RMK Seenemetsa tee ehitusest: uskuge, loeme raha väga hoolikalt

Lemmi Kann

lemmi.kann@le.ee

Foto: Arvo Tarmula

IMG_5265Seenemetsa teeSeenemetsa tee. Foto: Arvo Tarmula

Läänemaal asuva Seenemetsa tee ehitustööd tekitasid möödunud nädalal palju vastukaja, Riigimetsa majandamise keskuse (RMK) juhatuse esimehe Aigar Kallase sõnul on teede korrashoidmine RMK kohustus ning raha niisama tuulde ei loobita.

Küsimustele vastab RMK juhatuse esimees Aigar Kallas.

Miks on vaja väikest teelõiku keset metsa nii suurejooneliselt ehitada?

RMK-l on veidi üle 8000 kilomeetri pikkune metsateede võrk, mille korrashoidmine selleks, et nad oleksid läbitavad nii metsaveoautodele, marja- ja seenemetsas käijatele, niisama metsas uitajatele ja ka näiteks tulekahjude kustutamiseks kasutatavale päästetehnikale, on meie igapäevaseks kohustuseks.

Jääb mulje, et eesmärgiks on olnud suure rahanumbri kulutamine, milleks nii suuri kulutusi tehakse?

Korras teede olemasolu on RMK jaoks kriitilise tähtsusega. Teede ehitamisel peame oluliseks seda, et nad lisaks kandvusele ning läbitavusele peaksid ka kaua vastu. Valdav osa metsateedest on pärit nõukogude ajast ning ehitatud 20-aastase projekteeritud kasutuseaga. Seejärel eeldati projekti põhjal tee täielikku ümberehitamist. Kaasajal oleme hinnanud, et majanduslikult on otstarbekam ehitada pigem tugevam tee ja tagada heaperemeheliku hooldamisega selle «igikestvus», kui iga 20 aasta järel kogu tee uuesti üles kaevata ja uus ehitada.

Seenemetsa tee rekonstrueerimise tellis RMK, projekteeris Hetver OÜ ja ehitas Timberston Ehitus OÜ. Järelevalve eest vastutas Peeter Lond. Tee maksumuseks kujunes 67 600 eurot. RMK tellimusel ehitatakse sel aastal Läänemaal 17 kilomeetrit metsateid kogumaksumusega 380 000 eurot. Üle Eesti valmib tänavu 489 kilomeetrit metsateid.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments