Juhtkiri: Probleemne riigihange

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

LE 25Läänemaa maakondlike bussiliinide konkursi võitnud bussifirmaga M.K.Reis-X OÜ on olnud mitmeid probleeme, küll peatustes infoga, nüüd kuukaartidega. Kõik viitab sellele, et bussifirma püüab kohalike bussiliinide teenindamisel võimalikult odavalt läbi ajada.

Bussifirmat on raske süüdistada. Ettevõte tegi hanke võitmiseks säästupakkumise ning mitme probleemi, sh kuukaartide turvaelementide puudumise juured ongi rahapuuduses. Ükskõik milline firma võitnuks vähempakkumise, probleemidest poleks ikka puudu – võib-olla oleks need vaid teistsugused.

Asja tuum on praeguses riigihangete süsteemis, kus peamine valikukriteerium on hind. Kuni ei ole võimalik korraldada hanget, kus komisjon saab võitja valida ka näiteks osutatava teenuse kvaliteedi alusel, n-ö säästupakkumised jätkuvad ning rahanappusest tulenevad probleemid samuti.

Maakonnaliinide teenindamine on vaid väike osa riigihangetest ehk jäämäe veepealne osa. Kui vaadata, mis toimub suurte infrastruktuurirajatiste ehituse hangetel, kuidas seal pill säästulahendustega lõhki puhutakse, on selge, et riigihangete süsteemi muuta on viimane aeg.

Lääne maavalitsuse nõudlikkust bussifirma kontrollimisel tasub vaid kiita. Bussigraafikud peatustes peavad olema. Nüüd loodame, et maavalitsus suudab bussifirmalt nõuda ka kuukaartide müügi korrastamist. Piletimüügi üle peab olema täpne arvestus, samuti on arusaamatu, miks peaks tänapäeval keegi piletile käsitsi mingi kuupäeva kirjutama. Nüüdisaegsed tehnoloogilised lahendused piletimüügiks on loodud, need tuleb vaid kasutusele võtta.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
6 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Rahandusmin isteeriumi vastulause: Hankija ei pea leppima alapakkumisega | Lääne Elu
9 aastat tagasi

[…] juulil ilmunud artiklis „Probleemne riigihange“ oli tehtud meelevaldne järeldus, nagu sunniks riigihangete süsteem hankijat leppima […]

Tont.
9 aastat tagasi

Kui mõelda,et paar aastat tagasi vedas Saareväljale kuuluv autobaas inimesi romudega,mida Emex vastu ei võtnud,on areng olnud suur. Mulle igatahes need uued bussid meeldivad…..

HRT
9 aastat tagasi

1. Peatustesse peab tekitama korralikud stendid. Sellised, mis võimaldavad korrektselt sõiduplaane panna, lisada kohalikku infot ja kuulutusi jne. See on Maavalitsuse ja omavalitsuste rida. N.ö. standardi järgi võiks need stendid olla. Ühekorraga ühe ja kindla süsteemi tekitamine tuleb kokkuvõttes odavam. 2. MK-Reis võiks natuke tõsta piletihinda. Et ehk ümardada summad nii, et ei oleks 1.24, vaid 1.30 näiteks. See väike hinnatõus annaks ka pisikese lisakasumi, nii et peaks olema õnnelikud. 3. Siin on mõned stendid näha. Asjad läbi arutada, tagada kiletaskud vm nii a4 kui a5 suuruses info jaiks ja tellida hulgi. Tegelikult lausa Maanteeameti poolt. Rahad selleks on olemas!… Loe rohkem »

kodanik
9 aastat tagasi

Ilmselt on Juku nimelisel bussijuhil ka õigus, niiet ühte poolt kindlasti ei saa süüdistada.

...
9 aastat tagasi
Reply to  kodanik

No tegelikult bussijuhi mured on oluliselt realistlikumat laadi kui mingi kuukaartide vormistamise küsimus. Tundub pigem selline teema olema, et kellelgi oli vaja tõestada, et tehakse tööd, sest olgem ausad – risk bussi kuukaartide võltsimiseks on olematu ja see olematu risk on ka vedaja rahakoti pihta, mitte maksumaksja…

Juku
9 aastat tagasi

Kui Maavalitsus suudaks ka oma lepingutingimusi täita, oleks võib-olla kõik OK.
Nõutakse bussigraafikuid, kuid ei ole võimalik neid kuhugi paigaldada, sest Maavalitsus ei ole 4 aasta jooksul suutnud paigaldada bussipeatuse poste. Neid on puudu ligikaudu 18.Bussipeatuste sildid on valed. Graafikus üks nimi peatuses teine nimi,Vead on ikkagi alati kahepoolsed.Nõuda võib alles siis, kui oled ise süüst puhas!!! TIGE BUSSIJUHT