. Sõitjaid oleks küll ja küll.

IRWQ
7 aastat tagasi

Pannakse sajad tuhanded magama lihtsalt supiauru tootmiseks – ärgake üles , isegi märgades unenägudes seda raudteed ei tule , iga vähegi kainemalt mõtlev inimene saab aru et sõitjaid pole ja ei tule . Isegi suurel arutelul oli kohal ju vaid käputäis huvilisi . Antud raha võiks panna parem tänavaaukude ( ka kõnniteede , mis on haapsalus õudus ruudus) lappimiseks