Kristen Michal raudtee taastamisest: püüame jõuda ausate numbriteni

Lemmi Kann

lemmi.kann@le.ee

michalMajandus- ja taristuminister Kristen Michal. Foto: Helen Kattai

Riisipere-Turba raudtee lõigu taastamine tähendab, et maksumaksjad peavad selle toimimisele õla alla panema, ütles majandus- ja taristuminister Kristen Michal vastuseks Andres Ammase küsimusele raudtee taastamise kohta.

Vabaerakonna riigikogu fraktsiooniliige Ammas küsis Michalilt riigikogu infotunnis, millised on uudised reisijateveo taastamisest Riisipere-Rohuküla liinil. „Ettevõtjad taastavad Riisipere-Turba lõigu, aga kas seal rongid ka sõitma hakkavad?“ tahtis ta teada.

Michal märkis alustuseks, et küsija peaks nende asjadega isegi väga hästi kursis olema.

„Teile vist kuulub Lääne Elu, kes sellest protsessist ka peaaegu iga päev kirjutab, te kindlasti loete seda lehte. Seal on ka kirjas sellised asjad, mis tegelikult toimuvad,“ teatas minister sissejuhatuseks.

Michal selgitas, et ettevõtjad suhtlevad praegu majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vastava valdkonna inimestega ja laual on erinevad võimalused.

„Meie huvi ongi, et kui ettevõtjad on ise valmis panustama, mis on see risk, mida nemad ise äriliselt kannavad. Kui nad suudavad selle sõnastada ja me saame sellest ühtemoodi aru, siis saab selle protsessiga jõuda kuhugi otsustamisfaasi, kas teha üht- või teistpidi,“ rääkis Michal.

Ministri kinnitusel kaalutakse ka võimalust, et raudtee võiks tulevikus Turbast edasi kulgeda.

Michali sõnul prognoosisid ettevõtjad Riisipere-Turba lõigule esialgu suuremat reisijate arvu kui ministeeriumi hinnangul reaalne.

„Tänaseks on see ootus juba neilgi allapoole tulnud. Püüame jõuda ausate numbriteni, sest ütleme nii, et tulevikku vaadates peab kindlasti maksumaksja pikas plaanis õla alla panema, kui see liin taastatakse,“ rõhutas Michal.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
26 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Palivere elanik
8 aastat tagasi

Millal raudtee Paliverre jõuab?

omme
8 aastat tagasi

omukul, mene kaema

Nostalgia
8 aastat tagasi

…vòib olla healoomuline vòi pahaloomuline. Nagu vàhk. Ùhel juhul ta tapab,teisel juhul kutsub esile meenutusi. Kui mul on raha,siis ma ostan auto vòi raudtee,kui pole, lakun panni. Normaalne inimene ei ela teiste kulul….?

Ardo
8 aastat tagasi

Paljudel täiesti õigus: EGA SEDA RAUDTEED JA RONGI IKKA VAJA POLE KÜLL

Pook
8 aastat tagasi

Muideks Laudtee arendajad…tulge keerake Veetornis meie nn.Linnas kell õigeks..see näitab jälle Moskva aega…-näidake et olete ka millegiks muux suutelised peale Laudtee lalina…

2.kodanik
8 aastat tagasi
Reply to  Pook

Kas Roostal kella pole, et pead seda Haapsalus vaatamas käima…? :)))

Pook
8 aastat tagasi

Kui autoga kulgen Pääskülla 50 minutiga rahulikus tempos…-mille kuradi pärast seda RONGI VEEL VAJA???
kes tahab rongiga sõita-see võtku teadmiseks,et Riisiperest täitsa päris rong mitu korda PÄEVAS LIIGUB tALLINNA SUUNAL JA TAGASI KA…et sõitke siis…Bussiga Riisiperre ja andke minna…

Pook
8 aastat tagasi

mere äärde aega veetma???
no halloo kas see haisev sopaauk on meri???
Meri algab Roosta rannast,…

2.kodanik
8 aastat tagasi

Rongi eelis on, et jalgratastega ja lapsevankritega reisijatel ei ole vaja oma sõiduriista pagasiruumi toppida. Kõik inimesed ei liigu punktist A punkti B kaks kätt taskus. Samuti tuleks selgeks teha, kas ratastooliga liiklejatel oleks rongist abi. Inimeste vajadused on märksa laiemad. Alati ei olegi vaja, et jõuaksid sihtkohta kiiremini, vaid tähtis on ka mugavus. Ja need, kes kilkavad, et Haapsalust Tallinna pole mõtet rongiga sõita, siis saladuskatte all võin öelda, et ka Tallinnast Haapsallu oleks rongiga raudtee olemasolul võimalik sõita. Näiteks kasvõi suvel mere äärde päeva veetma ja pereisa võiks sel juhul endale ka ühe õlle lubada, kui ei pea… Loe rohkem »

puxpuu
8 aastat tagasi
Reply to  2.kodanik

Täpselt, suureneks kindlasti nii päevareisijate kui üldse turistide arv, ka välismaiste. Ja tänu spaadele ja kohvikutele miks mitte aasta ringi. Kes sinna pärapõrgus asuvasse Tallinna bussijaama ikka eriti sõita viitsib.

arvaja
8 aastat tagasi

Teie, kes Te toetate seda rongi plaani vaadake peeglisse ja olge enda vastu ausad ja tunnistage, et rongiga te elu sees Tallinna ei sõida. Seda juba põhjusel et rakett, mis kulgeks 40-50 minutiga, saaks olla vaid Haapsalu-Balti jaam, mida kindlasti ei tule aga kui juba peatustega siis minge sõitke olemasolev lõik Riisiperest Balti jaamani läbi ja siis ehk toob see Teid maa peale.

see
8 aastat tagasi

et talinabanast lennukid kuhugi lendavad ei tähenda seda, et nad ka haapsalust peaks hakkama kuhugi lendama, eestis on igal perel juba auto, paljudel 2 või enam, trammid ei sobi tänapäeval maale oma väga spetsiifilise transpordikoridori ja võimetusega seda koridori tarbijavajadusi arvestades muuta, mistõttu rööbastee transport peab ennast ära tasuma, aga mitte ei pea olema mugavustransport, ta saab seda olla seal, kus taristud on ammu valmis ja ka veoste maht(kaup/inimesed) on küllaldane. estonianrahatuuldeloopija on näide raha raiskamisest eputamise nimel. kel soovi ja arvab, et see raudtee ennast ära tasub, tehke eraettevõte ja võtke äririsk, aga nagu lehest selgub, tahetakse kõik tulevased… Loe rohkem »

Vahepealne
8 aastat tagasi
Reply to  see

Nõus, just transpordikoridoris ja mahus on konks.

Maakas to Marget Vatku
8 aastat tagasi

Kui rong hakkab Tallinna ja Haapsalu vahet sõitma 40-50 minutiga, siis tähendab see seda, et vahepeal peatusi ei tehtaks ja maakohta inimesed oleks ikka rongist ilma.
Kui palju neid sõitjaid siis rongis üldse oleks?
Kellele seda rongi siis üldse vaja oleks?

Kahte asja korraga ei saa – 40 minutiga pealinna ja kõik maakonna inimesed sinna tööle, kuhu vaja.
Kumba me tahame?
Ja milline variant Elroni puhul üldse jutuks tuleks?
Keegi teab üldse, millest jutt käib ja mida toetame?

huvireisijate ootus
8 aastat tagasi

Pealegi……, sõidad Balti jaama ja edasi…? Kõik töökohad pole Balti jaamas või selle ümbruses, kõik töökohad ei eelda paigal istumist, on vaja ka linnas liikuda. Kes praegu autodega käivad, jääksid enamuses ka rongi olemasolul autodega sõitma. Lihtsalt vajadus tingib seda, kiirem, mugavam. Kui nii jõukad oleme, et käputäie ronginostalgia kinni maksta, siis vastu ma pole. Rentaabel ometi see olema ei saa.

totu
8 aastat tagasi

kuskil riigis pole töökohad raudteejaamas

puxpuu
8 aastat tagasi

Kas siis tõesti ei või kaks erinevat liini olla – üks ekspress ja teine “metsavahepeatustega”?

To puxpuu
8 aastat tagasi
Reply to  puxpuu

Kujuta nüüd ette olukorda.
Hommik.
Haapsalu elani tahab 40 minutiga Tallinnasse tööle jõuda – ekspressrong.
Maakonna inimene tahab ka tööle jõuda kas Haapsallu või Tallinnasse – metsavahepeatusega rong.

Kas sa tõesti arvad, et hommikuse ja õhtuse tipptunni ajaks pannakse nii väikse potentsiaalse sõitjate arvuga liinile kaks rongi?

Palun püüa uuesti mõelda.

puxpuu
8 aastat tagasi
Reply to  To puxpuu

Türilt jõuab enne kl 9 Tallinna neli rongi…