Lääne-Eesti rahvaralli teine etapp valiti tänavuseks parimaks võistluseks

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Läänemaa rahvaralliFoto: erakogu

Ilma poolest haruldane laupäev oli Kiltsi lennuväljale Lääne-Eesti rahvaralli hooldusalasse toonud märkimisväärse hulga võistlejaid ning kaasaelajaid. Toimus tänavuse rahvaspordihooaja viimane võistlus, mis sujus tõrgeteta.

Registreerus 72 autot aga viimaste päevade häälestus jättis registreerimislehele 68 autot,millest läbis tehnilise kontrolli ja sai starti 65. Enne võistlust olid paljudes klassides poodiumikohad lahtised.

Stardirivi alustas SU klass, mille tagamõte oli sõitjatele teadmata aga korraldajal oli plaanis selles klassis viia läbi peale võistlust kinnine kontroll ja et võistlus ei veniks ning lõppeks õigel ajal siis oligi neid vaja esimesena finišisse saada.

Võistlus algas SU klassi liidritele ekipaažile Aava/Peegel kehvasti, sest nad olid sunnitud teise kiiruskatse esimestel meetritel tehnilise rikke tõttu katkestama.

Punktitabel oli aga võimalusterohke. Raul Aava/Kristjan Peegel hoidsid pöialt, et Läänemaa ekipaaž Sander Ilves/Tõnis Avila ei lõpetaks kõrgemal kui kolmandast kohast, ning ei napsaks neilt hooaja esikohta.

Ette rutates – meie poisid andsid kümnest kiiruskatsest ära ainult kolm võitu ja sõitsid kindlalt võiduka lõpuni. Aastakokkuvõtteks said Ilves/Avila SU klassis esimese koha.

Teised Läänemaa poisid Rauno Uustalu/Martin Tamm olid kuni viimase katseni kolmandal kohal. Aga siis pingutasid nad tünnide põigetes üle, said 20 sekundit trahvi ning kukkusid neljandale kohale.

Tublit sõitu tegid ka esimest korda koos sõitvad Martin Jaanus/Hillar Kruusma. Metsa katsel tabasid nad tünni ja teenisid 10 sekundit trahviaega, lisaks veel 20 sekundit valesti arvestatud sisenemise eest kontrollpunkti. Jaanus/Kruusma said tubli viienda koha.

2WD-S klassis oli stardis klassi liider Marko Kukuškin/Monika Mäeste ja poole päeva peal, kui läbitud oli kuus katset, olid nad oma klassis turvaliselt liidrid. Päeva teise ringi esimesel metsakatsel tuli sisse neil sisse sõiduviga, mis röövis hulka sekundeid ja kukutas neid teiseks. Teisena nad ka lõpetasid, kuid hooaja kokkuvõttes saavutasid naid ikkagi esikoha.

Teine Läänemaa võistkond Lauri Rodi/Raimo Lillemets olid selles klassis neljandad.

Lauri Rodi vend Rico Rodi koos kaardilugeja Ilmar Pukiga olid 2WD-V klassis lõppkokkuvõttes viiendad.

4WD klassis esindas läänlasi Kaido Saul/Edy Murumägi. Kahjuks jäi nende sõit pooleli kaheksandal lisakatsel, kui nad rajalt välja sõitsid.

Kuna võistlus oli Uno Aava rändkarikale, siis oli Aava isiklikult kogu võistluse jooksul kohal. Koos rajameister Arvo Arulaga läbis ta ka katseid ning jäi võistlusega rahule.

Käesolev aasta oli rahvarallide vaene aasta. Korraldati kolm võistlust ja needki kõik Läänemaal. Juunis ja septembris korraldas rahvaralli Igaühe Terviseklubi, Kiired ja Õlised aga augustis.

Kiire päeva võttis kokku õhtul toimunud hooaja lõpupidu Promenaadi hotellis, kus sõitjaid ja nende kaaskonda ootas tagasihoidlik külmlaud ja välja teenitud autasud 2014. aasta eest.

Tänavu valiti erinevalt eelmiste aastatega ainult üks parim rahvaspordivõistlus ja äsjase võistluse korraldajate suureks rõõmuks ja üllatuseks valisid sõitjad ja abilised just viimase ADDINOL Lääne-Eesti rahvaralli II Uno Aava rändkarikale tänavuse aasta parimaks võistluseks.

Selline tunnustus paneb korraldajate õlale suurema vastutuse edaspidiste võistluste osas. Edasi on vaja korraldajatel ja Autospordiliidul maha istuda ja 2015. aasta suhtes kokkuleppele jõuda, sest uus hooaeg algab juba 20. detsembril.

ADDINOL Lääne-Eesti rahvaralli II Uno Aava rändkarikale tulemused leiate siit.

Läänemaa Vigursõidu 2014. aasta sari lõpetatakse 5. oktoobril Kiltsi lennuväljal. Selleks võistluseks saab juba praegu registreeruda.

Kalle Kruusma, Igaühe Terviseklubi

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments