PISA uuringu tulemused aitavad parandada haridussüsteemi nõrkusi

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

pisa 2014-11-19 16.13.27Foto: uuringud.ekk.edu.ee/est/pisa/

Haridus- ja teadusminister Jevgeni Ossinovski esines täna Tallinnas konverentsil, kus tutvustati PISA uuringu baasil läbiviidud siseriiklike uuringute tulemusi. Konverentsil esines tervituskõnega Soome haridus-, teadus- ja kommunikatsiooniminister Krista Kiuru.

Täna peetud konverents tutvustas Eestis ja teistes riikides läbiviidud uuringuid, mis põhinevad rahvusvahelise PISA uuringu tulemustel. Neis tehtud järeldused aitavad leida viise, kuidas haridussüsteemi paremaks muuta.

„Eesti põhikooliharidus kuulub PISA uuringu tulemuste põhjal maailma tippu,“ ütles minister Ossinovski, kes pidas konverentsil avaettekande. „Kuid tippu jõudmisest raskemgi on seal püsimine. Selleks ei piisa olemasoleva säilitamisest, vaid tuleb püüda veelgi paremat ja leida viisid nõrgemate valdkondade toetamiseks.“

Minister rääkis oma ettekandes, et kuigi Eesti põhikooliharidus kuulub PISA uuringu tulemuste põhjal maailma tippu, on hariduses ka nõrku kohti. PISA test on andnud selgust, et me pole suutnud kõigi õpilaste võimeid maksimaalselt välja arendada. Õpilaste osakaal, kes suudaksid meie ühiskonda ja majandust edasi viia, on tagasihoidlik. Gümnaasium ja kutseõppeasutus ei saa teha imet, kui põhikool ei anna oskust luua, rakendada teadmisi ja mõelda kriitiliselt.

Poiste lugemisoskus on võrreldes tüdrukutega nõrgem. Kuigi vene õppekeelega koolide õpilased on teinud viimastel aastatel suuri edusamme, siis on nende sooritused veel märgatavalt nõrgemad kui eesti õppekeelega kooli õpilastel.

Oma edu põhjuste tundmine aitab tugevusi hoida ja veelgi enam arendada. Nõrku kohti on aga võimalik tugevamaks muuta ainult siis, kui on teada põhjused ning osatakse suunata ressursse ja käivitada asjakohaseid tegevusi.

Tallinna konverentsile olid palutud esinejad Islandilt, Hollandist, Soomest ja Eestist, kes on PISA tulemusi uurinud just oma riigi seisukohalt ja püüavad uuringutulemustega pakkuda vajalikku teavet süsteemi arendamiseks. Kuigi igal riigil on oma unikaalne haridussüsteem, on probleemide põhjused hariduses sageli samad.

Tallinnas peetud PISA konverentsi korraldasid Haridus- ja Teadusministeerium ning sihtasutus Innove.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments