Politsei: bussiga sõites tuleb kinnitada turvavöö (lisatud VIDEO)

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Risto KändAina rohkem inimesi on hakanud teadvustama turvavöö kinnitamise vajalikkust bussis.

Pea kõik kaasaegsemad bussid on varustatud turvavöödega, mille kasutamist sätestab ka liiklusseadus. Ennekõike on turvavöö kasutamine inimeste elu ja tervise huvides. Selle aasta veebruaris juhtus Halinga vallas Tallinn-Pärnu-Ikla maanteel õnnelik liiklusõnnetus. Bussijuhil õnnestus kokkupõrget veoautoga vältida, kuid selleks sõitis ta bussiga teelt välja. Libeduse tõttu paiskus buss külili. Vaatamata sellele, et olukord oli äärmiselt tõsine, pääsesid kõik bussis olnud inimesed ehmatuse või kergete vigastustega. Võib vaid oletada, milline oleks olnud pilt, kui bussis reisijatel ei oleks olnud kinnitatud turvavööd.

Oma igapäevatöös näeme, et turvavöö kinnitamine sõiduautos on muutunud tavapäraseks, kuid bussidega liigeldes peetakse turvavöö kinnitamist pigem vähemoluliseks. Samas on liikluses toimuv harva täielikult etteaimatav, sest ohutus sõltub väga paljude osapoolte tegevusest. Kellegi teise tehtud viga võib aga kaasa tuua olukorra, kus turvavarustus võib muutuda elupäästvaks. Analoogne olukord avaneb vaadates veoauto pardakaamera salvestust Halinga vallas toimunud liiklusõnnetust.

Et toimuvast paremini aimu saada, tuleks vaadata tekkinud olukorda teaduslikuma nurga alt. 80 kilogrammi kaaluva inimese tegelik raskusjõud 50 km/h sõidukiirusega kokkupõrkel takistusega on umbes 3 250 kilogrammi. Maanteel on kiirused suuremad ning seega on mass pea kahekordne.

See number on mõtlemapanevalt suur ning on ilmne, et inimesed end sellises situatsioonis reaalselt kinni hoida ei suuda. Kui turvavööta kaasreisija istub sinu taga, mõjutab see õnnetuse hetkel ka sind. Kui märkad kaasreisijat, kellel on turvavöö kinnitamata jäänud, palu tal seda kindlasti teha või teavita bussijuhti.

Kui tuleb ette olukordi, kui on vaja tellida transportteenust, tasuks ettevõttest üle kontrollida, kas bussil, mis seltskonda sõidutama saabub, on olemas vajalikud turvavahendid. Eriti tähelepanelik tuleks siinkohal olla haridusasutustel ning reiside korraldajatel. Enne sõidu algust tuleks turvavöö kinnitamise olulisus reisijatele kindlasti üle korrata.

Turvavöö on õigesti kinnitatud, kui see liibub võimalikult tihedalt keha vastu. Jälgima peab, et vöös ei oleks keerdusid või sõlmi. Üleriideid kandes tuleb turvavöö kinnitamisel olla eriti tähelepanelik ning jälgida, et kinnitatud vöös ei oleks lõtkusid. Vöö kinnitamisel kontrolli, et lukk oleks sulgunud. Pidage meeles, et korrektselt kinnitatud turvavöö võib päästa elu!

Turvalist liiklemist!

Risto Känd, politseikadett

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
2 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
to kunn
7 aastat tagasi

Antud videot vaadates on siilile ka selge et süüdi oli j.bust bussijuht kes istus teise auto p.rses – tihtipeale sõites olen vaadanud neid pooletoobiseid – kas tõesti mõni neist n.pakatest arvab et kui ees järsult pidurdan , saab ta oma 40 tonnise kolaka hoobilt seisma .

kunn
7 aastat tagasi

Antud videos on täielikult süüdi filmija, kes lihtsalt keset teed järsku seisma jääb ja buss sõitis ilmselt sabas, et pidurdada ei jõudnud.
Poleks ka eurokraave, siis poleks buss ilmselt külili vajunud.